نصب و راه اندازی مشعل ایران رادیاتور

نکته ای که در نصب اصولی مشعل ایران رادیاتور وجود دارد این است که شما باید از افرادی که در این حوزه حرفه ای و  تجربه بالایی دارند استفاده کنید. همچنین باید نکاتی را در این خصوص بدانید که مشکلی برای شما به وجود نیاید. شما باید در مسیر ورودی گاز به مشعل ایران رادیاتور از مناسب ترین فیلتر ها حتما استفاده کنید. دودکش ها برای این که عملکرد آن ها صحیح باشد. همچنین این که آن ها از هر نظر سالم باشند باید سرویس و کنترل آن ها به صورت منظم و دوره ای انجام شود. دیگ ها و محفظه های احتراق احتمال دود گرفتگی وجود دارد. شما باید به صورت سالیانه و به طور منظم و مرتب بازدید داشته باشید. دودزدایی و شستشو را حتما انجام دهید.

نحوه کار انواع مشعل های ایران رادیاتور

در نصب اصولی مشعل ایران رادیاتور شما باید به این که این نوع از مشعل ها چگونه کار می کنند نیز دقت و توجه داشته باشید. در کل باید بدانید که مشعل های ایران رادیاتور ساختمان ساده ای دارند. بعد از این که سوخت مصرفی آن به جریان افتاد. جرقه و شعله ای ایجاد می شود. این شعله به وسیله کانال های مخصوصی به سمت کوره ها منتقل می شود. نکته ای که وجود دارد این است که تا موقعی که سوخت در جریان باشد و به مرکز ایجاد شعله ها هوا برسد. حرارت همچنان برقرار خواهد ماند.

چگونگی کارکرد مشعل ایران رادیاتور

نمونه مشعل ایران رادیاتور خریداری شده از شوفاژ ایران

شما باید بدانید که میزان سوخت ورودی و جریان هوا به وسیله کنترل کننده های الکترونیکی انجام می شود. برای این که دود به وجود آمده را کنترل کنند از ترموستات استفاده می کنند. شما باید بدانید که سوخت های مصرفی قبل از این که به قسمت جرقه زنی مشعل وارد شوند. از فیلتر مناسب و مخصوصی عبور داده ی شود.کار این فیلتر این است که میزان سوخت ورودی را سنجش کند و همچنین میزان خلوص آن را اندازه گیری کند.

ممکن است که هوای احتراق فشاری کمتر از حد مجاز داشته باشد و یا این که دبی مورد نیاز از مقدار مشخص آن کمتر و یا بیشتر باشد. نکته ای که وجود دارد این است که این عامل را به وسیله سنسورهای مخصوص فشار که در مشعل ها تعبیه شده است.حس می شود مشعل ها به کمک رله های کنترلی خاموش می شوند.

مهم ترین اجزای تشکیل دهنده مشعل گازی

نکته ای که در نصب اصولی مشعل ایران رادیاتور وجود دارد این است که شما باید با اجزای تشکیل دهنده آن نیز به طور کامل آشنایی داشته باشید.

  1. نازل های مخصوص سوخت اولیه
  2. پیش مخلوط کن های مشعل
  3. مخازن اولیه برای ورودی هوا
  4. مخازن ثانوی برای ورودی هوا
  5. محفظه مخصوص اشتعال
  6. پوسته های مناسب برای صداگیر
  7. محفظه های پاشش و رایزر انواع سوخت ها
  8. بخش های مربوط به ونتور که شامل گلوگاه، ورودی و دیفیوزر است.

    مشعل ایران رادیاتور چگونه کار می کند؟

    اجزا تشکیل دهنده مشعل ایران رادیاتور

تنظیم مشعل ایران رادیاتور

در نصب اصولی مشعل ایران رادیاتور باید مشعل تنظیم باشد. قدم اولی که برای افزایش ایمنی استفاده از این دستگاه باید داشته باشید این است که مشعل مناسب با مکان مورد نظر خود را تنظیم کنید. اگر مشعل ها را به طور منظم و مرتب بررسی های دوره ای و سرویس نکنید. ممکن است خیلی دیر یا زود حادثه را در مکان استفاده به وجود بیاورد. دلیل دیگری که باید مشعل را تنظیم کنید این است که راندمان و بازده کاری آن ها را افزایش دهید.

مشعل هایی سرویس شده اند تا مدت زمان طولانی می توانید از آن ها با حداکثر راندمان و بازده کاری استفاده کنید. همان طور که می دانید این مسائل کمک بسیار بزرگی در کاهش هزینه جانبی برای تعمیر و نگهداری مناسب مشعل ها می کند. همچنین باعث می شود طول عمر دستگاه افزایش چشمگیری داشته باشد.

کاربرد های اصلی مشعل ها

در کل برای این که بدانید نصب اصولی مشعل ایران رادیاتور به چه صورت است. شما باید ابتدا کاربرد های آن را بدانید. مشعل ها وسیله ای هستند که از سوخت های مختلفی استفاده می کند. به وسیله آن ها انرژی گرمایشی را از شعله مستقیم به وجود می آورد. شما باید بدانید که انتخاب مشعل ها براساس ظرفیت گرمایشی، سوخت مصرفی و نوع سوخت مصرفی است. از مشعل برای گرم شدن سیستم های اعم از دیگ های فولادی، دیگ های بخار و دیگ های چدنی استفاده می کنند.

  • استفاده از مشعل ها در کارخانه های مختلف برای دیگ های ذوب مواد و دیگ های بخار
  • در مصارف خاص مثل خشک ها و گرمایش محیط با شعله های مستقیم از مشعل های مختلفی استفاده می کنند.
  • از مشعل ایران رادیاتور در موتور خانه ها استفاده می کنند تا آبگرم مصرفی و دیگ گرم شوند در جهت سیستم های گرمایشی
خرید مشعل ایران رادیاتور

نمونه مشعل ایران رادیاتور فروشگاه شوفاژ ایران

ویژگی های مشعل عالی و مناسب

در نصب اصولی مشعل ایران رادیاتور باید ویژگی های مشعل های ایران رادیاتور را به خوبی بدانید. در ادامه برای شما ین موارد را شرح می دهیم.

  • فضای قابل کنترل و یکنواختی را ایجاد میکند.
  • پایداری شعله و میزان تغییرات به صورت گسترده است.
  • در زمان ایجاد شعله میزان انرژی مصرفی را کاهش می دهد.
  • در فضای کوره دیگ دمای قابل تنظیم و یکنواخت را ایجاد می کند.
  • به دلیل دمایی که از مشعل ها آزاد می شود فرسودگی و استهلاکی انجام نمی شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما مواردی که در نصب اصولی مشعل ایران رادیاتور بسیار مهم و ضروری است را به طور کامل شرح دهیم. مشعل های ایران رادیاتور خوب دارای ویژگی هایی است که در زمان نصب و راه اندازی بای آن ها را بدانید تا مشکلی برای شما و مکان نصب به وجود نیاید.

سوالات متداول نصب اصولی مشعل ایران رادیاتور

  1. برای تعمیر مشعل باید چه کاری را انجام دهید؟
    قبل از این تعمیرکار بیاید باید ولتاژ ورودی را تقویت کنید. جریان هوا و گاز را تنظیم کنید. به فاصله استاندارد 1 تا 1.5 الکترود ها را تنظیم کنید.
  2. مشعل ها چه انواعی دارند؟
    انواع مختلفی از مشعل ها وجود دارد که شامل مشعل های گازی ایران رادیاتور، مشعل ایران رادیاتور گازوئیل سوز، مشعل دوگانه سوز ایران رادیاتور است.
  3. مشعل ها از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
    شیر های برقی، الکتروموتور، پرشر سوئیچ از نوع گازی ، فن یا دمنده هوادهی، سیستم های جرقه زن، فتوسل های مشعل، رله یا کلید کنترل، دمپر های تنظیم هوا و شعله پخش کن
5/5 - (1 امتیاز)