راه اندازی انوع فن کویل

هر فن کویل دارای دستورالعمل و راهنمای مخصوص به خود است که شامل محل نصب درست، انتخاب مراحل نصب برقی و… است که راهنمای نصب فن کویل شامل مراحلی است که شامل مراحل زیر است.

نکات مهم در راهنمای نصب فن کویل

در بخش نصب فن کویل باید به این نکته توجه کنید که آسیب پذیرترین قسمت هر فن کویل، پنل آن است و شما باید توجه کنید که اگر می خواهید که زودتر از قسمت های دیگر، پنل نصب شود و بعد از نصب جوشکاری و نقاشی صورت بگیرد باید حواستان باشد که پنل آسیبی نبیند.

از جهات دیگر گران ترین قسمت هر فن کویل، پنل آن است به دلیل این که برای کنترل دستگاه های داخل پنل از بردی چشمی مخصوصی استفاده می کنند و در این قسمت بخش فرمان تنظیم فن کویل ها صادر می شود. نکته دیگر این که سوکت هایی هستند که به پنل نصب می شوند و اگر تعداد این سوکت ها کمتر باشد بهتر است. در راهنمای نصب فن کویل به دمپرها یک سوکت نصب می شود که برای کنترل چهار تا دمپر است و سوکت بعدی برای کل فن کویل و کنترل برق است.

در نکته بعدی به این اشاره می کنیم که دمپر ها هم بسیار مهم هستند، دمپرها دریچه هایی هستند که در اطراف فن کویل ها وجود دارد، برای بعضی از دمپر ها یک موتور جداگانه وجود دارد که برای بهتر شدن عملکرد فن کویل وصل می شود به یک سوکت. نکته مهم دیگری که باید در راهنمای نصب فن کویل به آن توجه کنید، عایق بندی خارجی و داخلی فن کویل ها است.

نکات مهم در نصب فن کویل

اجزای فن کویل

نصب انواع فن کویل سقفی

یکی از انواع فن کویل ها فن کویل سقفی است، این نوع از فن کویل ها به دلیل محل نصب متفاوتی که دارند در تقسیم بندی های مجزایی قرار می گیرد. شما باید بدانید که در نصب فن کویل های سقفی یکی از مهم ترین کارهایی که برای انجام آن باید ابعاد و شکل سیستم ها را در نظر بگیرید.

به دلیل این که فن کویل ها تنوع محصولی بالایی دارند، باید در زمان نصب فردی که به عنوان نصا می آید در این حوزه اطلاعات کاملی را داشته باشد تا بتواند بدون هیچ مشکلی فن کویل را نصب کند. فن کویل های سقفی شامل کاستی، کانالی، زمینی و توکار است و هر کدام راهنمای نصب مخصوص به خود را دارد.

نصب فن کویل سقفی توکار

در نصب این سیستم فن کویل که به صورت کانالی است باید توسط نصاب های مخصوص نصب فن کویل ها انجام شود. همانطور که می دانید این نوع فن کویل باید در سقف های کاذب قرار بگیرد که ممکن است در زمان نصب و یا حتی سرویس فن کویل مشکلاتی پیش بیاید.

می توان گفت در محل قرار گیری و نصب ممکن است به وجود بیاید چون امکان دسترسی به آن راحت نیست و به همین دلیل نصب و تعمیر آن سخت می شود. در راه اندازی فن کویل سقفی تو کار از توزیع یکپارچه و مناسب هوا کانال کشی ها برای جریان های خروجی هوا در ساختمان ها استفاده کرد.

نصب فن کویل سقفی کانالی

برای این که بتوان مشخص کرد فن کویل سقفی از نوع کانالی است باید در زمان نصب به متخصص این کار بسپاریم.، مانند راهنمای نصب فن کویل های کاستی باید آن ها را در سقف های کاذب قرار داد و نیاز است که در زمان نصب به اندازه و ابعاد سقف کاذب آن دقت کنید.

ویژگی فن کویل سقفی کانالی

  • فیلتر های تصفیه هوا قابلیت شست و شو را دارا می باشند.
  • به طور یکتواخت و مطبوع گرمایش و سرمایش راانجام می دهد.
  • برای این که دستگاه فن کویل را برنامه ریزی و کنترل کنید می توانید ترموستاتی را نصب کنید.
  • فن کویل های سقفی از نوع کانالی نگهداری آن ها نسبت به سیستم هایی با کارکرد های گازی پایین ترین هزینه را دارد.
نصب فن کویل سقفی کانالی

نصب فن کویل سقفی

نصب فن کویل سقفی کاستی

در زمان نصب فن کویل، نصاب ها باید دقت کنند که با کدام یکی از فن کویل های کاستی سر و کار دارند. زیرا این فن کویل های کاستی خود به سه دسته چهار طرفه، مدور و یک طرفه تقسیم می شود و به دلیل تفاوتی که در ظاهرشان وجود دارد، نصب و مراحل قرار گیری و راه اندازی آن ها نیز متفاوت است.

ویژگی های فن کویل سقفی کاستی

  • کمترین فضای ممکن را درگیر می کند و قرار گیری آن به صورت توکار است.
  • فن کویل های کاستی کمترین حجم را دارند و تنها در سقف های کاذب جوابگو هستند.
  • به دلیل پمپ هایی که در داخل آن ها تعبیه شده است، درون آن ها نیز تجمع آب صورت می گیرد.
  • راندمان کاری و ظرفیت بالا فقط در فن کویل های کاستی امکان پذیر است و ظریف ترین ظاهر را دارند.
  • به دلیل این که دریچه های که دارند قسمت بیرونی فن کویل را می توان به آسانی سرویس و تمیزکاری کرد.

راهنمای نصب فن کویل زمینی

همان طور که از اسمشان پیدا است فن کویل های زمینی از پشت به دیوار ها متصل و به وسیله پایه هایی روی زمین قرار می گیرند. در نصب این فن کویل باید بدانید که در قدم اول باید در فن کویل ها محتویات داخلی در بخش مخصوص به خود جای بگیرند و در قدم دوم به ادامه بدنه کابینت فن کویل را متصل می کنند. به نسبت دیگر فن کویل ها، نصب و راه اندای این فن کویل ها آسان تر و راحت تر است.

راهنمای نصب فن کویل

نصب فن کویل زمینی

مهم ترین نکات در نصب فن کویل سقفی

شما باید در زمان نصب و راه اندازی فن کویل های سقفی نکاتی را در نظر بگیرید ولی این نکات را باید نصاب ها بدانند ولی دانستن آن ها برای شما خالی از لطف نیست و این نکات شامل موار زیر است. شما باید در زمان نصب فن کویل های سقفی این نکته را در نظر بگیرید که آن ها در معرض مستقیم نور خورشید نباید قرار بگیرند.

  • اطمینان حاصل فرمایید که لوله ها اتصال کامل و محکم باشد.
  • محلی که فرکانس بالا دارد مناسب برای نصب فن کویل نیست.
  • محل قرار گیری فن کویل ها باید هماهنگ و توازن داشته باشد.
  • فن کویل ها را به هیچ عنوان نباید در کنار سیستم های گرمایشی و منابع راه اندازی کنید.
  • در زمانی که می خواهید فن کویل های سقفی را نصب کنید حتما به این مورد توجه داشته باشید که برای خم یا صاف کردن لوله ها از تخصصی ترین ابزار ها استفاده کنید.
  • برای نصب فن کویل ها باید محلی را انتخاب کنید که در اطراف سیستم به خوبی هوا جریان داشته باشد و همچنین در زمان خروج و ورود هوای فن کویل ها مانعی نباشد.

عوامل موثر بر قیمت فن کویل ها

عوامل متعددی بر قیمت و راهنمای نصب فن کویل تاثیر می گذارد که می توان اشاره کرد به ظرفیت و ابعاد دستگاه. عوامل دیگری نیز بر قیمت تاثیر می گذارند که شامل:

  • برند و مدل فن کویل ها
  • جنس آن ها از چه نوعی است
  • قدرت موتور فن کویل ها
  • فن کویل ها از چه جنسی هستند
  • بلوور آن ها از چه نوعی است.

اصول ایمنی در نصب فن کویل

  • دقت داشته باشید که برخی از فن کویل ها به ولتاژ برق خاصی برای کار نیاز دارند پس ابتدا باید برای تامین انرژی فن کویل اقدام کنید.
  • دستگاه باید حتما توسط افراد ماهر و با تجربه نصب شود تا مشکلی در راه اندازی به وجود نیاید.
  • دستگاه را پیش از نصب کردن تست کنید که از لحاظ فنی سالم باشد.
  • از نصب کلید های اطمینان و فیوز های فن کویل اطمینان حاصل کنید.
  • دقت کنید که در صورت نصب اشتباه دستگاه، شرکت های سازنده و خدمات پس از فروش هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمیکنند.
  • پس از نصب دستگاه از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

توصیه هایی در نصب فن کویل

در راهنمای نصب فن کویل باید بگوییم فن کویل ها از 2 بخش پنل و موتور تشکیل شده اند باید به این موضوع توجه داشته باشید که بعد از نصب فن کویل در سقف نباید تغییراتی نزدیکی فن کویل انجام دهید چرا که ممکن است منجر به خراب شدن پنل شود که مسئولیت آن با خودتان است و شرکت های گارانتی و خدمات پس از فروش به هیچ عنوان مسئولیتی در قبال این گونه خرابی ها بر عهده نمیگیرد.

فن کویل ها را هرگز در نزدیکی منابع گرما یا در معرض نور خورشید قرار ندهید، همچنین رطوبت و بخار مستقیم نیز میتواند مانع عملکرد صحیح دستگاه شود.

هوایی که از پشت موتور خارج می شود و برای خنک کردن کمپرسور است باید با اجسام اطراف خود حداقل نیم متر فاصله داشته باشد تا عمل خنک سازی و تهویه به درستی صورت گیرد.

در فن کویل های سقفی باید لوله ی تخلیه به درستی نصب شود تا آب تولید شده براثر کار دستگاه به درستی تخلیه شود در غیر این صورت شاهد ریزش آب از سقف خواهیم بود همچنین ممکن است عملکرد دستگاه نیز مختل شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم در مورد راهنمای نصب فن کویل برای شما صحبت کنیم و همان طور که می دانید فن کویل ها مدل های مختلفی دارند که هر کدام از آن ها نصب و راه اندازی مخصوص به خود را دارند.

سوالات متداول راهنمای نصب فن کویل

  1. فن کویل های کانالی به چه صورت نصب می شود؟
    برای این که بتوان مشخص کرد فن کویل سقفی از نوع کانالی است باید در زمان نصب به متخصص این کار بسپاریم.، مانند فن کویل های کاستی باید آن ها را در سقف های کاذب قرار داد و نیاز است که در زمان نصب به اندازه و ابعاد سقف کاذب آن دقت کنید.
  1. بر قیمت فن کویل ها چه عواملی تاثیر می گذارد؟
    برند و مدل فن کویل ها، جنس آن ها از چه نوعی است، قدرت موتور فن کویل ها، فن کویل ها از چه جنسی هستند و بلوور آن ها از چه نوعی است.
  1. به چه صورت فن کویل سقفی توکار را نصب می کنند؟
    این نوع فن کویل باید در سقف های کاذب قرار بگیرد که ممکن است در زمان نصب و یا حتی سرویس فن کویل مشکلاتی پیش بیاید چون امکان دسترسی به آن راحت نیست و به همین دلیل نصب و تعمیر آن سخت می شود. در راه اندازی فن کویل سقفی تو کار از توزیع یکپارچه و مناسب هوا کانال کشی ها برای جریان های خروجی هوا در ساختمان ها استفاده کرد.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید