[vc_row][vc_column][woodmart_products layout=”carousel” spacing=”20″ taxonomies=”799″ slides_per_view=”4″ autoplay=”no” hide_pagination_control=”no” hide_prev_next_buttons=”no” center_mode=”no” wrap=”no” sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no” scroll_carousel_init=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

چگونگی تنظیم مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور

یکی از برندهای فعال در زمینه تولید وسایل گرمایشی ایران رادیاتور است. این شرک ساخت مشعل های گازوئیل سوز، گازسوز و دوگانه سوز را  از 29 سال پیش آغاز کرد. یکی از مهم ترین مزیت های محصولات مشعل ایران رادیاتور کیفیت گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. ای برند هم اکنون جز 3 یا 4 برند برتر تولید کننده مشعل صنعتی می باشد. یکی از بهترین تولیدات ایران رادیاتور در این زمینه مدل pde2 است. این مدل برای مصارفی همچون دیگ آب گرم، آب گرم مصرفی، فن کویل و سیستم گرمایشی جز بهترین هاست. در کل یکی از دغدغه های افراد چگونگی تنظیم مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور است که در این مقاله به توضیح در مورد ان خواهیم پرداخت.

مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور چه ویژگی هایی دارد؟

علاوه بر توضیح در مورد تنظیم مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور در این مقاله به بررسی اجمالی ویژگی ها و مزیت های آن نیز می پردازیم. ویژگی های آن عبارتند از:

  • وجود دمپر دستی
  • داشتن پمپ گازوئیل
  • احتراق یک مرحله ای
  • داشتن چشم الکترونیکی و شیر برقی
مشعل های ایران رادیاتور

انواع مشعل های ایران رادیاتور

در بیشتر مشعل های ایران رادیاتور برق مصرفی بصورت تکفاز است. الکتروموتورها علاوه بر به حرکت درآوردن فن هواده ای به حرکت درآوردن محور پمپ گازوئیل را بر عده دارند.

برای تنظیم مقدار هوای فن کویل 1 دمپر در دهانه مکش آن وجود دارد. تنظیم هوای عبوری آن در مشعل های بزرگ با استفاده از سروو موتور و در مشعل های کوچک بصورت دستی انجام می گیرد.

مقدار هوای در جریان دمپر هوا مناسب با میزان سوخت زیاد و کم می شود. برای تامین هوای مورد نیاز احتراق اغلب از الکتروموتورهای دور بالا حدود  2750 rpm استفاده می شود.

در ادامه مقاله تنظیم مشعل گازوئیلی به بررسی نوع فن هواده ای می پردازیم. فن هواده ای مشعل گازوئیل سوز از مدل سانتریفیوژ بوده که بر محور الکتروموتور مشعل با دور 2900 نصب می شود. برای مقابله با مشکلات مشعل ها می توانید مقاله خرابی های مشعل گازوئیل سوز را مطالعه کنید.

مراحل نصب مشعل گازوئیلی

یکی از کارهایی که صحت آن در تنظیم مشعل در مقاله تنظیم مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور مهم است نصب آن است. برای نصب مشعل گازوئیلی طبق روال زیر پیش بروید.

  • قرار دادن واشر نسوز بین دیگ و فلنج
  • قرار دادن فلنج روی صفحه دیگر، بعد از آن واشرهای فلزی را روی بر روی پیچ های 2 سر دنده قرار دهید. بعد از آن مهره ها را بصورت محکم با آن ببندید.
  • سپس مشعل گازوئیلی را به دیگر وصل کنید
  • اتصال شلنگ های گازوئیل پمپ به فیلر برگشت
  • از صحیح قرار گرفتن چشم الکترونیک، اتصالات التریکی و رله در جای خود اطمینان حاصل کنید.
  • قرار گرفتن قسمت حساس فتوسل در جلوی مشعل
نصب کردن مشعل

نصب کردن مشعل ایران رادیاتور

راه اندازی مشعل گازوئیلی

راه اندازی و تنظیم مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور بهتر از طبق روال زیر انجام بپذیرد.

  1. ابتدا هوا گیری پمپ گازوئیل را با فعال کردن کلید اصلی مشعل آغاز کنید.
  2. از قسمت هواگیری پمپ گازوئیل هواگیری را انجام دهید. اگر نتوانید هواگیری را در مدت زمان جرقه انجام دهید رله ریست می شود. در نهایت منجر به خاموش شدن مشعل گازوئیلی می شود. برای این کار بهتر است ابتدا چشم الکترونیک از جای خود جدا شود به سمت منبع نور قرار داده شود. این کار باعث غیر فعال شدن ترانس جرقه می شود.
  3. دکمه ریست را بزنید و مشعل را روشن کنید در هنگام تنظیم مشعل گازوئیلی هواگیری را انجام دهید تا گازوئیل از قسمت خود خارج شود. سپس می توانید نسبت به بستن پیچ هواگیری و برگرداندن چشم الکترونیک به حال اول خود اقدام کنید.
  4. بعد از تنظیم آمپر مصرفی با استفاده از پیچ کنترل فشار پمپ گازوئیل طول محفظه احتراق را جوئری تنظیم کنید که میزان 2/3 طول محفظه احتراق باشد. مراقب باشید زیرا برخورد شعله به پایان دیگ باعث صدمه خوردن پرده انتهایی می شود.
  5. بعد از کنترل فشار گازوئیل در پروسه تنظیم مشعل، به تنظیم مقدار هوای مورد نیاز برای احتراق بوسیله دمپر هوا می پردازیم.

چگونه شعله را بهتر تنظیم کنیم؟

در ادامه مقاله به مرور راهکارهایی می پردازیم که باعث می شود شعله مشعل گازوئیلی بهتر تنظیم شود.

  • شل کردن مهر قفل
  • جلو و عقب کشیدن سیستم انتقال گاز به نازل
  • محکم کردن شعله مهره قفل

برای مطمئن شدن از اینکه چشم الکترونیک درست کار می کند بهتر است آنرا از جای خود خارج کنید و با استفاده از دست از تابیدن نور به آن جلوگیری کنید.

تعمیر مشعل گازوئیلی

بررسی مشعل گازوئیلی

تعمیر انواع مشعل ایران رادیاتور

مشعل های ایران رادیاتور در انواع گوناگونی وجود دارند و یکی از مهمترین نکته ها برای تعمیر آنها توجه به گارانتی قطعات آن است. اولین مرحله در راه اندازی مشعل تعمیر سوخت آن است.

بعد از آن سوخت به فیلتر مخصوص می رسد. از این فیلتر برای مقیاس و به دست آوردن میزان خلوص و مقدار سوخت استفاده می شود.

رعایت نکردن اصول مورد نیاز باعث می شود فیلتر به صورت اتوماتیک قطع شود. بعد از آن سیستم جرقه زن باعث بوجود آمدن شعله می شود و بعد به سمت کانال هایی هدایت می شوند.

بعد از آن انرژی مورد نیاز ساختمان تامین می شود. در حین ایجاد حرارت، مقدار هوا و سوخت توسط ترموستات اندازه گیری می شود. بعد از آن با بوجود آمدن کمترین مشکل چرخه سیستم مختل می شود.

رله همچنین در زمان هایی که سیستم با کمبود فشار هوا روبره شود توسط حسگر مطلع می شود . باعث خاموشی سیستم حرارتی می شود.

  1. زیاد شدن صدای مشعل گازی
  2. زیاد شدن صدای مشعل گازی می تواند به دلایل زیر باشد.
  3. تامین نشدن تنظیم هوای مشعل از طریق دریچه هوا
  4. درست نصب نشدن قطعه باد زن در جای خود
  5. مشکل داشتن موتور و یاتاقان آن
در نهایت اینکه

مشعل های برند ایران رادیاتور در ایران دارای محبوبیت زیادی هستند و اغلب مردم از آنها استفاده می کنند.

محبوبیت آنها بخاطر ویژگی های فنی آنهاست. در صورت نیاز به تنظیم مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور میتوانید طبق این مقاله پیش بروید و مشکل را حل کنید.

در صورت جدی بودن مشکل بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید ولی خودتان یک سری کارهای مقدماتی را انجام دهید تا تعمیرکار به محل شما برسد.

 سوالات متداول تنظیم مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور

  1. مشعل های گازوئیلی ایران رادیاتور برای چه مصارفی مفید هستند؟
    مشعل ایران رادیاتور برای مصارف گرمایش در پروژه هایی که دیگ آب گرم و بخار موتورخانه دارند مناسب اند.
  2. چگونه می توان هوای مورد نیاز جهت احتراق کامل مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور را محاسبه کرد؟
    با محاسبه میزان مصرف سوخت می توان هوای مورد نیاز جهت احتراق کامل مشعل گازوئیلی ایران رادیاتور را محاسبه کرد
  3. چرا در مشعل وجود چشم الکتریکی مهم است؟
    برای حفظ ایمنی و شکل گرفتن شعله وجود چشم الکتریکی الزامی است

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

4/5 - (4 امتیاز)