[vc_row][vc_column][woodmart_products taxonomies=”799″ columns=”4″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

مشعل گازی ایران رادیاتور چیست؟

در سیستم های گرمایش موتورخانه ها یکی از مهم ترین اجزا مشعل ها هستند و یکی از منابع اصلی برای گرمایش ساختمان های مسکونی و صنعتی است. از انواع مشعل گازی که در سیستم های گرمایشی تهویه مطبوع و تاسیسات مکانیکی استفاده می شود مشعل ایران رادیاتور است. آیا با اجزای مشعل ها به خوبی آشنا هستید؟ انواع مدل های مشعل ایران رادیاتور را می شناسید؟

اصلی ترین اجزای مشعل های ایران رادیاتور

زمانی که می خواهید انواع مشعل گازی را بشناسید باید بدانید که از چه اجزایی ساخته شده است و در این مشعل گازی سه فاکتور مهم وجود دارد و شامل جرقه، اکسیژن و سوخت است که باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند شعله هایی را ایجاد کند و این فاکتور های وجود به وسیله سیستم های هوارسانی، سیستم های جرقه زن، سیستم های سوخت رسانی و همچنین با کمک سیستم های کنترلی مشعل ها صورت می گیرد.

  1. شیر های قطع کننده
  2. فیلتر ها
  3. شیر های برقی
  4. ترانس های جرقه زن
  5. دمپر ها
  6. پرشر های سوئیچ هوا
  7. فن
  8. ترانس و الکترود های جرقه

سیستم های هوارسان مشعل های گازی

در مشعل گازی هوایی که مورد نیاز است به وسیله قطعه ای به نام ونتیلاتور یا فن که با کمک موتور های الکتریکی سه فاز یا تک فاز به چرخش می آیند، تامین می شود و برای این که مقدار هوای ورودی دریچه ای به نام دمپر ها وجود دارد که تنظیم و کنترل می کند و همچنین هوا را به درستی تنظیم می کند و این دمپر ها در انواع مدل های دستی هیدرولیکی و دمپری که با موتورهای الکتریکی یا سروو موتور ها موجود می باشد.

نحوه کارکرد مشعل های گازی

نحوه عملکرد مشعل گازی

انواع مدل های مشعل ایران رادیاتور گازی

در موتورخانه های کی از اجزایی که مهم است، مشعل گازی است و اگر این مورد نباشد به هیچ عنوان نمی توان گرمایی را تولید کرد و باید بدانید که وظیفه ای که دارند به این صورت است که انرژی گرمایی را تولید می کند و همان طور که می دانید انواع گوناگون دارد که شامل موارد زیر است.

  • مشعل گازی ایران مدل GNG90/4CS
  • مشعل گازی ایران رادیاتور مدل PGN 0 SP
  • مشعل گازی ایران رادیاتور مدل PGN1A
  • مشعل گازی ایران رادیاتور مدل PGN1B
انواع مشعل ایران رادیاتور گازی

انواع مدل مشعل ایران رادیاتور فروشگاه شوفاژ ایران

خرید مشعل های ایران رادیاتور 

زمانی که می خواهید انواع مشعل گازی ایران رادیاتور را خریداری کنید باید قیمت آن را بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و در کل باید بدانید که اگر راندمان احتراق سوخت در مشعل ها کامل نباشد و تلفات های حرارتی صورت بگیرد، زمانی که می خواهید مشعلی را که گازی است انتخاب کنید باید معمولا ظرفیتی در حدود 20 درصد بالاتر از ظرفیت دیگ ها باید داشته باشد.

در خرید باید در قدم اول نوع سوخت آن ها، ظرفیت مشعل گازی، برند، مدل مشعل های گازی و در آخر قطر دهانه های شعله پوش را با دقت بررسی کنید شما می توانید در سایت شوفاژ ایران بهترین و متنوع ترین مدل های مشعل را با قیمت های مناسب تری ببینید و خرید کنید ولی نکته ای که وجود دارد این است که قیمت انواع مشعل گازی با توجه به برند ها مشخص می شود و این قیمت ها به روز بوده و تخفیف هایی را برای مصرف کنندگان لحاظ می کند.

نحوه عملکرد مشعل های گازی ایران رادیاتور

این نوع از مشعل های گازی کارکردی خاص دارد و در مقاله انواع مشعل گازی باید شما را با عملکرد این مدل آشنا کنیم. به این صورت است که از یک فیلتر گاز های طبیعی عبور می کند و درون این فیلتر ها با هوایی که داخل آن وجود دارد تریب می شود. در این زمان اگر در این نقطه ها کمتر از مقدار معین باشد و یا این که دبی مخصوص سوخت هم مقدار با مقدار های استاندارد نباشد، با سنسور هایی که در مسیر قرار داده اند، مشعل های ایران رادیاتور به وسیله رله های کنترلی خاموش می شود. توجه داشته باشید اگر طبق برنامه پیش برود، ترکیب سوخت و هوا با یک شعله یا جرقه در مسیر های خروجی احتراق می یابد.

نکات مهم در انتخاب مشعل های گازی

قبل از این که مشعلی را انتخاب کنید باید در قدم اول از بین انواع مشعل گازی نوعی را انتخاب کنید و نکاتی را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است.

  • باید دستگاهی را برای نصب کردن روی آن مشخص کنید.
  • ارتفاع از سطح دریا شهر ها و ظرفیت بویلر ها را باید مشخص کنید.
  • بر اساس تعداد نفراتی که ساکن هستند باید مصرف سوخت را تعیین کنید.
  • جنس و نوع کوره را انتخاب کنید به این صورت که از مشعل های خاص برای هر کوره استفاده کنید.
نکات اساسی در انتخاب مشعل

نکات مهم در انتخاب مشعل گازی

سخن پایانی

 در این مقاله برای شما سعی کردیم به طور کامل در مورد انواع مشعل گازی و قیمت و خرید و اجزایی که آن ها را تشکیل داده اند صحبت کنیم، شما می توانید با توجه به تعداد نفرات و نوع استفاده ای که دارید آن را انتخاب کرده و از فروشگاه شوفاژ ایران خریداری کنید ولی توجه داشته باشید که در سایت شوفاژ ایران شما با بهترین قیمت می توانید آن را انتخاب کنید.

سوالات متداول انواع مشعل گازی

  1. فن ها چه وظیفه ای در مشعل ها دارد؟
    این نوع از فن ها از نوع گریز از مرکز بوده و وظیفه ای که دارند این است که هوای اطراف را مکش می کند و به دهانه های مشعل ها هوا را پرتاب می کند.
  2. وظیفه شیر های برقی چیست؟
    باید بدانید که در مشعل ها شیر ها سه وظیفه دارد که شامل وصل و قطع کردن مسیر های گازی، سرعت استارت را تنظیم می کند، کارکرد شعله های vmin و vmax را تنظیم می کند.
  3. مشعل ها را چگونه انتخاب می کنند؟
    باید دستگاهی را برای نصب کردن روی آن مشخص کنید، ارتفاع از سطح دریا شهر ها و ظرفیت بویلر ها را باید مشخص کنید، بر اساس تعداد نفراتی که ساکن هستند باید مصرف سوخت را تعیین کنید و جنس و نوع کوره را انتخاب کنید به این صورت که از مشعل های خاص برای هر کوره استفاده کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

5/5 - (1 امتیاز)