معرفی بوستر پمپ آبرسانی

برای این که بدانید بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس چیست با ما همراه باشید تا برای شما شرح دهیم. نکته ای که وجود دارد این است که ساختار کلی این محصول به این شکل است. از یک ایستگاه مرکزی ساخته شده است که داخل آن ها پمپ های مختلفی را قرار می دهند. این نوع از پمپ ها را به صورت موازی در کنار هم قرار می دهند. تا به این وسیله فشار آب را در محیط های بزرگ و ساختمان ها افزایش می دهند. به خاطر بهترین تجهیزاتی که استفاده می کنند. برند گراندفوس در میان بوستر پمپ ها بسیار معروف است.

انواع بوستر پمپ های گراندفوس

به طور کلی باید بدانید که بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس به دو صورت بوستر پمپ های دور ثابت و دور متغیر تقسیم می شود که هرکدام از آن ها ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود را دارند که در ادامه برای شما به طور کامل شرح می دهیم.

بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت

در میان بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس نوعی وجود دارد. که به صورت دور ثابت عمل می کند، یعنی به این صورت که در این نوع از بوستر پمپ ها، الکتروپمپ ها را به صورت نوبتی و ردیفی خاموش و روشن می کنند. برای این که فشار را در بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت کنترل کنند از پرشر سوئیچ استفاده می کنند.

خرید اینترنتی بوستر پمپ دور ثابت

نمونه بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس

به این صورت که یکی را برای فشار حداقلی و دیگری را برای فشار حداکثری و نحوه کار آن ها به این شکل است که هنگامی که حداکثر فشار مایه را در بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس مشاهده کردید، در پرشرها کنتاکت هایی وجود دارد که به وسیله پرشر تابلو فرمان ها دستور خاموش شدن آن را صادر می کنند و در مقابل هنگامی که فشار به حداقل می رسد کنتاکت هایی در پرشر تابلو فرمان ها وجود دارد، پمپ ها را روشن می کنند.

پمپ های دور متغیر آبرسانی

نوع دیگری از بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس وجود دارد. نوع متغیر آبرسانی است و هنگامی از نوع متغیر آن استفاده می کنند که بخواهند بوستر پمپ ها به الگوی مصرفی و کارکرد بوستر پمپ ها نزدیک شوند. زمانی که مصرف کنندگان از آب استفاده می کنند، فشار دستگاه ها و سیستم ها کم می شوند و نکته ای که وجود دارد این است که در بخش خروجی، بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس کاهش فشار را احساس می کنند و به اینورترها منتقل می کنند.

خرید بوستر پمپ دور متغیر

نمونه بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی شوفاژ ایران

بهتر است بدانید که نحوه کارکرد پرشر ترانسمیتر ها به این گونه است که به صورت لحظه ای فشار را اندازه گیری می کنند و جریان های 4 الی 20 میلی آمپر می رساند و در کل این جریان ها به اینورتر ها می رسد و از این طریق دور متغیر بوستر پمپ تعیین می کند و برای این که پمپ متغیر، تغییر دهند از کنتاکتور هایی برای هر کدام از الکتروپمپ ها استفاده می کنند.

اینورتر بوستر پمپ ها چیست؟

در معرفی بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس باید به اینورتر آن نیز دقت کنید و بدانید که اینورتر ها نوعی دستگاه هستند که به وسیله آن ها باعث می شوند دور موتور بوستر پمپ ها تغییر کند و این کار فشار را افزایش می دهد و یا این که کاهش فشار آب به آهستگی انجام می شود و همین عامل باعث شده است که به این نوع بوستر پمپ ها دور متغیر بگویند و شما باید بدانید که اینورتر ها دارای انواع تک فاز و سه فاز است و ساختمان هایی که برق سه فاز در آن ها وجود دارد بهترین کار این است که از بوستر پمپ های آبرسانی سه فاز استفاده کنند.

روش کارکرد بوستر پمپ گراندفوس

شما باید در بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس با روش کارکردی که دارند نیز آشنا باشید. نکته ای که وجود دارد این است که در قدم اول تنها یکی از پمپ ها فعال و روشن می شود و به محض این که فشار آب ها افزایش پیدا کرد. از خط معمول عبور کرد، یکی یکی پمپ ها و به گونه ای خودکار برای این که فشار آب را تامین کنند.

چگونگی کارکرد بوستر پمپ گراندفوس

نمونه بوستر پمپ با کیفیت گراندفوس شوفاژ ایران

روشن می شوند و تا زمانی که بیش از حد معمول فشار بالاتر رفت، پمپ ها به حالت روشن بودن خود ادامه می دهند. هنگامی که فشار کاهش پیدا کرد، به همان ترتیبی که پمپ ها روشن شدند، خاموش هم می شوند تا به پمپ اولی برسد و این روش مزیت هایی دارد که شامل این است که مصرف برق را کاهش می دهد و همچنین استهلاک دستگاه را کم می کند به دلیل این که هنگامی که به پمپ ها نیاز نباشد، آن ها خاموش می شوند و فعالیت های اضافه ای را انجام نمی دهند.

مزایای بوستر پمپ گراندفوس

  1. باعث افزایش طول عمر تاسیسات می شود.
  2. مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش میدهد.
  3. مناسب برای ساختمان های بلند و مرتفع است.
  4. در توان حداکثری خود کار می کنند.
ویژگی های بوستر پمپ گراندفوس

نمونه بوستر پمپ گراندفوس فروشگاه شوفاژ ایران

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما مواردی که در بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس بسیار مهم و ضروری است را به طور کامل شرح دهیم و بگوییم که این نوع بوستر پمپ دارای انواعی مختلفی از جمله دور ثابت و دور متغیر است که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود است.

سوالات متداول بوستر پمپ آبرسانی گراندفوس

  1. تغییر بوستر پمپ دور ثابت با دور متغیر انجام شدنی است؟
    شما می توانید تابلو برق و کنترل های بوستر پمپ دور متغیر را در مکان مورد نظر خود در کمترین زمان تغییر سیستم را انجام دهید، تابلو برق را نصب کنید و با سرعت نصب و راه اندازی را انجام دهید.
  2. بوستر پمپ دور ثابت چه معایبی دارد؟
    معایب بوستر پمپ های دور ثابت شامل مصرف انرژی بالایی دارند، باعث آسیب به تاسیسات می شوند، به دلیل این که سیستم فشار زیادی را تحمل می کند، فشار خروجی آب در سیستم زیاد و کم می شود.
  3. بوستر پمپ های دور ثابت چه مزایایی دارند؟
    باعث افزایش طول عمر تاسیسات می شود.مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش میدهد.مناسب برای ساختمان های بلند و مرتفع است و در توان حداکثری خود کار می کنند. در صورت تمایل به اطلاع از قیمت بوستر پمپ ، می توانید روی لینک کلیک کنید .

 

5/5 - (1 امتیاز)