فیلتر تصفیه یکی از اجزای مهم در نگهداری استخر و جکوزی است. با استفاده از فیلتر تصفیه، آلودگی‌ها و ذرات معلق در آب استخر و جکوزی حذف می‌شوند و کیفیت آب بهبود می‌یابد. در این مقاله، به بررسی نکات مهم و راهنمای خرید فیلتر تصفیه استخر و جکوزی، پرداخته شده است.

نوع فیلتر تصفیه استخر و جکوزی:

نوع فیلتر تصفیه برای استخر و جکوزی بسیار مهم است. فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی در سه نوع مختلف عبارتند از:

-فیلترهای پارچه‌ای:

برای دور ریختن ذرات بزرگتر ترکیبات شنی و گیاهان موجود در آب استخر و جکوزی استفاده می‌شوند.

-فیلترهای شنی:

به عنوان یک فیلتر خوراکی، به صورت مرحله‌ای با استفاده از شن و ماسه، ذرات را از آب جدا کرده و آب را تصفیه می‌کنند.

-فیلترهای کارتریجی:

به دلیل عملکرد بهتر و دقیق‌تر، بیشتر در استخرها و جکوزی‌های مدرن استفاده می‌شوند. فیلترهای کارتریجی با استفاده از کارتریج‌هایی که داخلشان فیبرهای جاذب قرار دارد، ذرات معلق در آب را جذب می‌کنند و به کیفیت آب استخر و جکوزی کمک می‌کنند.

نکته: فیلترهای شنی به دلیل بازدهی کمتر نسبت به فیلترهای کارتریجی، بیشتر در روش‌های قدیمی استفاده می‌شوند.

اندازه فیلتر تصفیه استخر و جکوزی:

اندازه فیلتر تصفیه نیز نکته ی مهمی است. اندازه فیلتر باید به اندازه‌ی استخر یا جکوزی شما باشد. فیلتر بزرگتر از اندازه استخر یا جکوزی، عملکرد بهتری ندارد و فیلتر کوچکتر از اندازه نیز ممکن است منجر به افزایش فشار و کاهش جریان آب در استخر و جکوزی شود. برای انتخاب اندازه مناسب فیلتر، بهتر است با کارشناسان فنی مشورت کنید.

جنس فیلتر تصفیه استخر و جکوزی:

جنس فیلتر تصفیه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شوند که شامل پلاستیک، فولاد ضد زنگ، پلی‌پروپیلن و غیره می‌شوند. فیلترهای پلاستیکی به دلیل ضعف در مقابل حرارت و شکستن نسبت به فیلترهای فلزی مانند فولاد ضد زنگ، کمتر استفاده می‌شوند.

فیلترهای فلزی، به دلیل مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و حرارت، بیشتر مورد توجه هستند. همچنین، فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی از جنس پلی‌پروپیلن نیز موجود هستند که به دلیل مقاومت بالا در برابر آسیب‌های شیمیایی، بسیار پرطرفدار هستند.

نوع کاربری نیز باید در خرید فیلتر تصفیه استخر و جکوزی مورد توجه قرار گیرد. برای استخرهای خارجی، فیلترباید مقاوم در برابر شرایط جوی و تابستان‌های گرم باشد. در صورتی که استخر شما در محیط داخلی باشد، فیلتر باید به گونه‌ای باشد که موجب کاهش صدا و ارتعاشات ناشی از عملکرد آن نشود. همچنین، برای جکوزی‌ها، باید فیلترهایی انتخاب شود که به صورت مستقیم در جایگاه خود نصب شوند و به راحتی قابل تعویض باشند.

کیفیت فیلتر تصفیه:

کیفیت فیلتر تصفیه نیز مسئله ای حیاتی است. برای خرید فیلتر تصفیه استخر و جکوزی با کیفیت بالا، بهتر است به برندهای معتبر و مشهور مراجعه کنید. برندهای مطرحی مانند Hayward، Pentair، Jacuzzi و Zodiac، فیلترهای تصفیه با کیفیت بالا و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. همچنین، برای اطمینان از کیفیت فیلتر، می‌توانید از تجربه‌ی دیگران و نظرات آنها و همچنین کارشناسان فنی در مورد استفاده از فیلترهای مختلف، استفاده کنید.

قیمت فیلتر تصفیه:

قیمت نیز یکی از مواردی است که باید در خرید فیلتر تصفیه استخر و جکوزی مورد توجه قرار گیرد. فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی، قیمت‌های مختلفی دارند که بسته به نوع، اندازه، جنس و کیفیت فیلتر متفاوت است. فیلترهای پارچه‌ای به طور معمول ارزان‌تر هستند و قیمت آن‌ها حدود ۲۰ تا ۵۰ دلار است.

فیلترهای شنی نیز از نظر قیمت ارزان‌تر از فیلترهای کارتریجی هستند و معمولاً بین ۵۰ تا ۱۰۰دلار قیمت دارند. فیلترهای کارتریجی با کیفیت بالا و عمر طولانی، قیمت بیشتری دارند و معمولاً بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار قرار دارند. همچنین، برندها و مدل‌های مختلف نیز می‌توانند تاثیر زیادی در قیمت فیلتر داشته باشند.

به عنوان مثال، فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی Hayward با کیفیت بالا، معمولاً قیمت بالاتری دارند. همچنین، فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی Pentair با قابلیت‌های بیشتر و کیفیت بالاتر، هم قیمت بیشتری دارند.

سخن پایانی:

برای خرید فیلتر تصفیه استخر و جکوزی، بهتر است ابتدا به تحقیق و بررسی مدل‌های مختلف و برندهای مطرح و معتبر بپردازید و سپس با توجه به شرایط مالی خود، فیلتری را انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند و همچنین با کیفیت و طول عمر بالا باشد.

همچنین، در هنگام خرید، به تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه فروشگاه های مختلف نیز توجه کنید تا به صرفه‌ترین قیمت فیلتر را خریداری کنید. توجه داشته باشید به هیچ عنوان نباید از کیفیت فیلتر کاسته شود، زیرا این می‌تواند به مشکلات بیشتر در آینده منجر شود و هزینه‌های بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید