تنظیمات انواع فن کویل ها

همان طور که میدانید فن کویل گلدیران یکی از سیستم های مهم سرمایشی است. این دستگاه قابلیت تنظیم شدن برای فصل های مختلف را دارد. در تنظیمات فن کویل برای تابستان باید بدانید فن کویل ها که دستگاهی هستند که درون آن ها فیلتری استفاده می شود که کمترین راندمان را دارد. همچنین یک یا چند سانتریفیوژ در آن وجود دارد که کویل های گرم و سرد همراه آن ها است. نکته ای که وجود دارد این است که کویل ها درون سیستم های چهار لوله ای یک کویل گرم و یک کویل سرد قرار دارد. که از بهترین برند ها میتوان به فن کویل میدیا اشاره کرد .

تنظیم سرمایش فن کویل

برای این که در مورد تنظیمات فن کویل برای تابستان اطلاعاتی را داشته باشید باید برای شما بگوییم که سرمایش فن کویل باید به وسیله کمپرسور موجود در یونیت های خارجی و گاز مبردی که درون آن است تامین شود. تنها در فصل های تابستان و بهار صورت می گیرد.

ولی نکته ای که وجود دارد این است که قبل از تنظیم کردن آن ها باید فن کویل های موجود در خانه خود را سرویس و در صورت نیاز تعمیر کنید. برای این که فن کویل ها را سرویس کنید باید فیلتر هایی که در آن تعبیه شده است. تمیز و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

رادیاتور هایی که مربوط به داکت اسپلیت ها است را با استفاده از دستمال های تمیز و شیشه پاک کن ها باید انجام دهید. همچنین مورد بعدی که وجود دارد این است که گاز مبردی که برای فن کویل ها استفاده می شود را باید بررسی کنید. اگر گاز نیاز به شارژ داشت این عمل را انجام دهید.

حال نوبت به این رسیده است که کمپرسور را بررسی کنید. راه اندازی آن را به صورت جداگانه انجام دهید. از درست این دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای این مرحله باید تمان روزنه های خروجی را ببندید. باد داکت های اسپلیت به بیرون نرود و تنظیماتی که به سرمایش مربوط است را انجام دهید.

نکات مهم برای تنظیم سرمایش فن کویل ها

برای شروع تنظیمات فن کویل برای تابستان باید در قدم اول دستگاه خود را از برق بکشید. زیرا ممکن است که شما در حین کار دچار برق گرفتگی شوید. نکته ای که بسیار مهم است این است که مراقب باشید که قطعاتی مانند کمپرسور ها و … به آب آغشته نشوند. به دلیل این که امکان آسیب دیدگی آن ها افزایش می یابد.

چگونه سرمایش فن کویل را تنظیم کنیم؟

تنظیم سرمایش فن کویل

اطراف کندانسور ها نباید وسیله ای را قرار دهید و باید خالی خالی بشد. در زمان روشن شدن دستگاه فن کویل باید دریچه های خروجی دستگاه را در حالت نیمه باز یا باز قرار دهید. به دلیل این که باید جریان هوا به درستی انجام شود. این عامل باعث می شود دستگاه فن کویل عملکردی مناسب و درستی را داشته باشد.

کارکرد انواع ریموت کنترل FAN COIL

برای تنظیمات فن کویل برای تابستان نیاز به کنترلر هایی است که  در ادامه برای شما شرح می دهیم. همچنین به شما می گوییم که کاربرد کنترلر های فن کویل

  1. کنترلر های وایرلس
  2. کنترلر هایی که بر روی دستگاه نصب شده است.
  3. در کنار دستگاه کنترلر های آنالوگ را نصب می کنند.
نقش ریموت در تنظیم فن کویل

تنظیم سرمایش فن کویل با ریموت

همانطور که میدانید این کنترلر ها وظیفه روشن کردن و خاموش کردن فن کویل را دارند. سوئیچ های کنترلر ها به صورت سه سرعته است و به صورت اتوماتیک و دستی در بازار وجود دارد. این نوع از سوئیچ ها به صورت دستی و اتوماتیک در دو حالت زمستانی و تابستانی طراحی و تولید می شود.

کنترل های ترموستات که به صورت الکتریکی است برای کنترل دریچه ها و فن کویل ها برای روشن و خاموش کردن دستگاه. این کنترلر ها دریچه های آب سرد را کنترل می کنند. سنجش میزان مقاومتی که برای انرژی الکتریکی گرمایشی است. نکته قابل توجه این است که معمولا برای موتور هایی که EC و موتور هایی که استاندارد هستند کاربرد دارد.

مزایا و معایب سیستم فن کویل

برای تنظیمات فن کویل برای تابستان شما باید مزایایی که این فن کویل ها نسبت به دیگر وسایل سرمایشی دارد.

سرمایش فن کویل چگونه است؟

خنک کردن فضای خانه با فن کویل

مزایای استفاده از فن کویل

توجه داشته باشید زیرا این سیستم کمترین فضای ممکن را اشغال می کند. برای تمام ساختمان ها تهویه هوای مطبوع را انجام میدهد. فضای زیادی را برای کانال کشی حذف می کند. نکته ای که بسیار مهم است این است که فن کویل ها هر اتاق را به طور مجزا و مستقیما کنترل می کند. آلودگی های موجود در هر ااق را به اتاق دیگر منتقل نمی کند. همراه فن کویل ها می توان گرمایش های خورشیدی و بازیافت های گرمایی استفاده کرد.

معایب استفاده از FAN COIL

همچنین در تنظیمات فن کویل برای تابستان باید به معایبی که ممکن است در زمان استفاده به وجود بیاید . توجه داشته باشید. برای نگهداری و یا تعمیر این دستگاه باید قسمتی از آن در اتاق و یا محل باشد. اگر رطوبت زدایی به درستی توسط هواساز ها انجام نشود. ممکن است رطوبت افزایش یابد. لوله و تشک هایی برای تخلیه آب مقطر نیاز است.

استفاده از فیلتر هایی که راندمان کمی دارند ممکن است فیلتراسیون هوا به درستی انجام نشود. اگر از دستگاه مرکزی هواساز برای تامین هوا استفاده نکنید ممکن است نتوانید کنترل مقدار هوایی که به اتاق ها برای حفاظت کیفیت هوا است به درستی انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما بگوییم که تنظیمات فن کویل برای تابستان نیازمند چه مراحلی است. همچنین به شما بگوییم که استفاده از دستگاه فن کویل ممکن است مزایا و معایبی را به همراه داشته باشد. شما می توانید متناسب با نیازی که دارید فن کویل مناسب با شرایط خود را از شوفاژ ایران خریداری کنید.

سوالات متداول تنظیمات فن کویل برای تابستان

  1. اجزای تشکیل دهنده فن کویل چیست؟
    اجزای فن کویل ها شامل فن، کویل، فیلتر، سینی درین، شیر های هواگیری و الکترو موتور ها است.
  2. فن کویل ها چه انواعی دارند؟
    دستگاه فن کویل انواع مختلفی دارند که شامل فن کویل های کاستی، فن کویل دیواری، فن کویل زمینی، فن کویل توکار، فن کویل روکار و فن کویل بالازن و روبه رو زن است.
  3. فن کویل دو لوله به چه معناست؟
    منظور این است که در این فن کویل ها دو لوله قرار داده شده است. اولی برای ورود آب گرم و سرد به داخل دستگاه و دیگری لوله ای است که همان مقدار آب را خارج می کند.
5/5 - (2 امتیاز)