تجهیزات و لوازم سیستم تصفیه استخر و جکوزی دارای انواع و مدل های مختلفی می باشد که همین موضوع موجب سردرگمی خریداران و تامین کنندگان شده است . پس بهتر است که در ابتدا کالاها و تجهیزات اصلی که هر استخر و جکوزی برای بهره برداری نیازمند است را مشخص کنیم . در مقاله پیش رو ما مدار کلی تصفیه استخر را در نظر گرفتیم و به معرفی کالاهای اساسی و اصلی آن می پردازیم . با ما همراه باشید .

به طور کلی تاسیسات استخر و جکوزی به دو دسته ی اصلی تقسیم می شوند :

  1. تجهیزات و لوازم سیستم تصفیه استخر و جکوزی
  2. تجهیزات و لوازم سیسم گرمایشی استخر و جکوزی

ممکن است شما استخری داشته باشید که نیاز به تصفیه آب داشته باشد و این مسئله که چه تجهیزاتی  را باید برای تصفیه استخرتان تهیه کنید ذهن شما را مشغول کرده باشد . ما در مقاله تجهیزات و لوازم سیستم تصفیه استخر و جکوزی سعی بر این داریم تا شما را با تجهیزات اصلی و تجهیزات جانبی سیستم های تصفیه استخر و جکوزی آشنا کنیم .

ابتدا شما را با تقسبم بندی تجهیزات تصفیه استخر آشنا می کنیم . تجهیزات تصفیه استخر به طور کلی به دو دسته ی تجهیزات اصلی و تجهزات جانبی تقسیم می شوند .

تجهیزات اصلی : شما برای سیستم تصفیه استخرتان باید این قطعات را حتما تهیه کنید

  • پمپ تصفیه استخر و جکوزی
  • فیلتر تصفیه استخر و جکوزی
  • کلر زن استخر و جکوزی

تجهیزات جانبی : شما می توانید هر کدام از این قطعات را در صورت تمایل و برای تصفیه هر چه بهتر استخرتان تهیه کنید و به سیستم تصفیه تان اضافه کنید .

این قطعات شامل جارو ی استخر ، نردبان استخر ، گریل ، برگ گیر و موارد دیگر می باشد که از این قطعات تحت عنوان لوازم جانبی استخر یاد می شود .

تجهیزات و لوازم سیستم تصفیه استخر 

پمپ تصفیه استخر و جکوزی

پمپ استخر یکی از قطعات اصلی تجهیزات استخر و جکوزی می باشد ، آب درون استخر باید به طور مداوم گرم و ضد عفونی بشود و برای اینکار باید وارد چرخه شود و بعد از عبور از آن ، دوباره به چرخه برگردد . کار و ماموریت پمپ های تصفیه استخر ، به حرکت در آوردن آب موجود در استخر می باشد و نیروی محرکه سیرکوله که برای به جریان انداختن آب موجود در استخر نیاز است را تامین می کند .

نحوه عملکرد پمپ های تصفیه استخر و جکوزی

این پمپ ها با دو حرکت مکش و دهش آب درون استخر را به حرکت در می آورند . ابتدا آب درون استخر را مکش می کند و به سمت خود می کشد و سپس با فشار خیلی زیاد ، آب را دهش می کند  . هنگامی که آب استخر توسط پمپ دهش می کند ، با فشار بالا باید وارد کاسه ی استخر شده و یا سایر تجهیزات تصفیه استخر شود .  علت بالا بودن فشار این می باشد که آب از همه ی مراحلی که در راه خود دارد به راحتی عبور کند و تجهیزات پیش روی آن ، سرعت آن را کم نکند و باعث افت فشار آن نشوند .

