شنا کردن از جمله ورزش هایی می باشد که علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است و علاوه بر ورزش نوعی تفریح نیز محسوب می شود . به همین دلیل ساخت استخر در اکثر ساختمان ها و ویلاها به امری واجب تبدیل شده است ! اما ما پس از ساخت استخر نیاز به تجهیزات و لوازمی داریم که بتوانیم از آن استفاده کنیم . در مقاله تجهیزات و لوازم سیستم گرمایش استخر و جکوزی مانند فیلتر شنی ایمکس به طور مفصل راجع به آن صحبت کردیم . در مقاله پیش رو تجهیزات و لوازم سیستم گرمایش استخر و جکوزی را مورد بررسی قرار دادیم و به معرفی آن ها پرداخته ایم . با ما همراه باشید .

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد ، تاسیسات و لوازم استخر و جکوزی به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

  1. تجهیزات و لوازم سیستم تصفیه استخر و جکوزی
  2. تجهیزات و لوازم سیستم گرمایش استخر و جکوزی

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بخواهید در فصل زمستان به باغ رفته و در استخرتان شنا کنید ولی سرمای هوا و سرمای آب ، مانعتان بشود یا در تابستان نیز هوای گرم و آب گرم بیش از حد استخر ، مانع شنا در آب شود . اینجاست که شما به سیستم و تجهیزات گرمایش استخر نیاز پیدا می کنید .

شما عزیزان می توانید برای آشنایی بیشتر با تجهیزاتی که نیاز است برای گرمایش استخر تهیه شود ادامه این مقاله را مطالعه کنید . 

روش های مختلف گرمایش آب استخر 

ما برای گرم کردن آب دو روش پیش رو داریم ، اولین روش استفاده از دیگ و مشعل می باشد و دومین روش استفاده از استفاده از پکیج ها و واحد های گرمکن ! که روش اول بیشتر استفاده می شود و روش دوم برای اسخر های کوچک کاربرد دارد . البته این را در نظر بگیرید که روش اول دارای قابلیت اطمینان بالاتر و  انعطاف پذیزی بیشتری نسبت به روش دوم دارا می باشد .

اگر قسط دارید از روش اول برای تامین گرمایش استخر و جکوزی استفاده کنید ، به لوازم و تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت :

  1. مولد گرما : مولد گرما همان مشعل موتورخانه ای می باشد و طبیعتا شما نیازمند به یک دیگ آبگرم هم خواهید بود که در واقع مشعل و دیگ آبگرم به کمک یکدیگر به تولید آب گرم می پردارند . مشعل و دیگ موتورخانه دارای مدل ها و ظرفیت های مختلفی می باشند که با توجه به ابعاد استخر و جکوزی ظرفیت آن ها مشخص می شود . ( برای آشنایی بیشتر با نحوه محاسبه دیگ و مشعل موتورخانه می توانید روی لینک کلیک کرده و بلاگ مربوط به آن را مطالعه کنید . )
  2. مبدل حرارتی : کار مبدل حرارتی این می باشد که آب گرم را از دیگ دریافت می کند و  از یک طرف دیگر آب سرد را از استخر دریافت می کند و آب استخر را با آبی که از دیگ دریافت می کند ، ترکیب می کند و در این صورت آب با دمای مورد نیاز و دلخواه را وارد کاسه استخر می کند .
  3. پمپ سیرکوله : پمپ سیرکوله کمک می کند تا آب به چرخش در آید و از دیگ به مبدل برسد .

در ادامه برای آشنایی درباره ی مبدل حرارتی توضیحات بیشتری ارائه می دهیم …

اصولا مبدل های حرارتی استخر از نوع پوسته و لوله می باشند و بیشتر جنس آن ها چدن ، مس و تیتانیوم هستند و اگر هر کدام از این جنس ها را بررسی کنیم ویژگی و خواص گوناگون  و مخصوص به خود را دارند . واحد هایی که برای سایز مبدل های صفحه ایی به کار گرفته می شود شامل کیلو وات و فوت مربع می باشد . حال ما می توانیم کیلو وات را با ضرب کردن در عدد 860 ضرب کنیم و به کیلو کالری تبدیل کنیم .  در سیستم های گرمایشی که دارای مبدل حرارتی می باشد ، بعد از این که میزان ظرفیت حرارتی مبدل حرارتی را محاسبه کردیم ، باید دیگ حرارتی مناسب را برای سیستم گرمایشی خود انتخاب کنیم .

یکی از مشکلات مهم در نگهداری مبدل های حرارتی ، رسوب گیری کربنات کلسیم می باشد . همین موضوع باعث می شود نرخ انتقال حرارت کاهش پیدا کند و برای جلوگیری از رسوب گذاری ، می توان از دستگاه های ضد رسوب مغناطیسی استفاده کرد . هم چنین روش های مختلفی برای گرمایش استخر وجود دارد که می توانید در مقاله ی انواع روش گرمایش استخر به مطالعه آن به پردازید . 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید