بوستر پمپ آب در این ساختمان با هدف تامین فشار آب به کار می رود تا آب رسانی به ساختمان های چند طبقه راحت تر انجام گیرد. ما در این مقاله به موضوع انتخاب بوستر مناسب برای ساختمان 1 تا 10 طبقه می پردازیم و در این باره اطلاعات لازم را ارائه می دهیم.

شاید با چنین سوالاتی مواجه شوید که بوستر پمپ چیست و اینکه چه کاربردی در ساختمان دارد؟انتخاب بوستر پمپ به چه صورت است؟ بوستر پمپ از چندین پمپ که به صورت خطی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و با کمک یک تابلو برق میزان مصرف و افت فشار هرکدام مشخص می شود. استفاده از یک بوستر آب با هدف مطلوب و ثابت نگه داشتن سطح دبی آب در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

این روزها با افزایش جمعیت و روی آورن افراد در زندگی آپارتمان نشینی، آب رسانی به ساختمان های چند طبقه و البته تنظیم فشار آب با یک سری از مشکلات روبه رو است. به همین دلیل برای رفع مشکلات تنظیم و آب رسانی فشار آب به ساختمان های چند طبقه از بوستر پمپ آب استفاده می شود. از بوستر پمپ آب در تنظیم فشار آب لوله در ساختمان ها، ادارات، مدارس و …. استفاده می شود.

بوستر پمپ چیست؟

در تعریف اینکه بوستر پمپ باید بیان کنیم که این دستگاه از چندین پمپ در کنار هم به صورت خطی تشکیل شده است. کنار هم قرار گرفتن این دستگاه ها برای این است که با کمترین مصرف انرژی، حداکثر فشار آب و دبی خروجی آب را تامین کند. یکی از وظایف اصلی بوستر پمپ در حقیقت مطلوب و ثابت نگه داشتن فشار اب در ساختمان های چندین طبقه است. این دستگاه به صورت خودکار فعال می شود و در محدوده معینی، فشار آب را ثابت نگه می دارد.

بوستر پمپ  چیست؟

کاربردهای بوستر پمپ

ار بوستر پمپ آب در لوله ساختمان ها، بیمارستان ها، مدارس، ادارات و سالن های ورزشی و تفریحی استفاده می شود که البته خرید بوستر پمپ کاربردهای دیگر نیز نظیر موارد زیر دارد:

حوضچه های پرورش دادن ماهی

استفاده از ان در تایمن سیستم های اطفاء حریق

کارخانجات صنعتی

کشاورزی و آبیاری

از محصولات شوفاژ ایران دیدن کنید: بوستر پمپ آنش نشانی

مزایای استفاده از بوستر پمپ  چیست؟

یکی از مهمترین مزیت استفاده از بوستر پمپ ثابت نگه داشتن فشار آب در محدوده وسیع است. در برخی از مواقع  به دلیل افزایش تعداد مصرف کنندگان فشار آب کاهش می یابد که البته با استفاده از بوستر پمپ موجب می شود که در تمام مدت فشار آب ثابت باشد و همه خانواده ها در هر واحد ساختمانی از یک میزان مساوری فشار آب بهره مند شوند.

خوبی استفاده از بوستر پمپ این است که به جای استفاده از یک پمپ بزرگ می توان از چندین پمپ کوچک در کنار هم استفاده کرد که البته استفاده از این دستگاه موجب صرفه جویی در هزینه ها و انرژی ساختمان می شود. یکی دیگر از مزیت استفاده از بوستر پمپ این است که از اجزای جداگانه تشکیل شده است که این اجزاء به راحتی از یکدیگر جدا می شوند و البته فرآیند تعمیر و سرویس دهی پایین تری خواهند داشت.

مزایای استفاده از بوستر پمپ  چیست؟

البته به دلیل قرار گیری پمپ های جدا از هم در کنار هم در صورت خراب شدن هر کدام از پمپ می توان پمپ معیوب شده را بیرون آورد و آن را تعمیر کرد.

