فن کویل با چی کار می کنه؟

همان طور که می دانید به طور کلی تجهیزات و لوازم برودتی و حرارتی بسیاری را طراح و تولید کرده اند که هر کدام ویژگی و کارایی مخصوص به خود را دارد و هم چنین با توجه به سیم کشی و لوله کشی ساختمان ها و یا این که هر ملکی در چه وضعیتی قرار دارد سیستم های سرمایشی و گرمایشی را نصب می کنند و باید بدانید که از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم در ساختمان ها می باشد ولی سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که فن کویل با چی کار می کند؟ که در ادامه برای شما به طور کامل توضیح می دهیم.

در جواب این که فن کویل با چی کار می کند؟ باید به شما بگوییم که به وسیله فن کویل ها هوای مطلوب و مطبوع توزیع می شود که در لوله های کویل های حرارتی آب سرد و یا گرم جاری می شود که بر آن اساس در محفظه داخلی کویل ها آب گرم به وسیله سیستم های حرارت مرکزی و آب سرد به وسیله دستگاه های چیلر مانند موتور خانه ها و شوفاژ دیواری ها تامین می شود.

باید بدانید که آب سرد و آب گرمی که در لوله ها جاری است و از روی کویل حرارتی هوا عبور می کند و این کار باعث می شود که هوای گرم و یا سرد تولید شود و هوای تولید شده با تمام قدرت و توان به وسیله دمنده های فن کویل به بخش داخلی محیط منتقل می شود.

فن کویل و انواع مختلف آن

شاید برایتان جالب باشد که در مقایسه با هواساز ها، سیستم های حرارت مرکزی و سیستم های کانالی، فن کویل ها از لوازم سرمایشی و گرمایشی با هزینه کمتر و مقرون به صرفه استفاده می کنند و باید بدانید که با توجه به متراژ محیط ظرفیت فن کویل ها مشخص می شود و در جواب فن کویل با چی کار می کند؟ باید بدانید که هر کدام از فن کویل ها سیستم هوادهی متفاوتی را دارند و قابلیتی که دارند این است که هوای موجود را می تواند به سمت جلو و یا به سمت بالا منتقل کند. این فن کویل ها انواع مختلفی از جمله فن کویل های سقفی، فن کویل های پرفشار کانالی، دیواری، زمینی و… است.

خرید انواع فن کویل با بهترین قیمت

انواع فن کویل فروشگاه شوفاژ ایران

ساختار و آناتومی اصلی فن کویل ها

در کل باید برای شما بگوییم که زمانی که می خواهیم بدانیم فن کویل با چی کار می کند؟ به این مورد نیز باید توجه داشته باشد که اجزا و قطعات اصلی این نوع از فن کویل ها بسیار کمک کننده هستند و همچنین باید بدانید که عملکرد و کارکرد فن کویل ها به صورت بهینه به وسیله مختلف ترین قطعات و اجزایی که با هم دیگر هماهنگی دارند، انجام می شود و نکته ای که وجود دارد این است که در ساختار آن متشکل از کویل، بلوور، الکتروموتور، شیر هواگیری، فیلتر تصفیه هوا و سینی درین است.

ساختار اصلی فن کویل ها

اصلی ترین ساختار فن کویل ها

معایب و مزایای فن کویل ها

همان طور که می دانید در جواب فن کویل با چی کار می کند؟ باید بدانید که فن کویل ها از فن دمنده هوا و کویل ها ساخته شده است و از چیلر ها برای به چرخش در آوردن آب سرد در کویل ها استفاده می شود و زمانی که از روی کویل ها عبور می کند هوای خنک به وجود می آید و همچنین در زمستان برای این که هوای گرم تامین بشود آب گرمی که درون کویل ها وجود دارد از موتور خانه ها و پکیج ها تامین می شود و این فن کویل ها دارای معایب و مزایایی است که در ادامه برای شما شرح می دهیم.

معایب انواع فن کویل ها

  • در مقاله فن کویل با چی کار می کند؟ لازم است بگوییم به نحوه نگهداری باید دقت داشته باشید که فن کویل ها به نسبت دیگر سیستم های تمام هوایی که وجود دارد، تخصصی تر باید عمل کنید.
  • این که هوا در مناطق داخلی خارج شوند در بسیاری از موارد باید کانال جداگانه ای را بسازید.

مزایای فن کویل های مختلف

  1. باید بدانید که فن کویل ها برق کشی و سیم کشی و همچنین نصب آسانی دارند و به کانال کشی نیازی ندارد.
  2. حجم این نوع از دستگاه ها بسیار کم است و بهترین جایگزین برای تجهیزات مرکزی سرمایشی و گرمایشی است.
  3. به دلیل سیستم های فن کویل که متنوع هستند و به فن کویل های زمینی، سقفی و دیواری تقسیم می شود بهره وری بیشتر می شود.
  4. همچنین در فن کویل با چی کار می کند؟ باید بدانید که در مصرف انرژی بالاترین صرفه جویی را دارند و باید بدانید که در هر فضایی قابلیت تنظیم هوای مستقل را دارند.
فن کویل چه مزایایی دارد؟

فن کویل سقفی و زمینی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما بگوییم که فن کویل با چی کار می کند؟ و این نوع از دستگاه ها قابل استفاده در مراکز صنعتی و اداری و خانه ها است که با توجه به متراژ آن قسمت نوع فن کویل ها مشخص می شود و همچنین باید بدانید که فن کویل ها معایب و مزایایی دارند که افراد با توجه به نیازی که دارند آن را انتخاب و استفاده می کنند و شما می توانید آن را از سایت شوفاژ ایران تهیه کنید.

سوالات متداول فن کویل با چی کار می کند؟

  1. فن کویل ها چه عملکردی دارند؟
    عملکرد و کارکرد فن کویل ها به صورت بهینه به وسیله مختلف ترین قطعات و اجزایی که با هم دیگر هماهنگی دارند، انجام می شود و نکته ای که وجود دارد این است که در ساختار آن متشکل از کویل، بلوور، الکتروموتور، شیر هواگیری، فیلتر تصفیه هوا و سینی درین است.
  2. مزایای فن کویل ها به چه صورت است؟
    حجم این نوع از دستگاه ها بسیار کم است و بهترین جایگزین برای تجهیزات مرکزی سرمایشی و گرمایشی است، به دلیل سیستم های فن کویل که متنوع هستند و به فن کویل های زمینی، سقفی و دیواری تقسیم می شود بهره بری بیشتر می شود.
  3. هوای گرم و یا سرد چگونه تولید می شود؟
    آب سرد و آب گرمی که در لوله ها جاری است و از روی کویل حرارتی هوا عبور می کند و این کار باعث می شود که هوای گرم و یا سرد تولید شود و هوای تولید شده با تمام قدرت و توان به وسیله دمنده های فن کویل به بخش داخلی محیط منتقل می شود.
5/5 - (1 امتیاز)