جنس بدنه پمپ تصفیه استخر و جکوزی

به دلیل اینکه پمپ استخری با مواد شیمیایی از جمله کلر و اسید و … سر و کار دارد ، بهتر است جنس بدنه ی آن از چدن نباشد زیرا مواد شیمیایی گفته شده ، باعث خورندگی آن می شود . به همین دلیل در بعضی موارد از موادی مانند برنز  استیل استفاده می کنند که خورندگی کمتری نسبت به چدن دارند . ولی در هر صورت بهتر است از پمپی اسفاده کنیم که به هیچ عنوان بدنه آن توسط مواد شیمیایی خورندگی نداشته باشد . پس با توجه به این صحبت بهتر است ، از پمپ هایی با جنس پلاستیکی پلی اتیلن اسفاده کرد که به هیچ عنوان خورندگی ایجاد نمی شود . شما می توانید انواع پمپ های تصفیه استخری و جکوزی را در لینک مشخص شده مشاهده کنید و مشخصات فنی محصولات را بررسی بفرمایید .

از نکاتی که بهتر است در باره ی پمپ های تصفیه استخر و جکوزی بدانیم  این است که این پمپ ها از نوع سیرکوله زمینی می باشند . از ویژگی های دیگر این پمپ ها می توان به خروجی پمپ تصفیه اشاه کرد که آب از آن با سرعت و فشار مطلوب پمپاژ می کند .

فیلتر شنی تصفیه استخر و جکوزی

از دیگر تجهیزات مهم و اصلی تصفیه استخر ، فیلتر شنی ها می باشند . وظیفه ی اصلی فیلتر شنی ، پاک و زلال و تصفیه فیزیکی آب درون استخر می باشد . فیلتر شنی باعث می شود که همه آلاینده ها و آلودگی های فیزیکی موجود در آب را زمانی که از فیلتر شنی عبور می کند و از سیلیس ها رد می شود ، از آب جدا شوند . به همین منظور آبی که از فیلتر می گذرد ، آبی زلال  پاک می باشد و هیچ گونه آلاینده اضافی در خود ندارد .

انتخاب فیلتر شنی بر اساس حجم استخر صورت می گیرد . اگر شما  می خواهید انتخاب درستی در زمینه ی فیلتر شنی دشته باشید ، باید ابتدا هد و دبی استخر خود را محاسبه کرده که  ما در مقاله نحوه محاسبه فیلتر شنی به طور کامل  آموزش داده ایم . شما می  توانید با مراجعه به مقاله مورد نظر اطلاعات مفیدی را در زمینه محاسبه فیلتر شنی استخر خود به دست آورید .

فراموش نکنید شما عزیزان برای انتخاب و خرید فیلتر شنی کاملا متناسب با اسخرتان می توانید با شماره های شرکت شوفاژ ایران تماس گرفته و با گرفتن مشاوره رایگان از کارشناسان ما ، لوازم استخر کاملا مناسبی را هم از لحاظ ظرفیت و هم از لحاظ کارایی انتخاب کنید .

برای مشاهده تمامی محصولات فیلتر تصفیه استخر روی لینک کلیک کرده و با انواع فیلتر شنی ها در برند های مختلف آشنا شوید  و از قیمت های روز این محصولات مطلع شوید .

نکته ای وجود دارد فیلترشنی و پمپ تصفیه استخر صرفا آلایندگی های فیزیکی آب را می گیرد . با توجه به محیط آبی استخر و جکوزی امکان رشد انواع باکتری ها ، قارچ ها و میکروب ها وجود دارد که باید از گندزداهایی از جمله کلر برای از بین بردن آن ها استفاده کرد که کلرزن ها این کار رو برای ما انجام می دهند . در ادامه به معرفی تعدادی از تجهیزات جانبی تصفیه استخر می پردازیم :

 

برگ گیر استخر

 

تجهیزات و لوازم سیستم تصفیه استخر 

 

 

جارو رباتیک استخری

 

 

 

سر جارو مثلثی

 

 

تست کیت کلر

 

تجهیزات و لوازم سیستم تصفیه استخر 

 

پخش کلر

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید