بوستر پمپ آبرسانی چیست ؟ از بوسترپمپ استفاده کنیم یا کم آبی تحمل کنیم ؟!

بوستر پمپ آبرسانی یکی از انواع busterpump می باشد که ما را از مشکل بی آبی نجات می دهد . در واقع برای جبران کمبود فشار آب در ساختمان های با واحد زیاد که مصرف آب بالایی دارند ، قابل استفاده می باشد . به عبارتی دیگر زمانی که مصرف آب در واحد های گوناگون افزایش پیدا می کند ، میزان فشار آب کاهش پیدا می کند . بوستر پمپ آبرسانی از تعدادی پمپ که به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل شده است . شما عزیزان با خواندن ادامه این مطلب با موارد استفاده از این سیستم و نحوه به کار گیری آن آشنا خواهید شد

یکی از مشکلات عمده در سیستم های آب شهری و آب ساختمان ها تنظیم فشار آبی که به لوله ها پمپ می شود وجود دارد. میزان مصرف آب همیشه و در همه حال در حال تغییر می باشد برای همین سیستم های پمپ ثابت که مقدار مشخص شده آب پمپاژ می کند در ساختمان ها و آب شهری ممکن است میزان مصرف آب تغییر کند و در نتیجه میزان فشار وارده به لوله ها دائما در حال تغییر است.
در این صورت بالا رفتن و افزایش فشار آب باعث آسیب دیدن و خراب شدن شیرآلات و لوله ها می شود و همچنین کاهش یکباره فشار باعث قطع شدن آب در بعضی از نقاط شهر و یا ساختمان می شود.

قیمت بوستر پمپ خانگی

بوستر پمپ چیست

بسیاری از ساختمان ها فشار لازم را برای آب ساختمان ها نمی توانند تامین کنند که در این زمان بهتر است پمپی را نصب کنید. البته قبل از نصب باید ظرفیت آن ساختمان را بدانید. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که بوستر پمپ این توانایی را دارد که همزمان که آب در لوله های آمده و از آبرسان شهری مکش می شود، باعث افزایش سطح دبی آب شود و از طریق آن فشار آب مطلوب را تامین کند. در صورت تمایل به اطلاع از قیمت بوستر پمپ ، روی لینک کلیک کنید . 

در صنایع گاهی لازم است که فشار آب یا مایعات کم، زیاد و یا یک مقدار ثابت باشد تا بتوانیم عملیات مختلف را روی آنها انجام دهیم، کار هایی از قبیل خنک سازی برش کاری از انواع کار هایی هستند که به وسیله ی فشار آب صورت می گیرد.

برای کنترل و تنظیم فشار آب از دستگاهی به نام بوستر پمپ استفاده می شود. این دستگاه و یا سیستمی است که از چند الکتروپمپ یا پمپ (که به صورت موازی به هم وصل شده اند) ، شیرآلات ، لوله ها و اتصالات و تابلو برق تشکیل شده است.

کاربرد بوستر پمپ چیست؟

باید بدانید که بوستر پمپ ها فشار آب را افزایش داده و آن را تقویت می کند و به همراه تابلو های کنترل هوشمند برای تقویت فشار پمپاژ می کند و نکته ای که وجود دارد این است که این الکتروپمپ ها به طور کامل ازاستیل ساخته شده اند و در برابر خوردگی ها بسیار مقاوم بوده است که به خاطر فولاد ضد زنگ است.

کاربرد دیگری که دارند این است که فشار داخل خط لوله های آتش نشانی و آبرسانی را تقویت می کند. از این بوستر ها بیشتر در مراکز بزرگی مانند مراکز تجاری ، اداری ، ساختمان های بیمارستان ها ، فرودگاه و … استفاده می شود.

اجزای اصلی busterpump

مهمترین جز این این پمپ ها عبارتند از : پمپ ها، شاسی اصلی، کلکتور، مکش، تابلوی برق کنترل، تجهیزات و کنترل فشار می باشد. برق مصرفی بوستر های دور ثابت 220 ولت و دور متغیر 380 ولت و سه فاز می باشد.

در اجزای اصلی بوستر پمپ های حرفه ای می توان یک مخزن آب را دید که وقتی فشار آب زیاد باشد برای جلوگیری از بالا رفتن فشار در خط لوله آب را تا حدی در خود ذخیره می کند و وقتی خط لوله دچار کمبود شد آن را به مسیر بر می گرداند تا مشکلی از بابت کمبود آب و یا فشار زیاد به خط لوله نداشته باشیم

بوستر پمپ دور ثابت چه ویژگی هایی دارد؟

در این بوستر روشن و خاموش شدن پمپ ها به صورت ترتیبی و نوبتی می باشد و در این دور ثابت ها از تعدادی منبع دیافراگمی با ظرفیت های معین استفاده می شود. درمورد بوستر پمپ دور ثابت باید بدانید که از یک یا چند الکترو پمپ اصلی ساخته شده است و نکته ای که وجود دارد این است که این نوع بوستر پمپ ها دارای جاکی پمپ یا الکتروپمپ های پیشرو است.

آن ها می توانند الکتروپمپ های ذخیره و یا رزرو را دارا باشند. و برای کنترل فشار از 2 پرشر سوئیچ استفاده می شود که یکی از این پرشر ها برای فشار های حداکثری و پرشر دوم برای فشار های حداقلی تنظیم می شوند. همچنین باید بدانید که عملکرد این بوستر پمپ ها به وسیله تابلو برق ها، منبع های تحت فشار دیافراگمی و پرشر های حداکثر و حداقلی فشار کنترل می شوند. ویژگی های بوستر پمپ دور ثابت عبارتند از:

  1. بوستر پمپ های دور ثابت نسبت به دور متغیر از هزینه کمتری برخوردار هستند.
  2. ساده ترین تجهیزات را دارا می باشند.
  3. برای تعمیرات و یا حتی راه اندازی نیازی به متخصص نیست.

معایب بوستر پمپ دور ثابت

  1. بالاترین استهلاک را در بین بوستر پمپ ها دارد.
  2. بیشترین مصرف برق را دارا می باشد.
  3. فشار در این بوستر پمپ متغیر بوده
  4. تنظیم فشار با کم ترین دیفرنشیال امکان پذیر نیست.
  5. فضای زیادی را از محیط اشغال می کند.
  6. به سیستم لوله کشی ها ممکن است ضربه شوک یا قوچ واد شود.

بوستر پمپ دور متغیر چه ویژگی هایی دارد؟

مدت طولانی است که تامین کردن فشار ثابت آب با تغییر مقدار مصرف از خواسته های قلبی تولید کنندگان بوده است. استفاده از دور متغیر در کشور های صنعتی رایج است در این پمپ هایی استفاده می شود که اینورتر باشد ( اینورتر وسیله ای که با آن می توان فرکانس های برق را تغییر داد). این بوستر پمپ در ایران از قیمت بالایی برخوردار است و کلیه و وسایل و تجهیزات آن با دور ثابت مانند هم می باشند به استثناء تابلوی کنترل و فرمان و سنسور فشار.

نحوه آرایش و چیدمان بوستر پمپ ها

شاید برایتان جالب باشد که بوستر پمپ ها را به 6 مدل می توان چیدمان یا آرایش کرد، که در ادامه برای شما شرح می دهیم.

تک پمپ ها

در این نوع از چیدمان بوستر پمپ ها یک الکترو دیزل و یک الکتروپمپ قرار دارد.

دو پمپ ها

در این نوع از چیدمان بوستر پمپ از دو الکترو پمپ، دو دیزل پمپ، یک الکترو دیزل پمپ و یک الکترو پمپ استفاده می شود.

چند پمپ ها

دو دیزل پمپ، یک الکترو پمپ و سه دیزل پمپ

شما باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که در بخش آرایش چند پمپ یا دو پمپ می توان از جوکی پمپ ها یا پمپ های پیشرو نیز استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما بگوییم که بوستر پمپ آبرسانی چیست و چه کاربرد هایی دارد و برای چه کاری از آن استفاده می شود و همچنین این نوع بوستر پمپ ها در دو نوع بوستر پمپ دور ثابت و بوستر پمپ دور متغییر تقسیم بندی می شوند ه هرکدام از آن ها ویژگی ها و کاربرد های مخصوص به خود را دارند و شما می توانید بسته به نیازی که دارید این نوع بوستر پمپ آبرسانی را از سایت شوفاژ ایران با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

سوالات متداول busterpump آبرسانی چیست

  1. پمپ های آبرسانی از چه اجزایی ساخته شده است؟
    پمپ ها ، شاسی اصلی ، کلکتور ، مکش ، تابلوی برق کنترل ، تجهیزات و کنترل فشار
  2. کدام بوستر پمپ به صورت بهیه عمل می کند؟
    بوستر پمپ های دور متغییر به صورت بهینه کار می کنند به دلیل این که تغییر دور متغییر است و هم این که از فناوری های اینورتر استفاده می کنند و در این زمان به لوله ها آسیبی نمی رسد.
  3. بوستر چه کاربرد هایی دارد؟
    برای این که فشار آب و آفزایش میزان عبوری آب ها در داخل لوله ها افزایش پیدا کند، باید از بوستر پمپ استفاده شود که در این مواقع آب می تواند توسط نیرویی که ایجاد می شود به طبقات بالاتر می رود. کاربرد بوستر پمپ این است که کمبود فشار آب را در طبقات بالا از بین می برد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید