در قدیم برای استحمام به حمام نمره می رفتند و کمی بعد از آن درخانه آب گرمکن نفتی بود که گاهی در حین حمام کردن خاموش می شد و درد سرهای خودش را داشت. با پیشرفت در فناوری آب گرمکن در جهت راحتی به سرعت با برندهای مختلف روانه بازار شد. که ما در این مقاله به توضیح راهنمای تنظیم فشار آبگرمکن دیواری بوتان می پردازیم.

 تنظیم فشار آبگرمکن بوتان

وقتی که پکیج بوتان را درخانه و یا شرکت نصب کردید از مهم ترین اقدامات بعد از نصب خواندن راهنمای  تنظیم فشار آبگرمکن دیواری بوتان می باشد. با تنظیم فشار پکیج به دو مورد مهم دست پیدا می کنید که صرفه جویی در مصرف انرژی و عمرمفید دستگاه بالاتر می رود. آب و هوا هر دو سیال هستند و در هر کجا جریان داشته باشند دارای فشار است. آب در شیر آب ها و شوفاژها و هوا در داخل تیوب ایجاد فشار می کنند. فشار آب متغیر است و با تنظیم درست توسط کاربر انجام می شود. فشار آب در حال جریان، در راهنمای تنظیم فشار آبگرمکن دیواری بوتان، 1 الی 2.5 بار حالت استاندارد ذکر شده است.

فشار آب اگر از سطح ذکر شده بالاتر باشد به لوله ها، پنل گرمایشی و نیز کل پکیج بوتان آسیب جدی وارد می کند. یکی از علل گرم نشدن آب پکیج دیواری درست تنظیم نبودن فشار پکیج می باشد. فشارآب کمتر از 1 بار نیز مناسب نیست به علت آن که توانی برای گردش مناسب آب در لوله ها را نداشته و گرمایشی هم ندارد. مهم تر از همه به پمپ پکیج آسیب وارد می کند. پس تنظیم فشار آبگرمکن بوتان کاری تخصصی می باشد که در ادامه مطلب به نحوه تنظیم فشار آب پکیج می پردازیم.

خرید بوستر پمپ آتش نشانی

نحوه کم کردن فشار پکیج بوتان

یکی از موارد مهم بعد از راه اندازی پکیج مطالعه راهنمای تنظیم فشار آبگرمکن دیواری بوتان است که باید تنظیم فشار آب پکیج را به درستی انجام دهید.

  1. در پکیج بوتان شیرهای مختلفی به کار رفته است. ابتدا شیر آب ورودی را پیدا کرده و آن را ببندید تا در هنگام تنظیم فشار آب از ورود مجدد آب و بازگشت به سطح فشار قبلی جلوگیری شود.
  2. دومین شیری که باید آن را پیدا و باز کنید شیر تنظیم فشار آب پکیج بوتان است.
  3. حال با یک شیر آب ورودی بسته و شیر پرکن که باز است، با باز کردن شیرهای مختلف در منزل (دستشویی، حمام، ظرفشویی) آب دستگاه را تا میزانی که صلاح می دانید تخلیه کنید. با دقت حواستان به فشار سنج پکیج بوتان باشد که به سمت کاهش فشار حرکت کند.
  4. هنگامی که کاهش فشار آب را تنظیم کردید و به حد مورد نظر رساندید، سپس شیرهای آب گرم و شیر پرکن را بسته و با باز کردن شیر ورودی پکیج بوتان، فشار دستگاه به حالت نرمال برمی گردد.

نحوه افزایش فشار آبگرمکن بوتان

در زمانی که فشار آب پکیج از حد مورد نظر پایین تر است، با کمک راهنمای تنظیم فشار آبگرمکن دیواری بوتان با افزایش و تنظیم فشار بار پکیج بوتان می توانید آن را به حالت نرمال در بیاورید.

  1. برای افزایش فشار پکیج بوتان، شیر آب کوچکی در زیر دستگاه وجود دارد که نام ان ” شیرپرکن” است، این شیر را بر خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید.
  2. مهم ترین کار در این مرحله خواندن میزان فشار از روی پنل پکیج بوتان می باشد. باید به طور مداوم عقربه های فشار سنج آبگرمکن بوتان را زیر نظر داشته باشید.
  3. بعد از آن که عقربه های فشار سنج به میزان مورد نظر رسیدند؛ شیررا در جهت عقربه های ساعت ببندید.
  4. در هنگام انجام عملیات میزان فشار استاندارد تعیین شده را در نظر داشته باشیدکه چقدر است و با در نظر گرفتن فشار استاندارد، فشار آب پکیج بوتان را تنظیم کنید.

چه دلایلی باعث افزایش فشار پکیج بوتان می شوند؟

علت های مختلفی در افزایش آبگرمکن بوتان دخیل است که ما مواردی را بیان می کنیم:

  • عیب در پمپ پکیج: خرابی اگر از پمپ پکیج باشد تعمیر ان با متخصص می باشد. علامت خرابی پمپ دستگاه این است که فشار دستگاه ثابت می ماند.
  • شیرپر کن پکیج : شیر آبی رنگ کوچک را شیر پر کن می گویند که با خرابی آن پکیج دچار افت و افزایش فشار می شود.
  • شیر اطمینان پکیج : یکی از قطعات مهم در دستگاه محسوب می شود، که در جهت جلوگیری از بالا رفتن فشار پکیج بر روی دستگاه تعبیه شده است. فشار بیشتر از 3 بار در دستگاه، باید شیر اطمینان را باز کنید و آب پکیج را تخلیه کنید. اگر فشار دستگاه بالا برود علتش باز نشدن شیر اطمینان است و در صورت چکه کردن آب از پکیج، فشار دستگاه افت کرده است.
  • نقص در منبع انبساط پکیج بوتان: علامت خرابی از منبع انبساط هنگامی است که مدار گرمایشی پر از آب شده و به جای هوا از قسمت هواگیر؛ آب خارج شده و منبع انبساط سوراخ می شود.
  • وجود مشکل در مبدل آبگرمکن بوتان: اگر پکیج دو مبدله است، حتما هر دو مبدل را مورد بررسی قرار دهید.

عوامل کاهش و افت فشار پکیج بوتان

می توانید با استفاده از راهنمای تنظیم فشار آبگرمکن دیواری بوتان با عوامل کاهش فشار در آبگرمکن آشنا شوید.

  • ایجاد نشتی در سیستم گردش آب که این در تمامی بخش های پکیج از جمله: لوله ها، پنل شوفاژ و حتی خود دستگاه ممکن است رخ دهد
  • اگر هوا در سیستم گردش آب جمع شود، پس عدم هواگیری شوفاژها از علت های افت فشار پکیج بوتان است. هنگامی که دستگاه از هوا پر باشد با شنیدن سر و صدای زیاد و گرم نشدن زنگ خطر نشانه افت فشار را می دهد. برای هواگیری دستگاه که در اثر ترکیبات شیمیایی فلزات به همراه آب رخ داده است با کمک ضد یخ اتومبیل و یا یک لیوان مایع ظرفشویی این مشکل را برای مدت زمان طولانی برطرف کنید.
  • عیوب وارد شده در منبع انبساط آبگرمکن بوتان شامل باد نداشتن منبع انبساط می باشد. بهترین راه کار برای رفع این مشکل کمک گرفتن از مراکز تعمیر و سرویس نمایندگی پکیج بوتان است.
کلام آخر

آبگرمکن دیواری بوتان یک دستگاه پرمصرف است که برای آسایش شما در نظر گرفته شده است. در صورت هر گونه نقص و مشکلی با نمایندگی بوتان تماس بگیرید و از نیروهای متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

سؤالات رایج راهنمای تنظیم فشار آبگرمکن دیواری بوتان

  1. در حالت ایده آل چند لیتر آب باید از شیر خارج شود؟
    باید 10 تا 15 لیتر آب در یک دقیقه ازشیر خارج شود.
  2. در کم شدن فشار آب گرم پکیج بوتان چه مواردی را باید مورد بررسی قرار داد؟
    ابتدا باید سرشیرها و نبود رسوب در آن ها را مورد بررسی قرار داد.
  3. سرویس تعمیر آبگرمکن  چه کارهایی را انجام می دهد؟
    اسید شویی آبگرمکن، تعویض منبع و مبدل آبگرمکن و نیز نصب انواع آبگرمکن ها را انجام می دهد.
4.4/5 - (5 امتیاز)