تفاوت پمپ و بوستر پمپ

در خیلی از موارد افراد زمانی که به پمپ نیاز پیدا می کنند ، برای خرید آن به مشکل می خورند و پمپ و بوستر پمپ را از هم  نمی توانند تشخیص بدهند و شاید این اشتباه را بکنند که بوستر پمپ نوعی از پمپ باشد و یا برندی از پمپ باشد . اما این دو مورد کاملا  با هم متفاوت هستند . امروز تصمیم گرفتیم تفاوت این دو محصول را برای شما توضیح دهیم و با کارایی هر کدام آشنا شوید . ابتدا هر کدام از آن ها را به طور جدا گانه توضیح می دهیم تا با کلیات این محصولات آشنا بشوید .

بوستر پمپ

بوستر پمپ ها دارای اجزای گوناگونی می باشند که مهم ترین و اصلی ترین اجزای آن ، پمپ ها می باشند . در ادامه توضیح مختصری درباره ی بوستر پمپ آبرسانی داده می شود. برای آشنایی بیشتر و اطلاع از قیمت بوستر پمپ آبرسانی روی لینک کلیک کنید  .

کاربرد بوستر پمپ آبرسانی 

امروزه به دلیل اینکه تعداد طبقات افزایش پیدا کرده اند  و تعداد واحد ها بیشتر شده اند ، زمان هایی که مصرف آب بالا می باشد ، با کمبود فشار آب مواجه می شوند .  اینجاست که برای رفع مشکل خود از سیستم بوستر پمپ آبرسانی استفاده می کنند .

نحوه عملکرد بوستر پمپ آبرسانی

در ساختمان هایی که بوستر پمپ قرار داده اند ، زمانی که فشار آب بالا می باشد و میزان مصرف آب کم می باشد ، بوستر پمپ مانند یک پمپ ساده کار می کند و فقط یکی از پمپ ها مشغول به کار می شود .

هر چه فشار آب کاهش پیدا کند ، و مصرف آب زیاد شود ، پمپ های بوستر پمپ به نوبت روشن خواهد شد تا جایی که میزان فشار آب به مقدار دلخواه برسد . سپس بعد از این که فشار آب افزایش پیدا کرد و مصرف مصرف کنندگان را پاسخگو شد ، پمپ ها یکی یکی بر اساس ترتیبی که روشن شدند ، خاموش می شوند .

این نکته را در نظر بگیرید که روشن و یا خاموش شدن پمپ ها ترتیب خاصی  ندارند و دارای برنامه مشخصی نمی باشند . زمانی که میزان مصرف آب افزایش پیدا می کند و فشار آب کم می شود ، پمپ ها یکی یکی شروع به روشن شدن می کنند و از آن طرف زمانی که فشار آب به مقدار کافی افزایش پیدا می کند ، پمپ ها به همان ترتیب دوباره شروع به خاموش شدن می کنند .

پمپ

پمپ ها نیز از جمله دستگاه هایی هستند که برای افزایش فشار آب ، به کار می روند .

 کاربرد پمپ

از پمپ ها در ساختمان های اداری و تجاری و مسکونی نیز استفاده  می کنند . اگر در ساختمان ها از پمپ استفاده نکنند ،  دیگر امکان اینکه آب از لوله ها به بالا برود وجود ندارد .

می توان گفت پمپ ها ساده ترین نوع دستگاه هایی می باشند که باعث انتقال دما می شوند .

پمپ ها نیز تا حدی می توانند باعث افزایش فشار آب شوند و در صورتی که باز هم نیاز به افزایش فشار آب باشد و پمپ پاسخگو نباشد ، دیگر از بوستر پمپ استفاده می کنند .

پمپ سیرکولاتور

پمپ های سیرکولاتور برای به گردش در آوردن سیالات و آب ها در سیستم های ساختمانی کاربرد دارند .

اجزای تشکیل دهنده پمپ سیرکولاتور 

  • یاتاقان
  •  موتور
  • دینام
  • واسطه
  • شفت و یا محور
  • کوپلینگ
  • کاسه
  • دهانه برای تخلیه
  • پروانه
  • دهانه ی مکش

پمپ آب خانگی

از پمپ های خانگی علاوه بر زمینه های دیگر ، در ساختمان های خانگی نیز مورد استفاده قرار می گبرد . علاوه بر این ؛ در زمینه ی آبیاری زمین های کشاورزی و آبیاری بارانی مورد استفاده قرار می گیرد .

برای مثال تعدادی از پمپ های خانگی با توان های گوناگون را بررسی کنید .

پمپ های آب خانگی نیم اسب برای ساختمان هایی که دارای یک واحد می باشند و حداکثر متراژ آن 150 متر است مناسب می باشد .

پمپ های آب خانگی یک اسب نیز برای آپارتمان هایی که دارای چهار طبقه می باشد و هر کدام از طبقات دارای 8 واحد می باشد مناسب است . البته باید یه متراژ ساختمان ها نیز توجه کرد که هر کدام از این واحد ها باید حداکثر 70 متر باشد  .

عوامل انتخاب پمپ آب خانگی 

  • نوع برق پمپ آب خانگی

پمپ های خانگی هم دارای برق تک فاز و هم دارای برق 3 فاز می باشند . تفاوت پمپ های 3 فاز   و تک فاز ، در مصرف برق و طول عمر می باشد . به گونه ای که پمپ های 3 فاز ، دارای طول عمر بالاتر و مصرف برق کمتر می باشند . بهتر است در ساختمان هایی که دارای برق سه فاز می باشد از پمپ های با برق سه فاز استفاده کنید .

  • محاسه هد و دبی و توان مناسب

پمپ شما بابد برای شرایط آن  ساختمان مناسب باشد و با توجه به تعداد طبقات و افت فشار آب آن جا ، پمپ مناسب را انتخاب نمود .

  • خدمات پس از فروش

یکی دیگر از مسائل مهم در هنگام خرید پمپ آب خانگی ، خدمات خوب  و در دسترس آن ها می باشد .

پمپ جت جکوزی 

پمپ های جت جکوزی جزو مهم ترین تجهیزات در سیستم های جکوزی می باشد . پمپ های جت جکوزی دارای دو دسته می باشند که می توان به ذو دسته تبدیل کرد  که شامل پمپ های با سرعت بالا و پمپ های با سرعت پایین می باشند .

پمپ های جت جکوزی با سرعت بالا ، دارای کاربرد برای بالا بردن فشار زیاد داخل چکوزی می باشد . پمپ های جت جکوزی با سرعت پایین نیز برای برای گرم کردن و فیلتر کردن آب ، کاربرد دارد .

ویژگی های پمپ جت جکوزی 

پمپ های جت جکوزی دارای حداقل سایز دهانه خروجی دهش با سایز 1/2 1 اینچ یا به عبارتی 32 میلیمتر می باشد  .

مینیمم قدرتی که پمپ های جت جکوزی باید دارا باشد ، 3 اسب بخار می باشد .

تفاوت پمپ و بوستر پمپ 

از تفاوت های بوستر پمپ می توان به این موضوع اشاره کرد که در ساختمان های بسیار بلند ، برج ها ، بیمارستان ها ، مراکز تجاری بزرگ ، فرودگاه ها  و … از بوستر پمپ ها استفاده می کنند و در ساختمان های با واحد های کم و یا برای یک واحد مجزا از پمپ ها استفاده می کنند  .

شما عزیزان برای خرید پمپ و بوستر پمپ باید با یک متخصص و کارشناس در زمینه تاسیسات مشاوره و مشورت بگیرید تا با توجه به شرایط و موقعیتی که کالا می خواهد آنجا قرار بگیرد  بوستر پمپ مناسب شما را به شما پیشنهاد می کند . متخصص بوستر پمپ با توجه به اطلاعاتی که از شما می گیرد بوستر پمپ مناسب شما را بهتان پیشنهاد می کند .

نکته : باید این نکته را در نظر بگیرید که بوستر پمپ ها از تعدادی پمپ تشکیل شده اند که دارای قیمت مشخصی نمی باشند و می توان گفت 90% قیمت آن بسته به این می باشد که از چه پمپی در آن ها استفاده شود . پس برای اطلاع قیمت بوستر پمپ ها با شماره های شرکت تماس بگیرید .

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید