نکات ایمنی نصب پکیج دیواری

نکات ایمنی نصب پکیج دیواری

در این مقاله قصد داریم نکات ایمنی نصب پکیج دیواری را با هم بررسی کنیم . امروزه در بیشتر منازل و ساختمان‌ها از پکیج استفاده می‌کنند ، پکیج نسبت به سایر روش‌های گرمایی مزایای زیادی دارد ؛ اما از نظر امنیتی باید کاملا نکات زیادی را رعایت کرد . پکیج‌ ها نسبت به دیگر انواع آبگرم کن ایمن‌تر هستند . در آبگرمکن‌ های قدیمی آب قبل از نیاز به استفاده گرم و ذخیره می‌شود در حالی که در مشعل ایران رادیاتور آب فقط زمانی که احتیاج است گرم خواهد شد با این حال باید با در نظر گرفتن نکات ایمنی موجود در این مقاله میزان ریسک بروز حادثه را به حداقل برسانیم .

  • تنظیم دمای ایمن پکیج ۵۰ درجه سانتی‌گراد (۱۲۲ درجه فارنهایت) می‌باشد . بیشتر پکیج‌ها دارای ترموستات با کنترل الکترونیکی هستند که تنظیمات ایمنی دما را ثابت نگه می‌دارد .
  • رعایت استانداردهای نصب پکیج

* شرایط و نکات ایمنی نصب پکیج دیواری  که هنگام نصب و راه اندازی باید به آن ها توجه داشته باشید .

1) بالای اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا نباشد (و حداقل فاصله افقی 40سانتی متر)

2) حداقل فاصله ی دستگاه از دیوار مقابل یک متر باشد .

3) حداقل فاصله از دیوار با کابینت مجاور از طرفین15 سانتی متر باشد .

4) حداقل فاصله از کف تا زیرپکیج 120سانتی متر باشد .

5) از نصب پکیج بر روی سایر وسایل گازسوز جدأ خودداری نمایید .

6) از نصب پکیج در ارتفاع بیش از دو متر جدأ خودداری نمایید .

7) از نصب پکیج در اتاق خواب،پذیرایی و زیر زمین جدأ خودداری نمایید .

8) از نصب پکیج در نزدیکی پلکان و درب خروج اضطراری خوداری فرمایید(حداقل 5 متر فاصله) .

9) دربالای محل نصب کابل برق و لوله گاز وجود نداشته باشد .

10) پریز برق در زیردستگاه قرار نداشته باشد(اما پریز برق و اتصال زمین در دسترس باشد) .

11) برای اتصال دستگاه به برق دو شاخه مناسب و دارای اتصال به ارت استفاده شود .

وحتمأاز یک محافظ برق استقاده نمایید.220-230 V AC/50 HZ12)از ولتاژ ثابت بین

13) پکیج کاملأ عمودی نصب شود .

14) درمسیر برگشت آب مدار شوفاژ فیلتر نصب نمایید .

15) به خاطر داشته باشید که قبل از راه اندازی دستگاه مدار شوفاژ را حتمأشست و شو نمایید .

16) تمام لوله ها و اتصالات می بایست به خوبی به هم متصل شود تا امکان نشتی وجود نداشته باشد .

17) دارای فضای کافی و امکان تهویه مناسب باشد.(دریچه ی تعویض هوا با سطح مقطع 150سانتی متر مربع به محیط خارج ساختمان کافیست) .

18) سرپوشیده باشد و دستگاه درمعرض یخ زدگی قرار نگیرد .

19) مایعات و مواد قابل اشتعال درمجاورت آن وجود نداشته باشد .

20) برای خروج از گازهای حاصل از احتراق یک مجرای دودکش اختصاصی در نزدیک ترین فاصله به دستگاه وجود داشته باشد .

21) دیوار محل نصب کاملأ محکم و از مصالح مناسب ساخته شده باشد .

22) در صورت استفاده از شوفاژ مخزن دار،فضای لازم برای مخزن (به قطر 60 سانتی متر و ارتفاع 1متر)در نزدیکی شوفاژ و درحد امکان در زیرآن در نظرگرفته شود .

23) لوله کشی آب و گاز پکیج باید مطابق ضوابط ایمنی و استانداردهای ملی باشد ، این لوله کشی ها پس از نصب باید بررسی شوند تا از سلامت آنها مطمئن شویم ، استفاده از شیر گاز مستقل الزامی است .

24)مسیر لوله کشی دودکش باید تا حد امکان مستقیم و عاری از پیچ و خم باشد و هر چند وقت باز بودن آن کنترل شود .

