در این مقاله به بررسی اینکه رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی چیست و چه کاربردی دارد می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی چیست؟

درونسختی گیر کولر یا همان رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی ذره های کلسیم و مینزیوم آب بر اثر قرارگیری در میدان مغناطیسی رسانا و معلق می شود.

بعد از آن مقدار تماس ملکول های آب با هم دیگر کمتر می شود. بعد از بیشتر شدن میزان حلالیت آب، رسوبات موجود در لوله حل میشود و بعد از آن از سیستم بیرون می رود.

سختی گیر کولر آبی یکی از بهترین محصولاتی است که برای حفظ و افزایش طول عمر این وسیله ساخته شده. این قطعه موجب می شود خرابی های کولر آبی به کمترین حد خود برسد.

پبیشتر اوقات کولر آبی به دلیل بی توجهی ما نسبت به رسوبات آن خراب و فرسوده می شود.

زمانی که شما رسوب زدایی بهتر و باکیفیت تری انجام می دهید از خراب شدن بسیاری از قطعات کولر جلوگیری می کنید.

رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی میتواند از خرابی قطعاتی همچون پمپ آب، یاتاقان، شلنگ، شناور و موتور جلوگیری کند. رسوب گیر کولر آبی علاوه بر از بین بردن رسوب کولر از زنگ زدگی بدنه نیز جلوگیری می کند.

کاربردهای رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی

  • رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی برای از بین بردن رسوبات قدیمی و جلوگیری از رسوبات جدید بکار می رود. این امر موجب افزایش طول عمر قطعات مختلف و بیشتر شدن بازدهی مبدل های حرارتی می شود.
  • رسوب گیر مغناطیسی یک روش غیر شیمیایی است و در آن نیازی به استفاده و اضافه کردن مواد شیمیایی نیست. بهتر از پیش مبدلهای حرارتی اقدام به نصب رسوب گیر حرارتی کنید.
  • یکی از کارایی های مهم سختی گیر مغناطیسی صرفه جویی در مصرف گاز برای مقابله با رسوب گیری در درون مبدل حرارتی دستگاه و همچنین افزایش طول عمر حرارتی پکیج در دراز مدت است. رسوب گیر علاوه بر کولر قابل استفاده در اکثیر سیستم های شوفاژف، چیلر، پکیج سرمایشی و گرمایشی، آب گرمکن و انواع سیستم های تهویه، سونا و جکوزی و غیره است. رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی نصب آسان و ارزانی نیز دارد.
  • اصلاح کننده های فیزیکی بدون نیاز به مواد شیمیایی و وسیله بوجود آوردن تغییرات املاح حل شده در آب با استفاده از میدان های الکترو مغناطیسی باعث کاهش احتمال رسوب گذاری آب می شود. به عبارت دیگر عبرات هایی مانند رسوب گیر و سختی گیر در این گروه قرار می گیرند.
کاربرد رسوب گیر

رسوب زدای کولر

3 دسته سختی گیر های مغناطیسی

بطور کلی سختی گیر یا رسوب گیر کولر آبی به دو دسته میدان مغناطیسی، الکترو مغناطیسی و میدان مغناطیسی متغیر تقسیم می شود. در ادامه مقاله رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی به شرح سه دسته سختی گیر های مغناطیسی یا رسوب گیرها میپردازیم.

  1. رسوب گیر مغناطیسی
  2. رسوب گیر الکترومغناطیسی
  3. رسوب گیر الکترونیکی

رسوب گیر مغناطیسی

نوع مغناطیسی برترین و اولین انواع اصلاح کننده های فیزیکی آب محسوب می شود. این نوع سخت گیرها بعد از آنکه فهمیده شد آبی که روی صخره عبور می کند علاوه بر مغناطیسی بودن رسوب بجای نمی گذارد ساخته شد.

استفاده از این نوع رسوب گیر ها حدودا سال 1940 برمیگردد. با توجه به اینکه فلزاتی مانند نیکل و آهن توانایی بوجود آوردن خاصیت فرو مگنتیکی دارند.

به همین خاطر از آنها در ساخت بلوک های مغناطیسی استفاده شده است. گفتنی است میزان میدان مغناطیسی زمین 25 تا 65گوس است.

برای سنجیدن قدرت میدان مغناطیسی از واحد گوس یا Gaus استفاده می شود. میزان سختی رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی حدودا 2000 تا 12000 و حتی 48 گوس است.

رسوب گیر الکترومغناطیسی

میدان های مغناطیسی از سیم پیچ دارای جریان nحلقه و روی هم قرار گرفتن میدان ایجاد شده در هر حلقه با دیگر میدان حلقه های دیگر  تشکیل شده اند.

سازندگان این نوع سختی گیرها با هدف تاثیر میدان مغناطیسی برای جلوگیری از تشکیل رسوب مانند رسوب گیر های دیگر است با این تفاوت که خط های میدان الکترو مغناطیسی موازی لوله قرار می گیرد.

این نوع رسوب گیر نیز نتوانست تمام مشکلات را برطرف کند و همچنین نیاز به وجود آب در لوله وجود داشتو چون میدان مغناطیسی فقط و فقط به بار الکتریکی در حال رفت و آمد نیرو وارد می کرد.

سه دسته سختی گیر کولر

انوع رسوب گیر کولر آبی

رسوب گیر الکترونیکی

جدید ترین نسل رسوب گیر ها نوع الکترونیکی آنها می باشند.

نوع ساخت این نوع سخت گیر ها که با سایر سخت گیرها تفاوت دارد. در این سخت گیر های بجای استفاده از جریات dc از جریان ac استفاده شده است.

در این نوع سخت گیرها چندین سیم و 1 جعبه کنترل وجود دارد. سیم پیچ ها به دور لوله های پیچیده و بعد از آن به جعبه کنترل می چسبند.

رسوب گیر الکترونیکی بر اساس بوجود آوردن میدان های مغناطیسی متغیر با آرایش دوایر متحد المرکز درون لوله تولید شده اند تا بتواند یون های منفی یا مثبت آب را تحت تاثیر قرار دهند.

مزایای استفاده از سختی گیر کولر چیست؟

استفاده از رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی فواید و مزایای بسیار زیادی دارند که عبارتند از:

  • دور نگه داشتن رسوب و گرفتگی از پوشال های کولر
  • جلوگیری از تکثیر و ورود باکتری و ویروس و قارچ در محل های با رطوبت کولر
  • نتظیم ph آب موجود در کولر و ممانعت از خوردگی بدنه
  • نگه داری از بدنه کولر در برابر اکسیده شدن
  • جلوگیری از بوجود آمدن بوهای نامطبوع در کولر و ساختمان

برای مشاهده جزییات و قیمت انواع سختی گیر و رسوب گیر های شوفاژ ایران می توانید به صفحه سختی گیر و رسوب زدا های آب مراجعه کنید.

رسوب زدا کولر آبی

سختی گیر های کولر

چرا در کولر آبی رسوب بوجود می آید؟

کولرهای آبی هر روز مقدار زیادی آب مصرف می کنند. وجود املاح داخل آب باعث می شود رسوب و شوره روی بدنه و قطعات کولر بوجود آید.

بطور کلی بعد از خرید یک کولر نوع و جدید احتمال بعد از گذت 4 ماه شوره و رسوب روی سطوح آن بوجود می آید.

اگر به فکر زدودن و از بین بردن رسوبات و همچنین سرویس های دوره ای کولر آبی و یا استفاده از رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی نباید کولر بعد از مدتی فرسوده می شود.

برای جلوگیری از خرابی کولر بهتر است به استفاده از رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی روی بیاورید.

در نهایت اینکه

در این مقاله درمورد رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی و علت بوجود آمدن شوره و روسب روی سطوح کولر و همچنین خطرات آن صحبت کردیم.

بهتر است در این شرایط اقتصادی و دوری از هزینه های هنگفت به علت خرابی قطعات کولر و همچنین تعویض آن از سختی گیر کولر آبی مغناطیسی استفاده کنیم.

سوالات متداول رسوب گیر کولر آبی مغناطیسی

  1. انواع رسوب گیر کولر کدام اند؟
    رسوب گیر های کولر در انواع رسوب گیر پودری، رسوب گیر فیزیکی و رسوب گیر مایع و همچنین فیلتر تصفیه کننده وجود دارند.
  2. چرا از رسوب گیر کولر آبی استفاده کنیم؟
    زیرا استفاده از آنها از ورود رسوب به قطعات کولر جلوگیری میکند. رسوب موجب کاهش عمر کولر می شود
  3. از چه روش هایی می توان برای رسوب گیری کولر استفاده کرد؟
    استفاده از پدهای سلولوزی بجای پوشال کولر، استفاده از رسوب گیر کولر، سرویس های دوره ای کولر و استفاده از فیلتر های تصفیه

 

1/5 - (1 امتیاز)