[vc_row][vc_column][woodmart_products taxonomies=”9917, 9918″ columns=”4″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

بوستر پمپ آبرسانی بهتر است یا آتش نشانی؟

برای بررسی این موضوع که تفاوت بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چیست؟ باید ویژگی های هرکدام را بررسی کنیم. بوستر پمپ آبرسانی ویژگی هایی دارد که بوستر پمپ آتش نشانی فاقد آن است. همچنین ویژگی های مشترکی بین آنها هست که به بررسی آنها می پردازیم.

بوستر پمپ در کل برای تنظیم فشار ثابت آب مورد استفاده قرار می گیرد. به وسیله ی الکتروموتور هایی که دارد آب را مکش کرده و با سرعت بسیار بالایی به ادامه خط لوله برمیگرداند تا به این صورت فشار آب را زیاد کرده و به مقدار مورد نیاز برسد.

بهترین مدل های بوستر پمپ از برق زیادی استفاده می کنند اگر این مقدار مصرف را در کنار کارایی که به ما می دهند قرار دهیم، می بینیم که استفاده از آن برای ما بسیار به صرفه است.

چرا بوستر پمپ استفاده کنیم؟

بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی

برتری های بوستر پمپ آبرسانی در مقابل آتش نشانی

اگر بخواهیم بگوییم تفاوت بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چیست؟ به مواردی که بوستر پمپ آبرسانی در آنها نسبت به بوستر پمپ آتش نشانی برتری دارد اشاره می کنیم.

  1. طراحی شده برای انتقال آب در مناطق شهری و بین شهری
  2. قابلیت کار مداوم و 24 ساعته
  3. مصرف برق متعادل

باید به این نکته توجه داشته باشید که مقدار آب مورد نیاز خط لوله ی آتش نشانی نیز توسط یک بوستر پمپ آبرسانی تامین می شود. یعنی برای این که یک بوستر پمپ آتش نشانی بتواند کار کند باید به وسیله ی یک بوستر پمپ آبرسانی آب مورد نیاز آن تامین شود.

باید به مصرف برق بوستر پمپ آبرسانی توجه کافی داشته باشیم تا در طولانی مدت باعث صدمه دیدن دستگاه نشود. تفاوت بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چیست؟ این تفاوت در مصرف برق هم قابل بررسی است. اگر برق مصرفی دستگاه 3 فاز باشد باید حتما برق مورد نیاز آن را تامین کرد.

آبرسانی در فاصله های طولانی به وسیله ی بوستر پمپ

برای استفاده از بوستر پمپ آبرسانی در فواصل زیاد باید به مقدار فشار آب در فاصله های طولانی نگاهی انداخت. بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چیست؟ اگر در طول مسیر خط لوله شکستگی یا مشکلی وجود نداشته باشد احتمال این که بوستر پمپ شما توانایی آبرسانی را نداشته باشد زیاد است. باید عواملی مثل جاذبه و ارتفاع را هم در نظر گرفت، در صورتی که هیچ مشکلی از طرف خود بوستر وجود نداشته باشد 2 راه برای تقویت فشار آب وجود دارد.

  • استفاده از بوستر پمپ قوی تر
  • ایجاد ایستگاه پمپاژ آب در نزدیکی محلی که فشار آب کم است

به وسیله این دو روش می توان مشکل کم بودن فشار آب را در مناطق شهری برطرف کرد. در این مورد معمولا خانه ها راهکار دیگری استفاده می کنند که همان نصب پمپ آب خانگی است. پمپ آب های خانگی مصرف برق کمی دارند، استفاده و نصب آنها آسان است و هزینه ی چندانی ندارد، عمر بالای آنها هم باعث می شود تا مشتریان زیادی به خود جذب کند.

بوستر پمپ آبرسانی خوب است؟

بوستر پمپ آبرسانی

از جمله ویژگی هایی که باعث تفاوت بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی می شود، جنس و اندازه پروانه آنهاست. چون پمپ های آبرسانی برای استفاده های طولانی مدت و 24 ساعته ساخته شده اند پروانه های آن هم برای این موضوع بهینه سازی شده اند. و در مقابل زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم هستند.

ویژگی های برتر بوستر پمپ آتش نشانی در مقابل آبرسانی

اگر می خواهید بدانید بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چیست؟ باید ویژگی های برتر بوستر پمپ آتش نشانی در مقابل بوستر آبرسانی را بازگو کنیم و در ادامه مطلب نتیجه گیری کنیم که کدامیک بهتر است. از ویژگی های بوستر پمپ آتش نشانی می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. برای استفاده به صورت سیار طراحی و ساخته شده
  2. امکان تامین برق به وسیله ی موتور دیزلی
  3. پمپاژ آب بسیار زیاد و بسیار قوی
  4. سیستم هیدرانت

لازم است که برای بوستر پمپ شرایط خاصی مهیا باشد تا بتوان از تمام قدرت آن استفاده کرد. بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چیست؟ از جمله تفاوت قدرت پرتاب آب است که در بوستر پمپ آتش نشانی این مقدار بالاتر است. بوستر پمپ های آتش نشانی را حتما باید به منبع آب مخصوصی که برای آن ها در شهر در نظر گرفته شده وصل کرد که فشار آنها به وسیله ی بوستر پمپ دیگری چند کیلومتر عقب تر تامین می شود.

ویژگی های بوستر پمپ آتش نشانی

بوستر پمپ اتش نشانی

این فشار در میزان کارایی بوستر خیلی اهمیت دارد. یعنی اگر مقدار برق بوستر و دبی آبی که به آن میرسد به اندازه ی کافی نباشد قدرت بوستر پمپ کاهش می یابد. سیار بودن بوستر پمپ آتش نشانی یکی از مزایای آن است ولی مشکلی که به همراه دارد تامین برق و فشار آب مورد نیاز آن است.

بوستر پمپ آتش نشانی چگونه کار می کند؟

بوستر پمپ آتش نشانی معمولا از یک موتور دیزلی که روی آن سوار شده است نیرو می گیرد یا این که مقدار برق مصرفی آن ممکن است در لحظه زیاد باشد. ولی ماشین های اطفاء حریق برای حمل این بوستر پمپ ها و تامین برق آنها بهینه سازی شده اند.

یکی دیگر از مواردی که باید در تفاوت بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چیست؟ به آن اشاره کرد سیستم هیدرانت در بوستر پمپ آتش نشانی است. کار این سیستم این است که ظرفیت اطفاء حریق را در صورتی که آب منبع کافی نباشد افزایش می دهد.

سخن پایانی کدام بوستر پمپ بهتر است؟

برای این که به این سوال جواب دهیم باید نیاز خود را بررسی کنیم و ببینیم بوستر پمپی که می خواهیم استفاده کنیم برای چه کاری است. اگر برای آبیاری در زمین های کشاورزی بزرگ است، می توانید از هر کدام از این بوستر پمپ ها که برای شما صرفه اقتصادی بیشتری دارد استفاده کنید. تفاوت بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چیست؟ را در بالا کاملا توضیح دادیم. این که هر کدام برای چه کاری ساخته شده اند و چه کارایی دارد را هم شرح دادیم.

انتخاب کاملا بر عهده ی شماست، با توجه به نیاز خود می توانید بوستر پمپ مورد نظر خودتان را از وب سایت شوفاژ ایران سفارش دهید تا با گارانتی و خدمات پس از فروش در محل مورد نظر آن را دریافت کنید. برای ساخت مدل های سفارشی نیز می توانید با بخش مشاوره وب سایت ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

  1. از بوستر پمپ آتش نشانی برای آبیاری هم می توان استفاده کرد؟
    بله در آبیاری زمین های بزرگ کشاورزی هم می توان از بوستر پمپ آتش نشانی استفاده کرد.
  2. برای سیستم های اطفاء حریق که درون ساختمان ها نصب می شوند چه نوع بوستر پمپی استفاده می شود؟
    در این نوع از سیستم های اطفاء حریق از بوستر پمپ آتش نشانی استفاده می شود تا آب را به سرعت به بالاترین طبقات ساختمان برساند و آتش را خاموش کند.
  3. بوستر پمپ ها از چه آلیاژی ساخته می شوند؟
    بوستر پمپ ها معمولا از جنس چدن یا آلیاژ هایی که دچار خوردگی و زنگ زندگی نمی شوند ساخته می شوند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

5/5 - (1 امتیاز)