نحوه کار فن کویل میدیا چگونه است؟

فن کویل میدیا یا کانالی گرمایش و سرمایش محیط را به وسیله پرتاب باد و عبور آن از کویل آب سرد و آب گرم فراهم می کند. نحوه کار فن کویل میدیا به این صورت است که از مدار لوله کشی دارد برای منتقل کردن آب سرد و آب گرم استفاده می شود. تعدادی از فن کویل میدیا از سیستم های هواسازی مرکزی برای تامین هوای مکش استفاده می کنند.

طرز کار فن کویل میدیا

در قدم اول نحوه کارکرد این فن کویل باید بدانید که از موتورخانه های مرکزی ، آب سرد و آب گرم از لوله های اصلی خارج و به لوله های مسی وارد می شود و داخل لوله های مسی چرخشی صورت می گیرد. بر روی کویل های میدیا چرخش اجباری صورت می گیرد، سرما و گرمای از بین می رود و به وسیله لوله های خروجی فن کویل به موتورخانه های مرکزی باز میگردد.

طرز کار فن کویل میدیا

طرز کار فن کویل

هوا به وسیله فن کویل ها مکش می شود و به گردش در می آید زیرا برای این کار از فیلتری برای جلوگیری از ورود گرد و غبار استفاده می کند. در نحوه کار فن کویل میدیا هوا از لا به لای فین های آلومینیومی عبور می کند و منتقل شدن سرما و یا گرما به وسیله فین ها به هوا صورت می گیرد و محیط هوای گرم و یا سردی را دارد.

ترموستات ها وظیفه کنترل دمای محیط را برعهده دارند. زمانی ترموستات فرمان قطع را می دهد که  دمایی که بر روی ترموستات ها وجود دارد با دمای محیط، یکسان می شود ولی همچنان در فن کویل های میدیا آب گردش دارد.

ویژگی های فن کویل

  • نحوه کار فن کویل میدیا به این صورت است که به طور مطبوع و یکنواخت گرما و سرما را منتقل می کند.
  • در فن کویل میدیا فیلترهایی برای تصفیه هوا وجود دارد که قابل شستشو هستتند.
  • نسبت به سیستم هایی که کارکرد گازی دارند، هزینه نگهداری پایین تر است.
  • در فن کوین میدیا ترموستات هایی را برای برنامه ریزی و کنترل دستگاه نصب می کنند.

کاربرد های فن کویل میدیا

اصلی ترین کاربرد فن کویل ها در سیستم های حرارت مرکزی ساختمان ها به کار می رود. از چیلرهای جذبی و یا چیلرهای تراکمی در تابستان با کمک فن کویل ها در جهت تهویه هوا به کار می رود. از طریق پمپ ها هوا به طرف فن کویل ها و یا هواسازها که مصرف کننده هستند فرستاده می شود و به صورت اجباری انتقال حرارت با فن ها صورت می گیرد و از روی کوییل ها هوا عبور می کند و دمای هوا تغییر می کند.

کاربرد فن کویل میدیا

فن کویل میدیا

کاربرد دیگر این فن کویل ها به این صورت است قابل استفاده در فصل های زمستان و تابستان است. تجهیزات و نحوه کار فن کویل میدیا باعث شده است هوای گرم را در زمستان و هوای سرد را در تابستان فراهم می کند.

نحوه کار فن کویل زمینی cfm 900 میدیا مدل MKF-900

فن کویل میدیا هم به صورت پایه دار و هم به صورت بدون پایه در بازار وجود دارد و طراحی زیبا و باریکی دارد. در نحوه کار فن کویل میدیا زمینی، در نوع پایه دار دریچه مکش هوا در زیر فن تعبیه شده است این درحالی است که در قسمت جلوی فن کویل دریچه مکش هوا در مدل پایه دار وجود دارد.

ویژگی های فن کویل زمینی

  • در سمت چپ و راست فن کویل امکان نصب و اجرا وجود دارد.
  • برای جذب گرد و غبار از فیلتر های آلومینیومی استفاده می کند و به راحتی نظافت و سرویس می شود.
  • نحوه کار فن کویل میدیا در ویژگی آن تاثیر مستقیمی دارد، کمترین صدا را دارد و در برابر ضربات و نوسانات احتمالی مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • برای بهبود گردش هوای تازه، پرتاب آن زاویه 45 درجه ای دارد.
  • فن کویل های زمینی cfm 900 میدیا مدل MKF-900 ، فشار کاری 230psi دارد و قابل استفاده در ساختمان های بسیار بلند است.

گارانتی فن کویل زمینی

یکی از نکات مهمی که در نحوه کار فن کویل میدیا باید به آن توجه کنیم گارانتی آن محصول است. زیرا همانطور که در بالا اشاره کردیم فن کویل ها برای ساختمان ها استفاده می شود و خرید آن ها به صورت انبوه است. شما در شوفاژایران می توانید برای محصولی که می خرید گارانتی های اصلی و یکساله ای را دریافت کنید و از خرید خود اطمینان داشته باشید.

سخن پایانی

نحوه کار فن کویل میدیا در این نوشته به طور کامل توضیح داده شده است و شما می توانید متناسب با ساختمان خود از مدل های مختلف این فن کویل ها که هم برای زمستان و هم برای تابستان مناسب است استفاده کنید.

سوالات متداول نحوه کار فن کویل میدیا

  1. معایب و مزایای فن کویل میدیا به چه صورت است؟
    فن کویل های مزایایی اعمم از توزیع مناسب دما، بخش های مستقل تفکیک می شوند، مناسب برای هر فصلی و از معایب آن می توانیم به نگهداری و تعمیرات طولانی، توزیع هوای تازه را ندارد.
  1. فن کویل میدیا چه مدل هایی دارد؟
    فن کویل میدیا به دو صورت زمینی و هوایی موجود است که هر کدام از این فن کویل ها دارای مدل های مختلفی است که ویژگی های منحصر به فرد و مخصوصی دارد و در ساختمان های بلند قابل استفاده است.
  1. ویژگی های فن کویل دیواری cfm 300 میدیا مدل MKG-300 چیست؟
    ظرفیت هوادهی بالا، ظرفیت گرمایش و سرمایش حداکثری، دبی آب، افت فشارآب و صدای بالا است، وزن فن کویل 12.16 کیلوگرم است.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید