دلیل باد سرد نزدن فن کویل چیست؟

شاید برای شما هم پیش بیاید که فن کویل خانه تا دچار مشکلاتی شود و عمل خنک کردن و گرم کردن را به خوبی انجام ندهد و باید بدانید که این فن کویل ها از دو قطعه اصلی فن دمنده و مبدل حرارتی تشکیل شده اند و نکته ای که وجود دارد این است که فن کویل گلدیران وسیله ای بسیار کاربردی و ساده هستند که در محیط های تجاری و مسکونی، اداره و صنایع کاربرد دارند ولی سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که چرا فن کویل باد سرد نمی زند؟

دلایل خنک نکردن فن کویل ها

مشکلی که ممکن است در روز های گرم سال برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که فن کویل ها خنک نکنند و این افراد از کارشناسان شوفاژ ایران سوالی که می پرسند به این صورت است که چرا فن کویل باد سرد نمی زند؟ و برای  شما می گوییم که این مشکل ممکن است به دو دلیل اتفاق بیافتد و اگر این مشکلات با بررسی حل نشد باید حتما از کارشناسانی که در این حوزه کار می کنند کمک بگیرید.

دلیل اصلی خنک نکردن فن کویل چیست؟

عیب یابی فن کویل

آلوده شدن فیلتر هوا فن کویل

نکته ای که وجود دارد و باید آن را مورد توجه قرار دهید این است که چرا فن کویل باد سرد نمی زند؟ ممکن است هوای سردی که فن کویل ها آن را تولید می کنند، کاهش پیدا کند که شما باید این مشکل را رفع کنید و فن کویل مورد استفاده خود را تعمیر کنید. می توان به این صورت گفت که دلیل خنک نکردن فن کویل ها و دلایل کندی هوا این است که فیلتر های فن کویل بیش از حد کثیف شده باشند.

نحوه تعویض فیلتر هوا فن کویل

نحوه صحیح تعویض فیلتر هوا فن کویل

برای این که مشکل کثیفی فیلترفن کویل ها حل شود باید در سریع ترین حالت ممکن آن ها را تمیز کنید و اگر نیاز بود اقدام به تعویض فیلتر ها کنید و شما می توانید از فیلتری استفاده کنید که قابلیت شست و شو و تعویض با بازده بالا را داشته باشد و باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که 35 درصد می تواند جلوگیری کند از مسدود شدن مسیر جریان هوا به وسیله گرد و غبار و خاک و همچنین این توانایی را دارد که از موتور بادزن که در آن تعبیه شده است محافظت کند.

فن دستگاه فن کویل چرخش نامناسبی داشته باشد

دلیل دیگری که چرا فن کویل باد سرد نمی زند؟ این است که جریان های هوایی نامناسب ترین چرخش ها را داشته باشد و شما برای این که مشکل فن خانگی خود را رفع کنید باید در قدم اول وضعیت فن و موتور را شناسایی و حل کنید و همچنین باید بدانید که اگر خروجی های هوای دستگاه نیز مسدود شود عامل دیگری است که باعث می شود سرعت تولید هوای خنک توسط فن کویل ها کمبودی داشته باشد، اگر خروجی هوا گرفتگی هایی داشت می توانید آن را باز کنید و مشکل را حل کنید.

دلایل گرم نکردن فن کویل ها چیت؟

گاهی پیش می آید علاوه بر چرا فن کویل باد سرد نمی زند؟ فن کویل ها نیز گرم نکنند و هم این که جریان هوای گرم که توسط فن کویل ها تولید می شود کاهش چشمگیری داشته باشد در این زمان شما باید دستگاه فن کویل را در سریع ترین زمان بررسی کنید و آن را عیب یابی کنید و در قدم بعدی برای برطرف کردن این مشکل اقدام کنید و باید بدانید که دلایلی که باعث می شود فن کویل ها هوای گرم تولید نکنند شامل موارد زیر است .

  1. از دلایل گرم نکردن فن کویل ها می توان به غیر فعال شدن بویلر ها اشاره کرد.
  2. دلیل دیگر این است که داخل دستگاه فن کویل ها آب گرم وجود نداشته باشد.
  3. از دیگر عوامل گرم نشدن فن کویل ها می توان به این اشاره کرد که ترموستات نامناسب ترین تنظیم دما را داشته باشند.
  4. علت دیگری که وجود دارد این است که در پمپ فن کویل ها مشکلی به وجود بیاید و هم این که در داخل آن هوا حبس شود و همین باعث می شود هوای گرم دیگر تولید نشود.
چرا فن کویل گرم نمی کند؟

عیب یابی فن کویل توسط پرسنل شوفاژ ایران

بهترین راه حل کاهش هزینه گرمایش

همانطور که میدانید کشور ایران دارای منابع طبیعی بسیاری است و این منابع و انرژی ها در اختیار شهروندان به صورت رایگان قرار می گیرد و شما باید به بهترین نحو از آن ها استفاده کنید. شما می توانید از انواع فن کویل ها استفاده کنید که با توجه به فضای مورد نظر و هزینه ای که می توانید خرج کنید نوع و مدل آن را می توانید مشخص کنید زیرا فن کویل ها در مدل های زمینی، سقفی و کانالی طراحی و تولید می شوند.

همچنین برای این که هزینه گرمایش را کاهش دهید می توانید از فن کویل ها استفاده کنید زیرا فن کویل ها قابلیتی که دارند این است که هم در حوزه سرمایشی و هم در حوزه گرمایشی فعالیت دارند. و همچنین باید مشخص کنید که چرا فن کویل باد سرد نمی زند؟

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما به طور کامل توضیح دهیم که چرا فن کویل باد سرد نمی زند؟ وهمچنین دلایلی که باعث می شود که فن کویل ها باد سرد تولید نکنند را به کامل ترین شکل برای شما گفتیم و موردی که وجود دارد این است که فن کویل ها هم به عنوان وسیله سرمایشی و هم گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد که بسته به نیازتان آن را انتخاب می کنید.

سوالات متداول چرا فن کویل باد سرد نمی زند؟

  1. چه دلایلی برای گرم نکردن فن کویل وجود دارد؟
    از دلایل گرم نکردن فن کویل ها می توان به غیر فعال شدن بویلر ها اشاره کرد، دلیل دیگر این است که داخل دستگاه فن کویل ها آب گرم وجود نداشته باشد و از دیگر عوامل گرم نشدن فن کویل ها می توان به این اشاره کرد که ترموستات نامناسب ترین تنظیم دما را داشته باشند.
  1. مشکل کثیفی فن کویل ها به چه صورت حل می شود؟
    برای این که مشکل کثیفی فن کویل ها حل شود باید در سریع ترین حالت ممکن آن ها را تمیز کنید و اگر نیاز بود اقدام به تعویض فیلتر ها کنید و شما می توانید از فیلتری استفاده کنید که قابلیت شست و شو و تعویض با بازده را داشته باشد.
  1. چه دلایلی برای خنک نکردن فن کویل ها وجود دارد؟
    دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود فن کویل ها خنک کننده نباشند که شامل آلوده شدن فیلتر هوا، فن دستگاه چرخش نامناسبی داشته باشد است.
5/5 - (1 امتیاز)