اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید قطعا به دنبال پاسخی برای سوال جوکی پمپ چیست؟ و کاربردهای آن می گردید. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم جوکی پمپ نوعی پمپ است که در جهت تامین افت فشارهای جزئی یک سیستم مورد استفاده قرار می گیرد و غالبا نخستین پمپی است که در بوستر پمپ ها شاهد روشن شدن آن هستیم.

مزایای استفاده از جوکی پمپ و جوکی پمپ چیست؟ و کاربردهای آن

استفاده از جوکی پمپ چیست؟ و کاربردهای آن مزایای بسیاری دارد که در این بخش از مطلب قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

  • افزایش اطمینان

این پمپ ها باعث حفظ فشار در سیستم حفاظت از حریق می شوند. این موضوع موجب می شود که این سیستم همیشه برای استفاده در آتش سوزی آماده باشد. این مزیت می تواند تا حد زیادی از وارد آمدن آسیب های مالی و جانی جلوگیری کند.

  • صرفه جویی در هزینه ها

از دیگر مزیت های جوکی پمپ این است که باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. همانطور که پیش تر بیان کردیم این پمپ با حفظ فشار در سیستم مانع از ایجاد خسارت های مالی و جانی می شود. از آن گذشنه می تواند به کاهش حق بیمه نیز کمک کند. به دلیل اینکه شرکت های بیمه عموما تخفیف هایی را برای ساختمان هایی که سیستم حفاظت از آتش قابل اعتماد دارند در نظر می گیرند.

  • بهره وری انرژی

این پمپ ها باعث بهره وری انرژی نیز می شوند. طراحی این تجهیزات به شکلی صورت گرفته که در صورت عدم استفاده حداقل میزان برق را مصرف می کنند. این مسئله تاثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی دارد.

خرید بوستر پمپ

مزایای جوکی پمپ

مزایای استفاده از جوکی پمپ ها

با بوستر پمپ آتش نشانی بیشتر آشنا شویم

نحوه استفاده از جوکی پمپ

جوکی پمپ عموما در سیستم های محافظت از آتش استفاده می شود. این پمپ به سیستم متصل است و وظیفه آن حفظ فشار در اسپرینکلرها و لوله ها می باشد. این فرایند توسط این تجهیزات با نظارت بر فشار در سیستم انجام می شود. زمانی که فشار به زیر سطح مشخص شده می رسد پمپ فعال می شود.

جوکی پمپ به نحوی طراحی شده که به شکل خودکار عمل کند و همیشه آماده حفظ کردن فشار در سیستم می باشد. از آن گذشته ساختار این محصولات به صورتی است که از لحاظ انرژی بسیار کارآمد هستند.

انواع جوکی پمپ

جوکی پمپ دارای انواع مختلفی است که در این بخش از مطلب قصد داریم آن ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

  • جوکی پمپ برقی

جوکی پمپ برقی همانطور که از نامش مشخص است با انرژی برق کار میکند. این پمپ ها به بهترین شکل طراحی شده اند و همیشه برای استفاده آماده هستند. از این تجهیزات عموما در ساختمان هایی استفاده می شود که دارای منبع برق مناسب و قابل اطمینانی هستند و قطعی برق به دفعات زیاد در آن ها مشاهده نمی شود.

  • جوکی پمپ دیزل

این مدل با کمک سوخت دیزل کار میکند. ساختار بسیار مناسبی دارند و پیوسته آماده به کار هستند. اگر در یک ساختمان منبع برق قابل اعتمادی وجود نداشته باشد از این مدل استفاده می کنند. عموما در این سازه ها قطعی برق به وفور رخ می دهد.

  • جوکی پمپ افقی

طراحی آن در جهت نصب افقی صورت گرفته است. اگر در یک سازه با فضای عمودی محدودی رو به رو باشیم می توانیم از این مدل استفاده کنیم. این مدل ها در دو نوع برقی و دیزلی موجود می باشند.

  • جوکی پمپ عمودی

برای نصب عمودی طراحی شده است. این مدل برای نصب در ساختمان هایی که از نظر فضای عمودی مشکل ندارند به کار میرود. این جوکی پمپ ها نیز در دو مدل برقی و دیزلی وجود دارند.

  • جوکی پمپ چند مرحله ای

در جهت ارائه فشار و دبی بالا ساخته شده است. برخی از ساختمان ها مانند بیمارستان ها به سطح محافظت بالایی در برابر آتش نیاز دارند. این مدل گزینه مناسبی برای این مکان ها به شمار میرود. مدل های چند مرحله نیز دارای دو نوع برقی و دیزلی هستند.

انواع جوکی پمپ ها

نکات مهم استفاده از جوکی پمپ

نکات مهم در مورد اینکه جوکی پمپ چیست؟ و کاربردهای آن و نحوه انتخاب پمپ مناسب:

  • جوکی پمپ ها باید به شکلی انتخاب شوند که با کمک چکه های نرمال و تحت فشار و نشتی های مجاز به سادگی قادر به تامین فشار سیستم اطفاء حریق باشند.
  • ظرفیت نامی این پمپ ها نباید از میزان نشتی نرمال کمتر باشد.
  • فشار تخلیه این تجهیزات باید به صورتی باشد که بتوانند فشار مطلوب را در سیستم اطفاء حریق نگه دارند.
  • شیرآلات و بخش های دیگر آن ها به حالت Listed نیازی ندارند.
  • این پمپ ها نیازی به نیروی رزرو ندارند. به این مفهوم که احتیاجی نیست یک پمپ دیگر را به عنوان رزرو برای آن ها نگه داریم.
سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به بررسی جوکی پمپ چیست؟ وکاربردهای آن بپردازیم. برای اینکه یک سیستم آتش نشانی قابل اعتماد داشته باشید باید در انتخاب این تجهیزات دقت زیادی به خرج دهید. باید در ابتدا نیازهای ساختمان خود را مد نظر قرار دهید و بر اساس شرایط مدل مناسب را از میان آن ها خریداری نمایید تا بیشترین کارایی را برای شما داشته باشند.

مجموعه ما در زمینه ارائه بهترین جوکی پمپ ها فعالیت میکند و شما عزیزان می توانید این محصولات را با مناسب ترین قیمت ها از ما تهیه کنید. برای دریافت مشاوره پیش از خرید نیز می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول جوکی پمپ چیست؟ و کاربردهای آن

  • مهم ترین وظایف جوکی پمپ کدامند؟

جوکی پمپ ها در وهله اول به منظور افت فشار و ثابت نگه داشتن فشار در طول نشتی در مسیر استفاده می شوند. از آن گذشته در جهت ممانعت از خاموش و روشن شدن پمپ های اصلی به ویژه در مصارف پایین نیز به کار میروند.

  • فشار این تجهیزات چگونه تعیین می شود؟

فشار این تجهیزات باید تا حدودی هم اندازه پمپ های اصلی باشد. عموما فشار را بین ۵ تا ۱۰ psi بالاتر از پمپ اصلی در نظر می گیرند. این موضوع به این خاطر است که این تجهیزات به عنوان نخستین پمپ وارد مدار می شوند.

  • چرا غالبا جوکی پمپ ها از نوع طبقاتی می باشند؟

این موضوع به این دلیل است که این پمپ ها دبی پایین و هد بالایی دارند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید