[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]احتمالا انتخاب پمپ با ظرفیت مناسب برای ساختمان هایی با تعداد طبقات زیاد دشوار باشد. پمپ آبی که انتخاب کرده اید باید بتواند به راحتی فشار آب قوی و خوبی برای بالاترین طبقه ساختمان فراهم کند. ظرفیت این پمپ را باید بر اساس تعداد طبقات و واحد های ساختمان مشخص کرد. مشخصات قیمت هر پمپ به ظرفیت آن بستگی دارد. برای اطلاع از ظرفیت و قیمت پمپ آب ساختمان 6 طبقه این مقاله را دنبال کنید.

پمپ آب ساختمان چیست؟

خرید پمپ آب ساختمان یکی از موارد ضروری برای انواع ساختمان ها است تا بتوان با کمک این دستگاه،  فشار آب انواع ساختمان ها از اپارتمان گرفته تا ویلا را افزایش داد.

هنگام انتخاب پمپ آب ساختمان علاوه بر توجه به تعداد طبقات باید به متراژ واحد ها، تعداد شیرها نیز توجه کرد. شما می توانید متناسب با مواردی که گفتیم یکی از پمپهای خانگی که شامل پمپ با مخازن انبساط، پمپ  دارای کلید اتوماتیک و بوستر پمپ است را انتخاب کنید.

همچنین این پمپ ها از توان های مختلفی برخوردار است که شامل نیم اسب، یک اسب و بیشتر می باشد که در انواعبرند ها در بازار وجود دارد. انتخاب یک پمپ با کیفیت برای ساختمان اهمیت ویژه ای دارد تا در طول مدت استفاده نیاز به تعمیرات پی در پی نداشته باشد. نا گفته نماند سرویس دوره ای پمپ آب خانگی نیز حائز اهمیت است که برای اینکار بهتر است از متخصصین ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

انواع پمپ آب ساختمان چیست؟

اگر بخواهیم انواع پمپ آب ساختمان را بر اساس قدرت تقسیم بندی کنیم به 3 دسته طبقه بندی میشود که شامل موارد زیر است:

پمپ خانگی نیم اسب بخار

پمپ های آب نیم است از جمله پمپ های خانگی بسیار پر مصرف بوده که برای ساختمان ها و ویلا های یک طبقه و کوچک بسیار کاربردی است،  این پمپ ها تک فاز بوده و ظرفیت پایینی نسبت به انواع دیگر دارد و به همین دلیل قیمت کمتری نیز دارد یکی از دلایل محبوبیت این پمپ برای ساختمان های کوچک و یک طبقه صدای کم آن است که ساکنین را ازیت نمی کند. از نمونه این پمپ ها می توان به پمپ  پنتاکس اشاره کرد

پمپ ساختمان یک اسب بخار

این پمپ ها مناسب ساختمان های چند طبقه است که از انواع پمپ های یک اسب بخار می توان به پمپ  بشقابی، پمپ آب جتی و پمپ دو پروانه اشاره کرد. که مدل بشقابی آن مناسب ساختمانهای تا سه طبقه است و مدل دو پروانه و جتی ساختمانهای 5 طبقه به بالا را نیزجوابگو است. البته به تعداد واحد در ساختمان هم باید توجه شود مثلا یک پمپ آب دو پروانه یک اسب بخار قادر است یک ساختمان 4 طبقه که در هر طبقه دو واحد و جمعه 8 واحد 75 متری دارد را ساپورت نماید.

پمپ  ساختمان یک و نیم اسب بخار

این پمپ مناسب ساختمان هایی با حداکثر 5 طبقه و متراژ حداکثر 100 متر برای هر واحد مناسب است

پمپ دو اسب بخار

این پمپ ها ساختان 5 طبقه که در هر طبقه 3 واحد با متراژ حداکثر 100 متر باشد را پاسخ می دهد.

راهنمای انتخاب پمپ آب با توجه به تعداد طبقات

همانطور که گفتیم برای افزایش فشار آب از پمپ آب استفاده می شود برای خرید پمپ آب مناسب از میان پمپ های مختلفی که در بازار وجود دارد توجه به طبقات ساختمان بسیار حائز اهمیت است و این سوال پیش می آید که برای هر ساختمان با تعداد طبقات مشخص چه نوع پمپی مورد نیاز است؟ و آیا پمپ انتخاب شده این قابلیت را دارد که به همه طبقات ساختمان آبرسانی کند یا خیر؟

راهنمای انتخاب پمپ آب

انتخاب پمپ آب مناسب

روش انتخاب پمپ فشار آب ساختمان

شاید سوال بسیاری از افرادی که می خواهند یک پمپ فشار آب ساختمان خریداری کنند این باشد که چه نوع پمپی برای یک ساختمان مثلا 6 طبقه تهیه نمایند ما در اینجا به صورت اجمالی فرمول محاسبه انتخاب پمپ فشار آب مناسب را برای انواع ساختمان بازگو می کنیم.

شما ابتدا باید تعداد طبقات ساختمان خود را در 3 ضرب کنید نا گفته نماند که اگر ساختمان شما پارکینگ و زیر زمین هم داشته باشد باید آن ها را نیز در نظر بگیرید دلیل ضرب کردن هر طبقه در 3 نیز این است که ارتفاع هر طبقه اصولا حدود 3 متر می باشد. بعد از اینکه ارتفاع کلی ساختمان را بدست آوردید عدد حاصل را باید با عدد 30 جمع کنید و در  نهایت عددی که بدست می آید نشان دهنده فشاری است که پمپ شما باید داشته باشد. برای فهم بهتر مسئله یک ساختمان 6 طبق که دارای پارکینگ در همکف و فاقد زیر زمین است را در زیر برایتان محاسبه می کنیم

  • مرحله اول:
    چون ساختمان 6 طبقه دارد و 1 طبقه پارکینگ در همکف است پس روی هم می شود 7 که باید عدد 7 را در 3 ضرب کنیم 21=3*7
  • مرحله دوم:
    عددی که در مرحله قبل بدست آوردیم یعنی 21 را با عدد 30 جمع می کنیم 51=30+21
  • مرحله سوم:
    با توجه به عددی که بدست آمد پمپ مورد نیاز باید توانایی ایجاد فشاری معادل 51 مترداشته باشد که میتواند همان 5 بار باشد.

آیا ارتفاع ساختمان در انتخاب پمپ تاثیر دارد؟

توجه به این نکته ضروری است که بین ارتفاع ساختمان و فشار آب پمپ، رابطه عکس وجود دارد و با افزایش ارتفاع فشار در بالاترین نقطه نهایتا به صفر خواهد رسید پس هنگام انتخاب پمپ باید نسبت به خرید پمپی اقدام کنید که قدرت و فشار آبرسانی آن بیشتر از ارتفاع ساختمان شما باشد. برای مثال اگر ساختمان شما ارتفاعی معادل 12 متر دارد بهتر است پمپی با قابلیت آبرسانی به ارتفاع 15 متر را خریداری نمایید.

برای اینکه راحتتر بتوانید پمپ آب مورد نیاز خود را انتخاب کنید جدول راهنمای انتخاب پمپ با توجه به طبقات از یک تا 6 طبقه را در زیر برایتان آورده ایم ( در این جدول اعداد متناسب با مدل calmo آورده شده است شما با توجه به مدل پمپی که خرید میکنید می توانید از کارشناسان واحد فروش راهنمایی لازم را برای خرید پمپ با توجه به تعداد طبقات دریافت نمایید.)

تعداد طبقاتواحدنوع پمپتوانحداکثر ارتفاعحداکثر دبی
یک طبقه1کوچک خانگی0.5382.5
یک طبقه2بشقابی0.5205.4
دو طبقه1بشقابی1336
دو طبقه2بشقابی1336
سه طبقه1جتی1523.2
سه طبقه2دو پروانه1.5456
سه طبقه3دو پروانه1.5456
چهار طبقه1جتی1523.2
چهار طبقه2دو پروانه2556.3
چهار طبقه3دو پروانه2556.3
پنج طبقه1دو پروانه2556.3
پنج طبقه2دو پروانه2556.3
پنج طبقه3دو پروانه2556.3
شش طبقه1جتی2604.8
شش طبقه2جتی2604.8
شش طبقه3جتی2604.8

 

کاربرد و قیمت پمپ آب ساختمان 6 طبقه

کم فشار بودن آب، موضوعی است که بیشتر افراد با توجه به کمبود آب با آن مواجه اند. استفاده از پمپ آب و نقشه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن راه حل مناسبی است که با استفاده از آن می توانیم فشار آب خانه، ویلا و… را افزایش دهیم. این پمپ ها در توان و قدرت های متفاوت تولید می شوند و باید بر اساس تعداد واحد ها و طبقات، متراژ هر واحد، میزان مصرف و… برای هر ساختمانی انتخاب شوند.

انواع بهترین پمپ های پمپ آب خانگی

پمپ های آب خانگی با توان نیم اسب بخار، یک اسب بخار، یک و نیم اسب بخار و دو اسب بخار در بازار وجود دارد که باید توان آن را متناسب با تعداد طبقات و واحد ها انتخاب کنید. این پمپ ها انواع گوناگونی دارند از قبیل:

  • پمپ آب خانگی محیطی
  • بشقابی
  • پمپ آب دو پروانه
  • پمپ آب جتی که احتمالا با توان دو اسب بخار برای ساختمانی با 6 طبقه تک واحدی انتخاب مناسبی است.
انواع پمپ های آب خانگی

انواع پمپ آب خانگی فروشگاه شوفاژ ایران

علاوه بر این، پمپ ها از نظر برق مصرفی دو نوع تک فاز و سه فاز دارند.

چه مواردی در زمان انتخاب پمپ آب اهمیت دارند؟

  1. اولین و مهمترین فاکتور در انتخاب پمپ آب، تعداد طبقات است. پمپ برای منتقل کردن آب به طبقات بالایی باید توان کافی را داشته باشد.
  2. فاکتور مهم دیگر تعداد واحد ها در هر طبقه است.
  3. متراژ هر واحد یا متراژ کل ساختمان و در نتیجه طول لوله کشی ساختمان مهم است.
  4. میزان کلی آب مصرفی در طول روز را نیز باید به صورت میانگین حساب کنید تا پمپ آب بتواند جوابگوی مقدار مصرف باشد

به طور کلی برای اینکه پمپ آب بتواند دبی ( آبدهی ) خوبی داشته باشد و فشار آب استاندارد را در بالاترین طبقه ساختمان ارائه کند، باید متناسب با موارد بالا انتخاب شود.

قیمت پمپ آب ساختمان 6 طبقه چقدر است؟

در هنگام خرید پمپ آب، یکی از نگرانی های خریداران قیمت این پمپ ها است. در واقع قیمت پمپ به عوامل گوناگونی از قبیل نوع پمپ، توان پمپ، مدل، مواد اولیه سازنده و… بستگی دارد. اما با توجه به تمام این موارد باز هم باید انتظار قیمتی منطقی برای پمپ آب داشته باشیم. البته بعد از فرآیند خرید هم باید هزینه نگهداری یا سرویس پمپ را در نظر داشته باشیم. خوشبختانه شما می توانید با راهنمایی کارشناسان ما در مجموعه شوفاژ ایران مناسب ترین پمپ آب را با به صرفه ترین و اقتصادی ترین قیمت انتخاب و تهیه کنید. و با استفاده از خدمات پس از فروش ما نگران هزینه های نگهداری پمپ نباشید.

جرائم استفاده از پمپ آب ساختمانی چیست؟

البته این موضوع را نباید فراموش کنید که بر اساس قانون استفاده از پمپ آب، به صورت اتصال مستقیم به لوله کشی آب شهری ممنوع و جرم محسوب می شود. برای استفاده قانونی از پمپ آب در ساختمان ها، باید ابتدا منبع آب نصب شود و سپس پمپ آب به خروجی منبع متصل گردد تا تغییری در فشار آب ساختمان های مجاور به وجود نیاید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”انواع محصولات پمپ آب خانگی” font_container=”tag:h4|text_align:right” use_theme_fonts=”yes”]

[/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

کلام آخر

برای تقویت فشار آب منازل، ویلاها، ساختمان های مرتفع، ساختمان هایی با کاربری خاص مثل بیمارستان ها و هتل و و …می توانیم از پمپ های آب استفاده کنیم. این پمپ ها متناسب با میزان مصرف و تعداد طبقات برای هر ساختمانی متفاوت است. برای انتخاب پمپ مناسب و آگاهی از قیمت پمپ آب ساختمان 6 طبقه می توانید از میزان دبی و هد پمپ با راهنمایی کارشناسان ما مطلع شوید و پمپ مناسب برای ساختمان خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول قیمت پمپ آب ساختمان 6 طبقه

  1. قیمت پمپ آب ساختمان 6 طبقه چقدر است؟
    قیمت پمپ آب به عواملی مختلفی بستگی دارد. ابتدا باید نوع پمپ و مدل پمپ خود را انتخاب کنید.
  2. چه مدل پمپ آبی برای ساختمان 6 طبقه مناسب است؟
    تعداد طبقات در انتخاب پمپ یکی از فاکتور های اساسی است. برای انتخاب دقیق باید فاکتور های تعداد واحد ها، دبی، هد، میانگین آب مصرفی روزانه، متراژ، تعداد شیرآلات و کاربری ساختمان را هم در نظر بگیرید.
  3. انواع پمپ آب چیست؟
    از نظر ساختار متنوع اند. پمپ آب محیطی، بشقابی، جتی و دو پروانه که هر کدام با توان های متفاوت و برق مصرفی تک فاز یا سه فاز در بازار موجود است.
  4. پمپ آب چیست؟
    با استفاده از پمپ آب می توانیم کمبود فشار آب در ساختمان را جبران کنیم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

5/5 - (2 امتیاز)