حتما می دانید که طریقه نصب فن کویل ها به خاطر مدل های مختلفی که دارند دارای دستورالعمل های راه اندازه مختلفی هم می باشند که شامل: مراحل انتخاب محل نصب صحیح و نصب فیزیکی و نصب برقی و راه اندازی آن است. تیم شوفاژ ایران امروز بیشتر می خواهد درباره طریقه نصب کلید فن کویل اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

فن کویل چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم اطلاعاتی درباره طریقه نصب کلید فن کویل در اختیارتان قرار دهیم، می خواهیم برایتان بگوییم که اصلا فن کویل چیست؟ در یک تعریف ساده می توان گفت: فن کویل یک وسیله نسبتا ساده است که از فن و مبدل حرارتی تشکیل شده است و بخشی از سیستم های تهویه را تشکیل می دهد. فن کویل ها دارای قابلیت های مختلفی می باشند.

فن کویل

نمونه فن کویل موجود در فروشگاه شوفاژ ایران

ایمنی در نصب و راه اندازی fan coil

برای اینکه بتوانید از فن کویلی که در اختیار دارید با آسودگی خاطر استفاده کنید باید درباره طریقه نصب کلید فن کویل همچنین ایمنی در نصب و راه اندازی این دستگاه بخوبی مطلع باشید. برای نصب این دستگاه باید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

  • کار نصب دستگاه باید توسط یک نصاب با تجربه انجام شود.
  • قبل از نصب دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در زمان حمل آسیب ندیده است.
  • برای جلوگیری از آتش سوزی، انفجار یا صدمات بدنی، دستگاه را در نزدیکی مواد خطرناک و یا شعله باز قرار ندهید.
  • بررسی کنید که ولتاژ و فرکانس برق شبکه با آنچه که برای دستگاه مورد نیاز است تطابق داشته باشد.
  • مطمئن شوید که کلیدهای ایمنی و قطع مناسب نصب شده باشد .
  • سازنده هیچ گونه مسئولیتی در قبال نصب نادرست دستگاه و همچنین استفاده نادرست و خارج از محدوده شرایط ذکر شده در این کاتالوگ به عهده نمی گیرد.
  • پس از نصب دستگاه، عملکرد دستگاه را مورد تست قرار دهید و طریقه استفاده و نکات ایمنی را به دارنده دستگاه آموزش دهید.

انتخاب محل نصب دستگاه fan coil

علاوه بر موارد عنوان شده در متن بالا برای ایمنی در نصب و راه اندازی این دستگاه و اینکه باید برای نصب فن کویل چه نکات و موارد مهمی را در نظر داشته باشید انتخاب محل مناسب برای نصب نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. در ادامه مقاله مربوط به طریقه نصب کلید فن کویل می خواهیم کمی درباره انتخاب مکان مناسب برای نصب این دستگاه اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

نصب و راه اندازی fan coil

نصب فن کویل توسط پرسنل شوفاژ ایران

این نکته مهم را باید قبل از هر اقدامی در نظر داشته باشید که محلی را که برای نصب این دستگاه انتخاب می کنید باید مکانی باشد که در اطراف آن مانعی برای خروج و یا ورود هوای دستگاه وجود نداشته باشد. در ضمن از این مسئله اطمینان بدست آورید که سطح دیواری که می خواهید دستگاه روی آن نصب شود باید صاف باشد این مسئله به نصب راحت تر و ایمنی بیشتر این دستگاه کمک زیادی می کند.

فراموش نکنید که ساختار دیواری انتخابی باید از استحکام کافی برخوردار باشد تا بتواند وزن دستگاه فن کویل را تحمل کند.

در چه شرایطی باید از نصب فن کویل خودداری کرد

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده ایم برای کسب اطلاع از طریقه نصب کلید فن کویل علاوه بر اینکه باید از مکان نصب و نکات مهم در حین انجام نصب آن بخوبی مطلع باشید باید بدانید که نصب این دستگاه در چه شرایطی درست نیست و باید از آن خودداری کنید.

  1. در معرض تابش مستقیم نور خورشید
  2. در نزدیکی منابع گرمایی
  3. در محل های مرطوب و یا جاهایی که در معرض پاشیدن آب و مایعات دیگر است.
  4. در محل هایی که دستگاه در معرض بخارهای روشن است (مثل آشپزخانه و یا کارگاه)
  5. جاهایی که پرده و یا اثاثیه مانع گردش مناسب هوای دستگاه باشد.

طریقه نصب صحیح کلید فن کویل

تا به اینجای کار برایتان از ایمنی نصب فن کویل، محلی که باید برای نصب این دستگاه انتخاب کنید و آنچه که باید از آن خودداری کنید صحبت کردیم. حال می خواهیم بگوییم که طریقه نصب کلید فن کویل به صورت صحیح به چه شکلی باید انجام شود. اولین کار این است که بعد از دریافت و تحویل دستگاه آن را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان بدست آورید.

بعد از آن کلید فن کویل را از بسته خارج کنید و بررسی کنید که در زمان حمل به آن آسیبی وارد نشده باشد. دقت داشته باشید که در داخل جعبه، بدنه اصلی بطور کامل و در صورت سفارش، کابینت دستگاه بصورت کامل قرار دارد. در نهایت بررسی کنید که همه اجزای خواسته شده فن کویل در بسته بندی وجود داشته باشد.

آماده کردن فن کویل برای نصب

  1. فن کویل را از بسته بندی خارج کنید و بصورت عمودی بر روی زمین قرار دهید.
  2. دو پیچ را که کابینت را به بدنه وصل کرده باز کنید کمی پایین کابینت را به سمت خود بکشید و سپس آنرا به سمت بالا حرکت دهید تا از بدنه جدا شود.
  3.  برای جلوگیری از آسیب دیدگی، کابینت دستگاه را تا آخرین مرحله نصب در داخل جعبه نگهداری کنید.
طریقه نصب فن کویل

آماده کردن فن کویل برای نصب

در نهایت اینکه

سعی ما بر این بود تا امروز و در این مقاله هر آنچه که نیاز است درباره فن کویل، ایمنی در نصب این دستگاه، نکات مهم برای انتخاب محل نصب دستگاه و اینکه طریقه نصب کلید فن کویل به صحیح ترین روش ممکن به چه صورت می باشد را هر چند مختصر در اختیارتان قرار دهیم.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با مشاوران ما از طریق سایت shofazhiran.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به طریقه نصب کلید فن کویل

  1. سیستم یونیت فن کویل چگونه کار می کند؟
    واحد فن کویل (FCU) دستگاهی است که از یک کویل و یک فن برای گرم کردن یا خنک کردن اتاق بدون اتصال به کانال استفاده می کند. هوای داخل خانه روی سیم پیچ حرکت می کند، که هوا را قبل از بیرون راندن به داخل اتاق گرم یا خنک می کند.
  2. اجزای اصلی یک فن کویل چیست؟
    اجزای اصلی یک واحد فن کویل عبارتند از: کویل گرمایش،سرمایش، بخش فن و فیلتر. واحدها ممکن است به تنهایی در یک فضای منفرد بایستند یا برای سرویس دهی به فضاهای متعدد کانالی داشته باشند و می توانند توسط یک کلید دستی، ترموستات یا سیستم مدیریت ساختمان کنترل شوند.
  3. چگونه یک فن کویل را سرویس کنیم؟
    فن کویل را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک شود.، پانل را بردارید، برای پاک کردن گرد و غبار از سر برس روی جاروبرقی استفاده کنید، از یک پارچه خشک برای تمیز کردن پوشش استفاده کنید و پس از اتمام تمیز کردن کویل ها، پانل را تعویض کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید