تفاوت پمپ و بوستر پمپ چیست؟

زمانی که افراد به پمپ نیاز پیدا می کنند، در هنگام خرید کردن ممکن است دچار مشکلاتی شوند به این دلیل که آن ها نمی توانند تشخیص دهند که پمپ و بوستر پمپ چه تفاوتی با یکدیگر دارند و گاهی این اشتباه را می کنند که بوستر پمپ نوعی از پمپ ها است، این در صورتی است که این دو محصول با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. در ادامه ما برای شما اصلی ترین تفاوت پمپ و بوستر پمپ را می گوییم تا دیگر دچار مشکل نشوید. دلیل استفاده از بوستر پمپ چیست؟ می توان به این مورد اشاره کرد که از بوستر پمپ در ساختمان های بسیار مرتفع، بیمارستان ها، برج ها فرودگاه ها و مراکز تجاری که بزرگ است استفاده می شود و این در صورتی است که در ساختمان هایی که واحد های کمی دارند و یا واحد های مجزا دارند از پمپ ها استفاده می شود.

نکات مهم در مورد پمپ

پمپ ها وسایل و تجهیزاتی هستند که انواع مایعات را با فشار زیاد منتقل و جابجا می کنند و همین امر باعث می شود که مایعات به بالاترین ارتفاع خود یا پایین ترین حد خود بروند و نکته ای که در اصلی ترین تفاوت پمپ و بوستر پمپ وجود دارد این است که پمپ ها در صنایع فراوان و مختلفی کاربرد دارد و باید بدانید که این نوع پمپ ها از انرژی های متفاوتی استفاده می کند و باعث می شود پمپ ها با کارکرد های برقی، دستی، نیروی باد و موتور های داخلی سوز که هرکدام از آن ها سایز های مختلفی دارند.

فرق پمپ و بوستر پمپ چیست؟

نمونه پمپ فروشگاه شوفاژ ایران

به طور کلی پمپ ها از منابع خارجی انرژی مکانیکی را می گیرد و به سیالی که مایع است و عبور می کند انتقال بدهد و نکته ای که وجود دارد این است که زمانی که از پمپ ها انرژی های سیال خارج می شود، افزایش می یابد و باید بدانید که پمپ ها کاری که انجام می دهند به این صورت است که در سیستم های هیدرولیکی و لوله کشی ها از نقطه ای به نقطه دیگر سیال ها را جا به جا و منتقل می کند و پمپ ها مختلف ترین انواع را دارند که کاربرد هرکدام خاص و متفاوت است.

کاربرد انواع پمپ ها

همان طور که می دانید در اصلی ترین تفاوت پمپ و بوستر پمپ، پمپ ها در مکان هایی اعمم از ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و صنعت است و نکته ای که وجود دارد این است که اگر در ساختمان ها از پمپ ها استفاده نشود ممکن است که آب به طبقات بالا نرود و افراد دچار مشکلاتی شوند و همچنین باید بدانید که یکی از ساده ترین دستگاه هایی که در ساختمان ها و مراکز صنعتی کاربرد دارد پمپ ها هستند که انتقال دما را انجام می دهند.

خرید پمپ و بوستر پمپ

انواع پمپ آب

نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که پمپ ها تا حد زیادی نمی توانند فشار آب را افزایش دهند و اگر نیاز بود که باز هم فشار آب افزایش پیدا کند و پمپ ها دیگر پاسخگو نبودند، در این زمان لازم است که بوستر پمپ ها شروع به کار کنند. انواع پمپ ها شامل پمپ آب خانگی و پمپ سیرکولاتور است.

نکات مهم بوستر پمپ

در مقاله اصلی ترین تفاوت پمپ و بوستر پمپ لازم است تا با بوستر پمپ بیشتر آشنا شوید. همان طور که می دانید بوستر پمپ از پرکاربرد ترین پمپ ها می باشد و به دلیل این که انواع مختلفی دارد برای تامین آب شرب برای بسیاری از مکان ها استفاده می شود که این مکان ها شامل مراکز تفریحی، اداری، تجاری، ورزشی، صنعت کشاورزی و هم چنین در سیستم های آبیاری تحت فشار کاربرد دارد و همچنین در سیستم های اطفای حریق کاربرد دارد که با عنوان بوستر پمپ آبرسانی و بوستر پمپ آتش نشانی استفاده می شود.

چه تفاوتی بین پمپ و بوستر پمپ وجود دارد؟

نمونه بوستر پمپ فروشگاه شوفاژ ایران

در اصلی ترین تفاوت پمپ و بوستر پمپ، باید بدانید که بوستر پمپ ها دستگاهی است که از چند موتور پمپ تشکیل شده است و به صورت موازی در کنار هم قرار گرفته اند و به دلیل این که مقدار آب مصرفی متغیر است و الگوی خاصی را پیروی نمی کند، در سیستم های پمپاژ یک یا چند الکتروپمپ که وظیفه آن ها این است که به داخل لوله ها میزان مشخصی آب را پمپاژ می کند و همین امر باعث می شود فشار درون لوله های آب به طور ناگهانی افزایش یا کاهش می یابد و بوستر پمپ وظیفه ای که دارد این است که فشار مصرفی آب درون لوله ها را تنظیم می کند.

بوستر پمپ ها به دسته های تک پمپ دور متغییر و دور ثابت و همچنین چند پمپ های دور متغیر، دور ثابت و ترکیب هر دو تقسیم می شود که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های مخصوص به خود را دارد و اجزای سازنده آن ها شامل شاسی ها، الکتروپمپ ها، منبع انبساط، کلکتور های خروجی و ورودی، تابلو برق ها واتصالات است و زمانی استفاده می شود که پمپ ها دیگر قادر به جوابگویی نیستند.

سخن پایانی

در این مقاله ما برای شما در قدم اول اصلی ترین تفاوت پمپ و بوستر پمپ، هرکدام از بوستر پمپ و پمپ ها را به طور کامل توضیح دادیم و گفتیم که هرکدام از آن ها چه ویژگی ها و کاردی دارند و باید بدانید که این دو مورد بسته به نوع کاری که انجام می دهند قیمت متفاوتی دارند.

سوالات متداول اصلی ترین تفاوت پمپ و بوستر پمپ

  1. پمپ ها چه انواعی دارند؟
    نکته ای که وجود دارد این است که پمپ ها ظرفیت دارند و تا یک حد معینی می توانند آب مورد نظر را انتقال دهند به نقطه ای مشخص و پمپ ها شامل مواردی از قبیل پمپ شناور، پمپ سیرکولاتور، پمپ طبقاتی، پمپ کف کش و پمپ لجن کش است.
  2. پمپ و بوستر پمپ چه تفاوتی دارد؟
    تفاوت پمپ و بوستر پمپ به این مورد می توان اشاره کرد که از بوستر پمپ در ساختمان های بسیار مرتفع، بیمارستان ها، برج ها فرودگاه ها و مراکز تجاری که بزرگ است استفاده می شود و این در صورتی است که در ساختمان هایی که واحد های کمی دارد و یا واحد های مجزا دارد از پمپ ها استفاده می شود.
  3. بوستر پمپ ها چه انواعی دارند؟
    بوستر پمپ ها به دسته های آبرسانی و آتش نشانی که هرکدام به دسته های تک پمپ دور متغیر و دور ثابت و همچنین چند پمپ های دور متغیر، دور ثابت و ترکیب هردو تقسیم می شود که ویژگی ها و کاربرد های مخصوص به خود را دارد.
5/5 - (1 امتیاز)