نکات ایمنی پکیج دیواری2 –کنترل نشت گاز

یکی از نکات ایمنی نصب پکیج دیواری که باید در نظر داشته باشید این است که در وسایل احتراقی که گازسوز هستند ؛ ممکن است درمسیر اتصالات و عبور گاز مشکلاتی ایجاد شود که منجر به نشستی گاز شود و در زمان خارج نشدن گاز و تجمع آن ، ممکن است انفجار رخ داده و بسیار خطرناک باشد ؛ بنابراین اولین نکته در زمان استفاده از پکیج‌ها این است که باید نشتی گاز را جدی بگیرید . برای این کار بهتر است ابتدا با یک نصاب با تجربه مشورت کرده و در زمان نصب آن تمام نکات ایمنی نصب پکیج دیواری  را رعایت کنید تا با مشکلات پکیج دیواری مواجه نشوید .

3-کنترل نشت دود

یکی دیگر از نکات ایمنی نصب پکیج دیواری که باید در زمان نصب و استفاده از آن مد نظر قرار دهید ؛ نشت دود به داخل ساختمان است . زمانی که دود به داخل وارد می‌شود ؛ به بهداشت و محیط مسکونی به شدت آسیب می‌رسد و همینطور کربن منو اکسید که منشا آن سوختن ناقص گاز و ترکیب آن با اکسیژن و خالی کردن در هوا اتاق است ؛ باعث شده تا میزان بروز احتراق افزایش یافته و دود نشت کند . برای جلوگیری از این کار به خصوص در پکیج دیواری ، استانداردهایی تعیین شده اند که اگر رعایت شوند خطر نشت دود به شدت کاهش می‌یابد .

4- خرید از برندهای معتبر

نکات ایمنی پکیج دیواری

برای رعایت نکات ایمنی نصب پکیج دیواری  زمانی اهمیت دارد که نکات ایمنی اولیه توسط شرکت سازنده رعایت شده باشد . در نتیجه برند معتبر در اینجا هیچ چیز در زمان استفاده از پکیج نمی‌تواند مانند ارزش و اعتبار کاری برند محصول به شما اطمینان خاطر دهد برای این کار بهتر است به سراغ برندهای معتبر در زمان استفاده از پکیج‌های دیواری بروید ؛ شرکت‌ هایی که در زمینه‌ی فروش پکیج دیواری فعالیت می‌کنند و ارزش و اعتبار خوبی نیز دارند ، خدمات پس از فروش با کیفیتی ارائه داده و همین طور خدمات نصب را نیز برای دانشجوان انجام می‌دهند ؛ به همین دلیل بهتر است برای تهیه پکیج به سراغ برندهای نام آشنا بروید و یا با کارشناسان این مجموعه‌ها مشورت نمایید تا بتوانید بهترین اقدام را انجام دهید .

5- انتخاب دمای مناسب و کنترل فشار دستگاه

اگر می خواهید پکیج بهترین عملکرد خود را نشان دهد باید دمای مناسب را برای آن انتخاب کنید و فشار دستگاه را کنترل کنید تا از حد مجاز تجاوز نکند ، فشار مناسب برای اغلب پکیج ها 1.5 بار است اگر به طور مرتب فشار تغییر کرده و کم یا زیاد می شود این مورد ناشی از عیب دستگاه است .

6- تنظیم دمای پکیج

تنظیم دمای پکیج را با شیر رادیاتور انجام ندهید ، برای این کار از کلید تنظیم دما که عموما به صورت پیچی است استفاده کنید با چرخاندن آن دمای مد نظر خود را انتخاب کنید .

  • یادتان باشد اگر قصد ترک منزل برای بیش از یک یا دو روز را دارید بهتر است پکیج را خاموش کنید و ورودی های گاز و آب آن را ببندید اما اگر دمای هوا به شدت پایین است و امکان یخ زدگی دستگاه وجود دارد پکیج را در کمترین دمای ممکن تنطیم کنید .

امیدواریم این مقاله بتواند برای شما عزیزان مفید واقع شود و به سطح آگاهی و ایمنی مردم بیافزاید.

کار به خصوص در پکیج دیواری، استانداردهایی تعیین شده اند که اگر رعایت شوند خطر نشت دود به شدت کاهش می‌یابد

شرکت پیشگامان شوفاژ ایرانیان ، با بیش از نیم قرن تجربه ،شوفاژ ایران ارایه دهنده انواع محصولات گرمایشی و موتورخانه ای و پکیج دیواری با بهترین قیمت ، بهترین کیفیت و بالاترین تخفیف !

خریدی مطمئن و هوشمندانه ای را با شوفاژ ایران تجربه کنید . 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید .

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید