معرفی اجزای فن کویل برقی

سیستم های تهویه که به صورت برقی کار می کنند منبع انرژی بسیار مهمی هستند. نیروی محرک های موتور های الکتریکی با جریان برق کار می کند و باید بدانید که فن کویل های برقی در مدل ها و انواع گوناگونی در بازار وجود دارد. شما باید بدانید که فن کویل برقی چه اجزایی دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم لازم است که شما با روش های کار فن کویل های برقی آشنا شوید. به این صورت که فن موجود در آن به وسیله موتور های الکتریکی کار می کند و آن ها به قسمت داخلی دستگاه هوا را هدایت می کند.

اجزای مختلف فن کویل برقی

تمامی اجزای فن کویل برقی

بعد از این که هوا از روی لوله های کویل آب سرد و آب گرم عبور کرد باعث می شود میزان حرارت هوا پایین یا بالا بیاید و هوای موجود از فیلتر ها عبور می کند تا آلودگی ها و ذرات فیلتر شوند. برای تامین آب سرد از چیلر ها و آب گرم از دیگ های بخار استفاده می کنند.

اجزای اصلی فن کویل برقی

بسیاری از افراد می خواهند بدانند که فن کویل برقی چه اجزایی دارد؟ و باید بدانید که فن کویل ها از اجزایی تشکیل شده اند که شامل موارد زیر است.

  1. موتور الکتریکی
  2. پنل های بالایی
  3. فن های مدل گریز از مرکز
  4. دریچه های خروجی هوا از دستگاه
  5. سیستم کنترل کننده و جعبه تقسیم ها
  6. فیلتر های قابل تعویض و قابل شستشو
  7. لوله ها و پیچ تخلیه آب برای هواگیری
  8. سینی درین برای جمع آوری آب های تقطیر شده

نکات مهم در مورد اجزای فن کویل ها

بسیاری از افراد بسیار علاقه دارند که بدانند فن کویل برقی چه اجزایی دارد؟ و شما باید در قدم اول نکاتی که مربوط به این اجزا است را به طور کامل بدانید تا بتوانید همه چیز را بدانید و از آن به بهترین نحو استفاده کنند. نکته اولی که وجود دارد این است. که شما باید به موتوری که در فن کویل ها جاسازی شده دقت کنید. ساخت کدام کشور است و شما باید به این مورد توجه داشته باشید که چه مقدار انرژی را مصرف می کنند و درجه حرارتی آن ها چقدر است.

درجه حفاظتی که  در آن ها تعبیه شده است اهمیت بالایی دارد و باید آب در فن کویل ها جریان داشته باشد. اگر نشتی صورت گرفت، موتور های الکتریکی در برابر نفوذ آب باید بالاترین مقاومت را داشته باشد. همچنین باید به موتور الکتریکی باید دسترسی آسان باشد تا بتوان به راحتی تعمیر، تعویض و سرویس را انجام داد.

اجزای مختلف فن کویل برقی

اجزای مختلف فن کویل

قبل از این که هوا به فن وارد شود از فیلتر آلومینیومی یا پلاستیکی استفاده می کنند. ذرات و اجسام بزرگ که در هوا وجود دارد، گرفته شود و برای این که راندمان فیلتراسیون بالا باشد باید قطر منافذ عبور هوا کوچک و تعداد لایه ها زیاد باشد ولی این موارد باعث افت فشار زیاد در هوا می شود.

به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک و بالاترین تکنولوژی ها فین های آلومینیومی را به لوله های کویل که مسی است وصل می کنند تا بین لوله ها و فین فاصله ای ایجاد نشود زیرا در غیر این صورت و اگر فاصله ای وجود داشته باشد، راندمان منتقل کردن حرارت تا حد زیادی کم می شود.

قیمت فن کویل ها برقی

بسیاری از افراد قبل از این که بدانند فن کویل برقی چه اجزایی دارد؟ به این مورد فکر می کنند که قیمت آن ها به چه صورت است. شما باید به این نکته دقت کنید که قیمتی که برای فن کویل های برقی در نظر گرفته می شود. توجه به کاربرد و نوع اجزایی است که دارا می باشد و همچنین در قیمت آن ها کیفیتی که دارند. نیز بی تاثیر نیست و باید دقت داشته باشید. که موتور فن کویل ها مهم ترین قطع ای است که در آن ها وجود دارد و این وسیله به نسب دیگر وسیله ها قیمت بالاتری دارد.

مهم ترین مزایای فن کویل های برقی

به طور کلی باید به شما بگوییم که فن کویل ها نیازی به کانال کشی ها ندارد و تنها به برق کشی و لوله کشی در ساختمان ها نیاز دارد و همین باعث شده است در ساختمان ها فضای کمی را اشغال کند.

مزایای فن کویل برقی

نمونه فن کویل برقی

مدل های متنوعی را دارا می باشد و با توجه به محیط باید مدل مورد نظر را انتخاب کنید. بهینه ترین مصرف انرژی را دارد و شما می توانید متناسب با هر بخش ساختمان آن را روشن کنید و دیگر نیازی نیست که فن کویل کل ساختمان را روشن کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما مواردی که در فن کویل برقی چه اجزایی دارد؟ توضیح دهیم و بگوییم که چه اجزایی مهم است و چه نکاتی را باید به آن دقت کنیم زیرا این نکات بسیار مهم بوده و با توجه به آن ها می توانید بهترین نوع فن کویل را انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول فن کویل برقی چه اجزایی دارد؟

  1. در فن کویل ها چه اجزایی به کار رفته است؟
    موتور الکتریکی، پنل های بالایی، فن های مدل گریز از مرکز، دریچه های خروجی هوا از دستگاه، سیستم کنترل کننده و جعبه تقسیم ها و فیلتر های قابل تعویض و قابل شستشو
  2. چه عواملی بر قیمت فن کویل ها تاثیر می گذارد؟
    قیمتی که برای فن کویل های برقی در نظر گرفته می شود با توجه به کاربرد و نوع اجزایی است. دارا می باشد و همچنین در قیمت آن ها کیفیتی که دارند نیز بی تاثیر نیست و باید دقت داشته باشید که موتور فن کویل ها مهم ترین قطع ای است که در آن ها وجود دارد و این وسیله به نسب دیگر وسیله ها قیمت بالاتری دارد.
  3. فن کویل ها چه مزایایی دارند؟
    فن کویل ها نیازی به کانال کشی ها ندارد و تنها به برق کشی و لوله کشی در ساختمان ها نیاز دارد. همین باعث شده است در ساختمان ها فضای کمی را اشغال کند، مدل های متنوعی را دارا می باشد. با توجه به محیط باید مدل مورد نظر را انتخاب کنید، بهینه ترین مصرف انرژی را دارد. شما می توانید متناسب با هر بخش ساختمان آن را روشن کنید و دیگر نیازی نیست که فن کویل کل ساختمان را روشن کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید