موارد مهم در مورد فن کویل با چی کار میکنه؟

در پروژه های مختلف از فن کویل ها به عنوان وسیله ای استفاده می کنند که سرمایش و گرمایش را ایجاد می کند و در جواب فن کویل با چی کار میکنه؟ باید بدانید که این محصول طراحی منحصر بفردی دارد و قابلیتی که دارد این است که در تمام ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی قابل نصب است و بسیار کاربردی است. وظیفه ای که فن کویل میدیا دارند این است که هوای گرم و یا سرد را تولید و توزیع می کنند و باید بدانید که این توزیع هوای مطلوب و مطبوع با جاری شدن آب سرد یا گرم در لوله های کویل های حرارتی صورت می گیرد و از طریق دستگاه های چیلر آب سرد و به وسیله سیستم های حرارت مرکزی آبگرم تامین می شود.

ساختار و آناتومی اصلی فن کویل

زمانی که می خواهید بدانید که فن کویل با چی کار میکنه؟ باید به شما گفت که تمام اجزای تشکیل دهنده آن را به طور کامل بدانید و این قطعات می تواند عملکرد و کارکرد فن کویل ها را بهینه کند و نکته دیگر این است که با هماهنگی در کنار یکدیگر قرار گفته اند، در ادامه برای شما این اجزا و قطعات را توضیح می دهیم.

آناتومی فن کویل ها

اجزای اصلی فن کویل

کویل ها تعبیه شده در فن کویل ها 

در ساختار فن کویل ها یکی از اجزای مهم کویل ها است و در هنگامی که می خواهید بدانید فن کویل با چی کار میکنه؟ باید گفت که وظیفه کویل ها این است که به عنوان مبدل های حرارتی کار می کند و برای ساخت آن ها از لوله های مسی و فین های آلومینیومی استفاده می کند و این لوله های مسی به گونه ای طراحی شده اند که برای وارد شدن جریان های آب و برگشت سیال ها به دستگاه های چیلر در دویا سه ردیف کاربرد دارند و قابلیت دارند هم به عنوان سرمایش و هم به عنوان گرایشی کار کند.

الکتروموتور های موجود در فن کویل ها

زمانی که می خواهید در مورد این که فن کویل با چی کار میکنه؟ بدانید نکته ای که وجود دارد این است که از طریق کارکردی که الکتروموتور ها دارند فن بلوور ها چرخش و حرکت می کنند و توانایی این را دارد که برای کارکرد دمنده های فن کویل و گردش انرژی لازم را تهیه کند و از مناسب ترین قدرت توان و قدرت برخوردار است و نکته قابل توجه این است که با توجه به مدل و نوع فن کویل ها موتور ها انتخاب می شوند.

فن کویل چطوری کار میکنه؟

نمونه موتورهای فن کویل

فیلتر های تصفیه هوا فن کویل

زمانی که می خواهید در مورد فن کویل با چی کار میکنه؟ مطالبی را بدانید باید توجه داشته باشید که نمی توانید اهمیت و نقش فیلتر های هوا را دست کم نگیرید و نکته ای که وجود دارد این است که فیلتر ها بیشتر در مسیری که برای ورودی هوا است قرار می گیرد و عمل فیلتراسیون را انجام می دهند و اجازه نمی دهد که آلودگی، عوامل بیماری زا و آلاینده ها به محیط داخلی وارد شوند و توانایی این را دارد که برای مصرف کنندگان و کاربران محیطی ایده آل و بهینه و استریل شده را فراهم کند و علاوه بر این که کارایی دارند، بالاترین کیفیت، قابلیت شست و شو و همچنین دارای طول عمر مطلوب و بهینه است.

کلید های مهم فن کویل

بر روی فن کویل ها کلید هایی را نصب کرده اند و شما می توانید بدانید که فن کویل با چی کار میکنه؟ و نکته ای که وجود دارد این است که به وسیله ریموت ها شما می توانید به راحتی تنظیمات را اعمال کنید.

ریموت هایی که برای کنترل فن کویل ها است و به نسبت مدل و نوع فن کویل ها می تواند از نوع آنالوگ یا بی سیم ها باشد و به وسیله کلید ها می توان عملکرد ها را کنترل و همچنین ترموستات ها را کنترل کند و هر کدام از کلید هایی که بر روی آن نصب شده است ویژگی ها و عملکرد مخصوص به خود را دارد و برای خاموش و روشن کردن، کاهش یا افزایش سرعت دور فن ها از این کلید ها استفاده کرد و شرایطی ایده آل را فراهم کرد.

سیم کشی فن کویل چگونه است؟

زمانی که می خواهید بدانید فن کویل با چی کار میکنه؟ باید سیم کشی های آن را به طور کامل بشناسید به این صورت که در هنگام سیم کشی باید به مواردی از قبیل ظرفیت های حرارتی و برودتی توجه داشته باشید به دلیل این که سیم کشی ها با توجه به حداکثر توان و ظرفیت آن ها انجام می شود و برای این که سیم کشی های برقی فن کویل ها را انجام دهید نیاز به سیم های دارید که کیفیت بالایی داشته باشد و هنگامی که این روند به درستی صورت بگیرد تاثیر بسزایی در عملکرد بهینه دستگاه دارد.

سیم کشی فن کویل چگونه است؟

نحوه سیم کشی فن کویل ها

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم مواردی که در فن کویل با چی کار میکنه؟ را به طور کامل توضیح دهیم و به شما بگوییم که فن کویل ها از چه اجزا و آناتومی هایی تشکیل شده است و شما با شناخت آن ها می توانید نحوه عملکرد دستگاه را به خوبی متوجه شوید و همچنین سیم کشی هایی که در آن صورت گرفته است نکاتی را نیاز دارد که به کامل ترین صورت توضیح داده ایم. شما می توانید برای خرید انواع فن کویل یا آگاهی از قیمت فن کویل ها به سایت شوفاژ ایران مراجعه کنید.

سوالات متداول فن کویل با چی کار میکنه؟

  1. فن کویل ها به چه انواعی تقسیم می شوند؟
    فن کویل ها شامل انواع گوناگونی اعم از فن کویل های سقفی، زمینی، توکار، روکار و …است که هر کدام ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارد.
  2. فن کویل ها چه خصوصیاتی دارند؟
    در دو مدل کم فشار و پر فشار ساخته شده است، در برابر خوردگی ها بالاترین مقاومت را دارد، کم ترین صدای ممکن را دارد، در انواع مدلی های 2 لوله ای و 4 لوله ای طراحی شده است، به فیلتر هایی با فیلتراسیون متفاوت مجهز است، راندمان مصرف انرژی را افزایش می دهد.
  3. ویژگی شیر های هواگیری چیست؟
    بر روی لوله های اصلی فن کویل ها طراحی و نصب می شود، شیر هایی که برای فن کویل ها انتخاب می کنید باید با مدل و نوع آن ها تناسب داشته باشد و می تواند اتوماتیک یا دستی باشند، وظیفه ای که دارد این است که هوای وارد شده را تخلیه و یا خارج می کند.
5/5 - (1 امتیاز)