[vc_row][vc_column][woodmart_products spacing=”10″ taxonomies=”819″ columns=”4″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]

تفاوت بین داکت اسپلیت با فن کویل

شاید برایتان جالب باشد که داکت اسپلیت و فن کویل مزایا و ویژگی های زیادی دارند و این دو برای هر فرد مصرف کننده ای مناسب و کاربردی است. با این وجود شما باید بدانید که تفاوت بین داکت اسپلیت با فن کویل در چیست؟ تا بتوانید یکی از این دو سیستم را انتخاب کنید ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که شما باید اول به طور دقیق آن ها را شناسایی کنید و محل نصب، قیمت و بازدهی آن ها را بدانید تا بتوانید یکی از آن ها را متناسب با نیازی که دارید انتخاب کنید.

همان طور که می دانید شباهت سیستم های داکت اسپلیت و فن کویل ها با یک دیگر بسیار زیاد است و نباید بدون تحقیقی خریدی صورت بگیرد زیرا بسیاری از افراد عقیده دارند که فن کویل ها دردسر دارد و ان ها به سمت داکت اسپلیت می روند، در ادامه برای شما به تفاوت این دو سیستم و مزایای و معایب آن ها می پردازیم.

سیستم داکت اسپلیت چیست؟

زمانی که می خواهید تفاوت بین داکت اسپلیت با فن کویل در چیست؟ بدانید در ابتدا باید برای شما بگوییم که داکت های اسپلیت همان کولر های گازی هستند که ویژگی توکار بودن محصول را دارا می باشد، مناسب برای افرادی است که نمی خواهند پنل های سیستم تهویه هوای مطبوع در دید آن ها قرار بگیرد و باید بدانید که داکت اسپلیت از بهترین سیستم های تهویه مطبوع مرکزی و پرمصرف ترین است که در زمان استفاده کردن هیچ دردسری را برای افرادی که مصرف می کنند به وجود نمی آورد و قابل استفاده برای تمام 12 ماه سال است. بر خلاف کولر های گازی و کویل ها، این داکت های اسپلیت، به صورت مخفی و توکار است که پنل آن ها در دید عموم قرار نمیگیرد.

داکت اسپلیت چیست؟

ویژگی داکت اسپلیت

سیستم تهویه فن کویل چیست؟

از بی دردسر ترین و راحت ترین سیستم های تهویه مطبوع می توان به فن کویل اشاره کرد که برای تمام کاربران مناسب است و باید بدانید که یونیت های فن کویل از دستگاه پرتاب باد و فن دمنده ساخته شده است که در قسمت داخلی واحد های اداری، مسکونی، بیمارستان ها و … نصب می شود و به واسطه لوله کشی های مسی که دارد دمای گرم و سرد را در فصل های مختلف به محیط پرتاب می کند.

سیستم تهویه فن کویل چیست؟

سیستم تهویه فن کویل چیست؟

در تفاوت بین داکت اسپلیت با فن کویل در چیست؟ می پردازیم به این که یکی از مزایای این فن کویل ها این است که یونیت های آن مدولار است و کمکی که کرده است این است که برای نصب کردن آن شما در هر نقطه ای می توانید انجام دهید و محدودیتی ندارد و می توانید به راحتی در فصل های زمستان و تابستان تنظیماتی که مربوط به گرمایش و سرمایش است را تغییر دهید و برای تمامی ماه های سال می توانید از بهترین سیستم تهویه مطبوع که فن کویل است استفاده کنید.

مهم ترین تفاوت های داکت اسپلیت با فن کویل

به طور ساده اگر بخواهیم به شما بگوییم عملکرد داکت های اسپلیت با فن کویل ها به یک صورت است و حتی این نکته نیز وجود دارد که از پنل هایی که شبیه به هم است استفاده می کنند، اما نکاتی وجود دارد که بسیار ظریف است و فن کویل ها را از داکت اسپلیت جدا می کند و در معایب و مزایای آن ها اثر می گذارد.

  1. در تفاوت بین داکت اسپلیت با فن کویل در چیست؟ می پردازیم به این که در زمان سرویس کردن فن کویل ها راحت تر از داکت اسپلیت انجام می شود.
  2. از تفاوت های دیگر فن کویل و داکت اسپلیت می توان به این اشاره کرد که داکت اسپلیت از دو مدل معمولی و اینورتر استفاده می کند و این در حالی است که فن کویل ها این ویژگی ها را ندارد.
  3. در سیستم تهویه مطبوع فن کویل برای تولید هوای سرد و گرم داخل پنل آن ها از آب گرم یا سرد استفاده می کنند و این در صورتی است که داکت های اسپلیت دقیقا مشابه کولر های گازی هستند و برای این که سیستم را گرم و یا سرد کند از گاز فریون استفاده می کند و باید این نکته را در نظر بگیرید که تفاوت اصلی این دو سیستم در نوع و نحوه عملکرد آن ها است.
  4. تفاوت دوم این دو در این است که برای این که فن کویلی را داشته باشید باید از دستگاه هواسازی که مرکزی است مانند چیلر های تراکمی و چیلر های جذبی یا مینی چیلر ها استفاده کنید و در صورتی که داکت اسپلیت همانند کولر های گازی در فضای باز از کندانسوری استفاده می کنند و طبق فرایند تبرید گاز فریون خنک می شود و به پنلی که مربوط به داکت اسپلیت است هدایت می شود.
  5. افراد برا این که بدانند تفاوت بین داکت اسپلیت با فن کویل در چیست؟ باید این نکته را در نظر بگیرند که فن کویل ها از آب و داکل های اسپلیت از گاز فریون برای گرمایش و سرمایش به عنوان عامل های طبیعی استفاده می کنند.
تفاوت های داکت اسپلیت با فن کویل

مهم ترین تفاوت های داکت اسپلیت با فن کویل

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما بگوییم که تفاوت بین داکت اسپلیت با فن کویل در چیست؟ که در این بخش هر کدام از این سیستم ها را به طور جدا شرح دادیم و فن کویل ها و داکت اسپلیت ویژگی های منحصر به فردی دارد که بسته به این مورد عملکرد آن ها نیز مخصوص به خود است ولی شباهت های بین دو سیستم نیز وجود دارد.

سوالات متداول تفاوت بین داکت اسپلیت با فن کویل در چیست؟

  1. اجزای تشکیل دهنده فن کویل چیست؟
    فن کویل دارای شیر هواگیری، هیومیدستات، فیلتر های قابل شست و شو و جداسازی، شیر فلکه، ترموستات تشکیل شده است.
  2. فن کویل و داکت اسپلیت چه شباهت هایی دارد؟
    هر دوی این سیستم ها دارای مدل های کاستی، کانالی، سقفی هستند، از فن کویل ها و داکت ها در هر فصلی استفاده می شود، برای مدت زمان طولانی قابل استفاده و مقرون به صرفه است. این دو سیستم هوا را در اطراف دستگاه توسط دریچه های تعبیه شده جذب می کند.
  3. مزایای فن کویل چیست؟
    مزایای این فن کویل ها این است که یونیت های آن مدولار است و کمکی که کرده است این است که برای نصب کردن آن شما در هر نقطه ای می توانید انجام دهید و محدودیتی ندارد و می توانید به راحتی در فصل های زمستان و تابستان تنظیماتی که مربوط به گرمایش و سرمایش است را تغییر دهید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید