بوستر پمپ، دستگاه آبرسانی است که با داشتن چندین موتور پمپ که به صورت موازی به هم وصل شده اند، کار می کند. بوستر پمپ، اغلب برای افزایش دادن فشار آب تا حد مطلوب و بهبود بخشیدن به سرعت جریان آب مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه آبرسان، مصرف خانگی و صنعتی دارد. جهت آشنایی بیشتر با بوستر پمپ و معرفی کم صداترین بوستر پمپ‌های بازار با ما همراه شوید.

بوستر پمپ و مشخصه‌ های آن

بوستر پمپ‌ها مانند واسطی میان منبع آب و نقاط گیرنده همچون شیرآب عمل می کنند. بوسترها آب را از منبع می گیرند و آن را با فشار مورد نظر به نقاط گیرنده یا انتهایی مدنظر می رسانند. طیف متنوعی از کاربری‌ها را پوشش می دهند. از جمله برای افزایش فشار آب در یک ساختمان و یا در آبپاش‌ها و سیستم‌های پاشش که نیازمند فشار بالای آب هستند تا عملکردی صحیح داشته باشند.

برخی از کاربردهای صنعتی عمده این پمپ عبارتند از:

  • فیلتراسیون
  • اسمز معکوس
  • تهویه مطبوع
  • تغذیه دیگ بخار
  • هر فرایند صنعتی که نیاز به فشار سیال آب داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی طرز کار این وسیله و معرفی کم صداترین بوستر پمپ‌های بازار می پردازیم.

بوستر پمپ چگونه کار می کند؟

این پمپ‌ها اغلب دارای سیستم گریز از مرکز هستند که آب را از یک منبع می گیرند و آن را از طریق یک پروانه (تک مرحله ای) یا چند پروانه (چند مرحله‌ای) برای افزایش فشار آب، حرکت می دهند. سپس آب با فشار بالا از طریق یک خروجی، جریان می یابد. همچنین صدای بالا گاها ممکن هست که ریشه در خرابی دستگاه داشته باشد. (آشنایی با نحوه تعمیر بوستر پمپ)

بوستر پمپ چگونه کار می کند?

معرفی چند بوستر پمپ  کم صدا  

  • در زمینه معرفی کم صداترین بوستر پمپ‌ های بازار برای مصرف خانگی می توان به پمپ خطی با نام سیرکولاتور گراندفوس که دارای قدرت زیادی است اشاره کرد. از این پمپ در ساختمان‌های دارای تعداد واحد و جمعیت زیاد که دارای مصرف زیاد آب هستند، استفاده می شود.
  • جهت معرفی کم صداترین بوستر پمپ‌های بازار می توان به بوستر پمپ سایلنت پنتاکس اشاره کرد. این بوستر پمپ در سیستم‌های تامین آب برای منازل مسکونی و ساختمان‌ها، سیستم‌های اتوماسیون هوشمند کشاورزی و نیز سیستم‌های آبیاری خانگی مورد استفاده اند.

این بوستر پمپ، سبب افزایش فشار آب دوش می گردد و نیز فشار آب را در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی افزایش می دهد. عمدتا در ساختمان‌های بیش از 20 واحد مسکونی و یا 10 طبقه از نوع scb این بوستر پمپ استفاده می گردد.

این نوع بوستر پمپ، اغلب در صنایع گاز و نفت، صنعت غذا و دارو، پتروشیمی و نیز تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. این بوستر ساخت ایتالیا بوده و دارای صدای بسیار کمی هست.

  • به منظور معرفی کم صداترین بوستر پمپ‌ های بازار ما محصولات داب Dab را به شما معرفی می کنیم.  این بوستر پمپ در آزمایشگاه ها، سیستم‌های خنک کننده و به ویژه بیمارستان‌ها به خوبی کار می کند و دارای موتور الکتریکی قابل تنظیم است.

با استفاده از این موتور، صدای تولیدی پمپ به حداقل کاهش می یابد. این بوستر پمپ حاوی سه قسمت بدنه، پروانه و موتور است. بوستر پمپ‌های داب طول عمر زیادی دارند، مصرف انرژی پایینی داشته و از قابلیت تنظیم خودکار نیز برخوردارند.

 

این بوستر پمپ، در محیط‌های خانگی و نیز صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین دارای انواع مختلفی همچون؛ سانتریفیوژ، دیافراگمی، ورتکس، مگنتی و متریال است. از نوع خانگی آن برای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و نیز سیستم آبیاری استفاده می شود. در صنایع ساختمان و آب روی فاضلاب نیز محصولات داب، بسیار پرکاربردند.

  • بوستر پمپ هوشمند گرانفوس مدل Scala2 دارای الکتروموتور خودمکش می باشد، از یک منبع انبساط برخوردار است و کنترلر دیجیتالی دارد. این بوستر پمپ هوشمند از طریق نمایشگر دیجیتال، وضعیت کارکرد بوستر پمپ را برای خریدار قابل مشاهده می نماید.معرفی چند بوستر پمپ  کم صدا  
  •  

طول کابل برق این بوستر پمپ حدود 2 متر است و آن را در سطح f کلاس عایق‌بندی طبقه‌بندی می کنند. این دستگاه از ارتفاع 8 متر قابلیت کشش دارد و از سیستم ایمنی قطع خودکار برخوردار است. وجود سیستم خودکار بدین معناست که چنانچه پمپ، آب نداشته باشدبه شکل خودکار عملکرد پمپ متوقف می گردد. این بوستر پمپ دارای صدای بسیار کم حدودا 47 دسی بل می باشد.

  • بوستر مینی ایزی باکس نیز یکی دیگر از کم‌صداترین بوستر پمپ‌های موجود در بازار است. این بوستر دارای منبع مناسبی برای تحت فشار قراردادن آب است که ظرفیت نگهداری 1 لیتر آب را دارد.

این دستگاه از ضمانت نامه 4 ساله برخوردار است. این بوستر پمپ، همچنین از یک اینورتر الکتریکی برخوردار است تا بتواند با استفاده از آن، سرعت فشار آب را کاهش یا افزایش دهد. با وجود این اینورتر در این دستگاه، فشار ثابت آب با میزان مصرف آب انطباق یافته و از وجود افت فشار جلوگیری می کند.

 

نتیجه گیری

ما در این مطلب به بررسی بوستر پمپ، ویژگی ها و طرز کار آن و نیز معرفی کم صداترین بوستر پمپ‌های بازار پرداختیم. بوستر پمپ های بی صدا و کم صدا توسط برندهای متفاوتی همچون داب، پنتاکس، ایزی باکس، کوراس و داب می توان اشاره کرد. بسته به نوع نیاز و بودجه ای که در اختیار دارید می توانید پس از اخذ مشاوره با کارشناسان تخصصی این شرکت ها نسب به خرید بوستر پمپ اقدام نمایید.

سوالات متداول

  1. بهترین بوستر پمپ آب خانگی متعلق به کدام برند است؟
    شاید در این زمینه محصولات شرکت داب بهترین نوع بوستر پمپ باشند. به این علت که در عین کوچک و سبک بودن و قدرت پایین آنها، در مصارف محدود و کوچک همچون مصارف خانگی بهترین کارکرد را دارند. پمپ آب خانگی نیم اسب این شرکت، کاملا بی صداست و برای خرید در این زمینه مناسب است.
  2. قیمت بوستر پمپ‌های کم صدا چقدر است؟
    معمولا از ده میلیون تا بیست میلیون تومان رنج قیمتی نرمال این دستگاه است، اما در موارد داخلی و خارجی قیمت‌های بالاتر هم وجود دارد.
  3. پرکاربردترین بوستر پمپ‌های کم صدا متعلق به کدام برند است؟
    برند ایتالیایی پنتاکس، بوستر پمپ‌های متنوعی را برای مصارف خانگی و صنعتی تولید کرده که در صنایع متعددی از جمله؛ حوزه الکترونیک، خودروسازی، کاغذ، تصفیه آب، پتروشیمی، نفت و گاز و داروسازی کاربرد دارند.
5/5 - (1 امتیاز)