مشخصه های یک بوستر پمپ مناسب

باتوجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف استفاده از بوستر پمپ، تقویت سیستم آبرسانی در ساختمان های چند طبقه است باید بوستر پمپ آبرسانی از راندمان خوبی برخوردار باشد که البته دارای مشخصه های زیر نیز می باشد:

یکی از ویژگی های بوستر پمپ خوب این هست که باید با تامین انرژی کمتر میزان دبی آب مصرفی را تنظیم کند.

در زمان قطع شدن برق شهری بتوان از آن به خوبی استفاده کرد.

راهنمای انتخاب بوستر پمپ مناسب برای ساختمان 1 تا 10 طبقه

در زمان انتخاب بوستر پمپ مناسب برای ساختمان 1 تا 10 طبقه باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

در زمان انتخاب بوستر پمپ برای ساختمان های چندین طبقه در ابتدای کار باید میزان کاربری بودن آن مشخص شود و اینکه در چه ساختمان هایی قابلیت اجرا را دارد.

محاسبه کردن میزان دبی مصرفی در زمان انتخاب بوستر پمپ اهمیت بالایی دارد. بنابراین برای به دست آوردن میزان دقیق  دبی مصرفی ، باید به تعداد واحدهای ساختمانی،تعداد خانواده ها و تعداد حمام ها دقت داشته باشید.

پس از محاسبه کردن میزان دبی مصرفی باید به طور دقیق میزان حداکثری فشار آب نیز محاسبه شود. برای محاسبه فشار آب باید به شیرهای مصرفی در توالت فرنگی، توالت به همراه فلاش تانک، ماشین ظرفشویی توجه داشته باشید.

راهنمای انتخاب بوستر پمپ مناسب برای ساختمان 1 تا 10 طبقه

سخن پایانی

بوستر پمپ در ساختمان های چند طبقه با هدف تامین آب برای تمامی طبقات و همچنین حفظ فشار در ارتفاع به کار می رود. کسب اطلاعات لازم و انتخاب بوستر پمپ مناسب برای ساختمان 1 تا 10 طبقه اهمیت بالایی دارد و در صورت عدم انتخاب صحیح بوستر پمپ این احتمال وجود دارد که در طبقات ساختمان با مشکل افت فشار آب روبه رو شوید. بوستر پمپ دستگاهی است که کارآیی بالایی دارد در واقع این دستگاه از چندین پمپ در کنار هم به صورت خطی تشکیل شده است. کنار هم قرار گرفتن این دستگاه ها برای این است که با کمترین مصرف انرژی، حداکثر فشار آب و دبی خروجی آب را تامین کند.

سوالات متداول انتخاب بوستر پمپ مناسب برای ساختمان 1 تا 10 طبقه

1-پمپ های موجود در بوستر پمپ به چه شکل کنار هم قرار می گیرند؟

بوستر پمپ از چندین پمپ کوچک که به صورت موازی در کنار هم تشکیل می شود و با کمترین انرژی در واقع بالاترین راندمان کاری را دارد.

2-یک بوستر پمپ چقدر عمر می کند؟

طول عمر بوستر پمپ به نحوه استفاده از این دستگاه دارد.  البته در صورت زیاد خاموش و روشن کردن پمپ احتمال کاهش یافتن طول عمر آن وجود دارد.

 

3- دلیل استفاده از بوستر پمپ در ساختمان های چند طبقه چیست؟

در ساختمان های چندین طبقه مشکلاتی از قبیل افت فشار اب در واحدهای ساختمانی وجود دارد که برای رفع چنین مشکلی بهتر است از بوستر پمپ آب استفاده کنید. استفاده از بوستر پمپ نقش بسزایی در تامین اب مصرفی در واحدهای ساختمانی دارد و همه واحدها از یک میزان فشار آب بهره خواهند برد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید