[vc_row][vc_column][woodmart_products spacing=”20″ pagination=”more-btn” taxonomies=”9918, 1897″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]

نصب انواع پمپ آب خانگی چگونه است؟

ساختمان هایی که تراکم دارند برای این که کمبود آب را جبران کنند از پمپ آب خانگی برای جبران کاهش فشار آب استفاده می کنند و به همین دلیل افراد تصمیم گرفته اند در ساختمان های خود از بهترین روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن استفاده کنند. تا بتوانند فشار آب مناسبی را فراهم کنند. موردی که وجود دارد این است که در روش نصب بوستر پمپ آبرسانی خانگی باید بدانید که به دو صورت می توان آن را نصب کرد که هم به صورت با مخزن و هم بدون مخزن است که در ادامه این روش نصب را به طور کامل توضیح می دهیم.

انواع مدل های پمپ آب

نکته ای که در بهترین روش نصب پمپ آب خانگی وجود دارد این است که پمپ های آب خانگی در انواع مختلف و ظرفیت های متفاوت می سازند. روانه بازار می کنند، شما بسته به نیازی که دارید می توانید آن را انتخاب و خریداری کنید و در جای مناسب آن را نصب کنید.

باید بدانید که پمپ های آب خانگی از نظر قدرت به پمپ های آب نیم اسب بخار، پمپ های کوچک آپارتمانی، پمپ های آب یک اسب بخار، پمپ های آب یک و نیم اسب بخار و در نهایت به بوستر پمپ آب تقسیم بندی می شوند که در ساختمان هایی که متراک هستند، بیشترین موردی که از آن استفاده می کنند، بوستر پمپ آب است.

نکته ای که وجود دارد این است که انواع مدل هایی که برای پمپ لئو آب خانگی گفته شد را می توان با استفاده از منبع و یا مخزن در مکان های مختلف اعمم از بالای پشت بام با توجه به نیاز ساکنان ساختمان ها نصب کرد.

مدل های پمپ آب خانگی

مدل های مختلف پمپ آب خانگی

روش های نصب پمپ آب خانگی

می خواهیم در این قسمت در مورد نحوه نصب پمپ آب خانگی که بدون مخزن است توضیحاتی را شرح می دهیم زیرا گاهی پیش می آید که در ساختمان ها فضای کافی وجود ندارد و همچنین برای انجام کار کمبود بودجه دارند و علت های دیگری از این مدل ممکن است نصب پمپ آب خانگی که همراه با منبع و یا مخزن است وجود نداشته باشد.

تعدادی از پمپ وجود دارند که شما می توانید آن ها را بدون مخزن در ساختمان های خود نصب کنید که به آن ها پمپ های آپارتمانی می گویند که باید به این نکته توجه داشته باشید که این نوع پمپ ها را از نوع پمپ های نیم اسب بخار انتخاب می کنند. باید برای شما بگوییم که اگر می خواهید در بهترین روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن، از پمپ های بدون منبع و یا مخزن استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که این نوع پمپ ها معایبی دارند که در ادامه برای شما نام می بریم. باید به این نکته توجه کنید که این نوع پمپ ها معایبی دارند که در ادامه برای شما نام می بریم. البته این نکته را توجه کنید که در ساختمان های با تعداد واحد زیاد ، به جای پمپ خانگی باید از بوستر پمپ آبرسانی استفاده کنید . که قیمت بوستر پمپ نسبت به تعداد پمپ هایی که در آن استفاده میشود متفاوت است .

روش نصب پمپ آب خانگی

بررسی روش های نصب پمپ آب خانگی

معایب نصب پمپ آب بدون منبع

  • عمر مفید پمپ آب خانگی کاهش می یابد.
  • در مواقع نیازمندی به آب های ذخیره دسترسی ندارند.
  • ممکن است توسط شرکت آب و فاضلاب جریمه های نقدی شوید.

نصب پمپ های بدون مخزن

در بهترین روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن باید به این مورد توجه داشته باشید که نصب کردن پمپ آب خانگی بدون منبع و یا بدون مخزن خیلی ساده تر از نصب پمپ آب خانگی با مخزن است. پمپ های بدون مخزن نیازی به قرار دادن مخزن ندارند و فقط باید لوله کشی ها برای نصب کردن پمپ انجام شود. لوله کشی های پمپ آب خانگی را اجرا کنید و شما برای این کار نیاز به ابزار های خاصی اعمم از مهره ها و ماسوره ها، شیر های یک طرفه، ست کنترل، لوله های آب که قطر مناسبی دارند.

نحوه نصب پمپ های آب خانگی فاقد مخزن

شما در بهترین روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن باید در قدم اول مناسب ترین مکان را برای نصب پیدا کنید که دارای مشخصاتی از قبیل موارد زیر است.

  1. پمپ های آب خانگی سطح زیرینی که دارند باید به صورت یک دست و کاملا صاف باشد.
  2. شما در زمان نصب حتما باید به این که مکان مورد نظرتان سرپوشیده و نور خورشید در آن وجود نداشته باشد توجه ویژگی داشته باشید.
  3. اگر از پمپ آب خانگی که قدرت آن بیشتر از نیم اسب بخار است استفاده می کنید، باید در مکانی قرار دهید که عایق صدا باشد تا سر و صدا باعث آزار کسی نشود.
نحوه نصب پمپ آب خانگی

نصب پمپ های آب خانگی بدون مخزن

نکات مهم در نصب پمپ بدون مخزن

شما در زمان نصب باید فقط در مسیر جریان لوله های اصلی آب پمپی را قرار دهید. شما برای این کار کاری که می توانید انجام دهید این است که اگر می خواهید پمپ آب خانگی را در مکانی نصب کنید باید لوله های اصلی که مخصوص آب است را به همان مکان ببرید در بهترین روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن باید بدانید که لوله ها باید با دهانه ورودی پمپ های آب باید قطور تر و یا هم قطر باشد.

همچنین باید بدانید که آن را به وسیله ماسوره و مهره ها از طرفی به ورودی پمپ های آب خانگی و از طرف دیگر به لوله های اصلی آب وصل کنید و در مرحله بعد در قسمت خروجی پمپ ها شیر یک طرفه ای را قرار دهید تا هنگامی که پمپ آب خانگی خاموش شد، از ورود آب به قسمت داخلی پمپ ها جلوگیری کند و باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است شیر ها را بعد از پمپ آب قرار دهید تا زمانی که سیستم در فشار بود و پمپ ها خاموش می شوند، فشاری روی پمپ آب خانگی نباشد.

در بهترین روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن ست کنترل را نصب کنند که این مورد هم باید بعد از مخازن تحت فشار پمپ ها و بر روی خط لوله های آب خروجی از پمپ های آب خانگی نصب کنید و بعد لوله های خروجی را که از پمپ های آب خانگی است را به اصلی ترین لوله ورودی آب در ساختمان ها وصل کنید و باید به این مورد توجه داشته باشید که لوله ها نیز به وسیله ماسوره و مهره به یک دیگر وصل می شوند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما در مورد بهترین روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن صحبت کنیم و به شما بگوییم که در زمان نصب چه کارها و نکاتی را باید انجام دهید و چه وسایل و لوازمی برای این کار نیاز است و اگر یکی از این کارها را انجام دهید ممکن است در زمان روشن شدن آن اخلالتی را به وجود بیاورد.

سوالات متداول

  1. پمپ های آب خانگی در چه مدل هایی وجود دارند؟
    پمپ های آب خانگی به دو صورت بدون منبع یا مخزنی و هم چنین به صورت همراه با مخزن در بازار وجود دارد.
  1. چه لوازمی در زمان نصب مورد نیاز است؟
    شما برای نصب پمپ آب خانگی نیاز به ابزار های خاصی اعمم از مهره ها و ماسوره ها، شیر های یک طرفه، ست کنترل، لوله های آب که قطر مناسبی دارید.
  1. پمپ های آب خانگی بدون مخزن چه معایبی دارند؟
    عمر مفید پمپ آب خانگی کاهش می یابد، در مواقع نیازمندی به آب های ذخیره دسترسی ندارند و ممکن است توسط شرکت آب و فاضلاب جریمه های نقدی شوید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

4.5/5 - (4 امتیاز)