جدیدترین سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع

جدیدترین سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و علم دارای تنوع زیادی شده اند که قادر به بر طرف کردن تمامی نیازهای مصرف کنندگان می باشند و امکانات ویژه ای را به همراه دارند . از محصولات تهویه مطبوع میتوان به فن کویل ، کولر گازی و داکت اسپلیت اشاره کرد که در بیشترین سیستم های تهویه مطبوع ، با خرید چیلر ،  آب مورد نیاز آن ها را تامین می کنیم .

به وجود آمدن سیستم های هوشمند که توانایی کنترل دمای اتاق ها و فیلتراسیون محیط را دارند ، فصل جدیدی را در این صنعت رقم زد . با توجه به افزایش آلایندگی های موجود در هوا در سطح جهانی ، اهمیت پاک سازی هوا از عنصرهای مضر برای سلامتی انسان بسیار بالا بوده و حائز اهمیت می باشد . به همین منظور با افزایش نیاز بازار و اهمیت این موضوع سیستم هایی مانند فن کویل میدیا با فناوری نوین تولید و به بازار عرضه شدند و فصل جدیدی را در صنعت سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع به وجود آوردند .

شاید در هنگام خرید سیستم های گرمایشی سوال های مختلفی ذهن ما را مشغول به خود کند . بزرگ ترین سوال که مطرح می شود ، مناسب ترین سیستم برای فضای من چیست ؟ پاسخ به این سوال تمامی ابهامات را در انتخاب تجهیز مورد نظر از بین می برد . انتخاب درست این سیستم کاملا بر کیفیت سازه تاثیر گذار بوده و در صورت عدم انتخاب درست تجهیز ممکن است پروژه را تا مرز شکست جلو ببرد . سیستم های تهویه مطبوع به دو دسته کلی مستقل و مرکزی تقسیم می شوند .

جدیدترین سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوعافزایش قیمت انرژی و اهمیت مصرف بهینه آن امروزه یکی از اساسی ترین مباحثی است که در سطح جهانی مورد بحث قرار می گیرد . در ایران 35 درصد از مصرف انرژی در ساختمان ها و 30 در صد از آن صرف تامین گرمایش و سرمایش آن ها می شود . از طرفی چون این مصرف انرژی هیچ ارزش افزوده ای ندارد ، صرفه جویی و بهینه سازی آن نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور خواهد داشت . از انواع این سیستم ها می توان به مینی چیلر هوا خنک ، چیلر ، پکیج یونیت ، VRF ، GHP  ، Zent و آکونوپک اشاره نمود . در ادامه به توضیح اجمالی از هر کدام از سیستم های یاد شده می پردازیم .

مینی چیلر هوا خنک

مینی چیلر هوا خنک از جدیدترین سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع می باشد که برای هر واحد از ساختمان به شکل جداگانه عمل می کند . مزیت بزرگ این سیستم مشخص شدن هزینه های هر واحد به شکل مستقل و قیمت مناسب تر نسبت به روش های مشابه می باشد . استفاده از مینی چیلر هوا خنک نسبت به اسپلیت خیلی بهتر و به صرفه تر بوده و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود . طول عمر چیلرها حدودا 18 سال می باشد .

چیلر

چیلر ها نمونه بزرگ مینی چیلر محسوب می شوند که با اتصال به فن کویل ها و هواسازها هوای خنک و مطبوع را به محیط خود می دهند . فن کویل ها در فصل های سرد با دریافت آب گرم از طریق سیستم گرمایش مرکزی هوای گرم را به محیط انتقال می دهند و در فصل های گرم با دریافت آب سرد از چیلر هوای خنک را به محیط انتقال می دهند . نحوه عملکرد این سیستم به این شکل می باشد که سیال داخلی مداری بسته با سیکل تبرید حرکت می کند و از طریق فشرده سازی بخار موجب سرد شدن سیال می شود . سیال سرد از طریق مبدل ها و تجهیزات مربوطه سرما را به محیط انتقال می دهند . چیلرها دارای دو نوع جذبی و تراکمی هستند که عمل پرتاب هوای سرد و تصفیه هوا را به خوبی انجام می دهند .

پکیج یونیت

پکیج یونیت جز سیستم های کانالی محسوب می شوند و به عنوان روفتاپ پکیج شناخته می شوند . این محصول در خارج از ساختمان نصب می شوند و از طریق کانال کشی هوای سرد یا گرم را به واحد های ساختمان منتقل می کند . این محصول از دو بخش اصلی چیلر تراکمی هوا خنک و هواساز تشکیل می شود .

GHP

سیستم ( GPH ( Gas engine driven heat pump به نوعی امروزه به بهترین دستگاه برای تامین گرمایش و سرمایش در انواع ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری و … محسوب می شود . این تجهیز مجهز به کمپرسورهای سرعت متغیر می باشد که انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوخت گاز طبیعی به دست می آورند . انرژی الکتریکی مصرفی در این محصول جهت حرکت فن ها و تابلو فرمان مورد استفاده قرار می گیرد . این میزان مصرف انرژی الکتریکی در مقایسه با سایر سیستم های سرمایشی بسیار ناچیز می باشد . این محصول توان بسیار بالایی در تامین گرمایش و سرمایش دارد و از این رو در ساختمان های بزرگ می تواند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد . این محصول از گاز شهری و برق برای تامین سوخت خود استفاده می کند . این محصول با توجه به مصرف پایین انرژی ای که دارد ، بسیار مناسب برای استفاده در ایران و فصل های گرم می باشد .

جدیدترین سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوعVRF

این محصول نیز جز جدیدترین سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع می باشد که عملکردی بسیار مشابه با GHP دارد . بزرگ ترین تفاوت VRF با GHP در مصرف انرژی می باشد که VRF به دلیل استفاده از برق به عنوان تنها منبع تامین انرژی مصرف بالاتری نسبت به GHP دارد . این تجهیز با توجه به هزینه های بالاتری که نسبت به اسپلیت و داکت اسپلیت در نصب واجرای آن دارد ، بیشتر در پروژه های بزرگ و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد . استفاده از VRF از نظر جنبه های زیبایی شناختی به معماری ساختمان خیلی کمک می کند و طول عمر بالایی در حدود 25 سال دارد . بزرگ ترین ضعف این تجهیز قیمت نسبتا بالای آن می باشد .

Zent

دستگاه Zent به نوعی بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع محسوب می شود که با توجه به قیمت و مصرف انرژی پایینی که دارد برای استفاده در ساختمان های بسیار بزرگ و فضاهای عظیم بسیار مناسب است . لازم به زکر است که این محصول در هنگام عمل سرمایش مانند کولر آبی و در هنگام عمل گرمایش مانند هواسابز عمل می کند .

آکونوپک

از این تجهیز معمولا در فضاهای عظیمی مانند سوله های بزرگ و سالن های ورزشی به دلیل داشتن قدرت بسیار بالا مورد اسنفاده قرار می گیرد . این محصول برای گرم کردن محیط از گاز طبیعی و برای عمل سرمایش از روش سرمادهی تبخیری یا چیلری استفاده می کند .

سایر تجهیزات سرمایشی مانند کولر آبی ، انواع کولر گازی ، انواع فن کویل و … همچنان کاربرد خود را دارند و حتی در مواردی با توجه به نوع نیاز مصرف کننده بهترین گزینه برای انتخاب محسوب می شوند . یکی از پرفروش ترین محصولات سرمایشی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرد ، کولرهای آبی هستند . کولرهای گازی و اسپلیت ها هم بسیار مورد استقبال هستند .

جدیدترین سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع و گرمایش ، سیستم گرمایش منطقه ای هستند که به تولید حرارت و برق به طور همزمان می پردازد . گرمایش تابشی ، سرمایش از سقف ، سرمایش خورشیدی ، سرمایش از کف و … از جمله جدیدترین و تازه ترین فناوری های روز دنیا هستند .

در هنگام خرید سیستم های سرمایشی ، گرمایشی و تهویه مطبوع باید به منطقه آب و هوایی و محل جغرافیایی ، مساحت مفید و معماری محل ، میزان بودجه مد نظر ، آلودگی های محیطی و هوا ، رده مصرف انرژی ، محل نصب و هزینه های نگهداری و تعمیرات تجهیز مورد نظر توجه نمود .

شرکت پیشگامان شوفاژ ایرانیان ، با بیش از نیم قرن تجربه ، ارائه دهنده انواع سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع با بهترین قیمت ، بهترین کیفیت ، بالاترین تخفیف !

برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید