حل مشکل فشار آب در ساختمان های بلند

یکی از چالش های جدیدی که این روزا تمام ساختمان ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، کمبود آب است. افراد می خواهند در طبقات بالا مشکلات مربوط به فشار آب را به خاطر کاهش منابع آبی و زیاد شدن مصرف حل کنند بهترین راه حل برای این افراد استفاده از پمپ لئو است. به دلیل این که این روزها به خاطر کرونا بسیاری از افراد خانه نشین شده اند و به همین دلیل افرادی که بالاترین طبقات ساکن هستند بیشتر در معرض کمبود آب هستند. در این مقاله ما برای شما در مورد راه حل مشکل فشار آب در طبقات بالای ساختمان چیست؟ را به طور کامل توضیح می دهیم.

بررسی اقدامات حل مشکلات فشار آب

گاهی امکان دارد که مشکلات فشار کم آب هم به صورت کوتاه مدت باشد و هم به صورت موقتی برای ساختمان های شما پیش بیاید. در ادامه برای شما مواردی که باعث می شود فشار آب به صورت موقتی و راه هایی که برای حل های ان است را برای شما بیان می کنیم.

اقدامات حل مشکل فشار آب

بررسی مشکل فشار آب

صافی شیرآلات و کنترل فیلتر ها

زمانی که می خواهید راه حل مشکل فشار آب در طبقات بالای ساختمان چیست؟ را پیدا کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر پمپ آب ساختمان ، این کمبود فشار آب به دلیل این است که در قسمت داخلی توری شیرآلات آشغال ها رسوب کرده اند یا نه. شما در این زمان باید آن ها را به طور کامل تمیز کنید و سپس به طور مجدد فشار اب را کنترل کنید.

آبگرمکن ها و پکیج ها را کنترل کردن

ممکن است ساختمان ها افت فشار را برای آب گم و آب سرد داشته باشند، یا فقط آب گرم. اگر افت فشار فقط مربوط به آب گرم بود و می خواهید بدانید که راه حل مشکل فشار آب در طبقات بالای ساختمان چیست؟ باید برای حل این مشکل آبگرمکن یا پکیج های واحد یا ساختمان ها را کنترل کنید، برای این کار باید نشتی های موجود را بررسی کنید و مطمئن شوید که شیرهای ورودی و خروجی آبگرمکن یا پکیج ها تا آخر باز هستند.

اما اگر این فشار های کم به صورت همیشگی و دائمی بود و به مرور زمان افزایش داشت، باید به این نکته توجه داشته باشید که می تواند به دلیل رسوبات زیاد در کویل آبگرمکن ها، پکیج های دیواری و داخل لوله ها باشد که برای این که این مشکل حل شود باید با متخصصان همراه باشید.

آبگرمکن ها و پکیج ها

کنترل آبگرمکن ها و پکیج ها

بهترین سیستم ها برای حل مشکل فشار آب

برای این که با راه حل مشکل فشار آب در طبقات بالای ساختمان چیست؟ آشنا شوید و اطلاعاتی را پیدا کنید باید از سیستم هایی که  با توجه به جایی که ساکن هستید کمک بگیرید که در ادامه برای شما مهم ترین آن ها را نام می بریم.

  • آب را از منابع زیرزمینی یا سطح هایی از زمین به منبع های سقفی پمپاژ می کنند.
  • از منبع های ذخیره سازی جاذبه ها به منابع فشار آب، از فشار هوا برای این که فشار آب را تامین کنند استفاده و پمپاژ می کند.
  • استفاده و نصب پمپ های تقویت کننده که می تواند شامل بوستر پمپ های تغییر سرعت، یا پمپ های چند مرحله ای باشد. باید به شما بگوییم که این نوع پمپ ها شیر های تنظیم کننده فشار دارند و آن ها قابلیت این را دارند که فشار آب را در ساختمان ها حفظ و یا افزایش دهند و می توانند تامین فشار ثابت آب را انجام دهند.

استفاده کردن از الکترو پمپ های خانگی

یکی دیگر از راه هایی که فشار آب را حفظ و یا افزایش می دهد، الکترو پمپ ها هستند و در راه حل مشکل فشار آب در طبقات بالای ساختمان چیست؟ باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید و همچنین باید بداند که این الکترو پمپ ها خانگی در بوستر پمپ خانگی به دو دسته تقسیم می شود که شامل موارد زیر است.

دسته اول به این صورت است که فشار آب توسط الکترو پمپ ها افزایش پیدا می کند و باید بدانید که سرعت در آن ها در هر دقیقه 3000 دور است.

در دسته دوم الکترو پمپ ها در مدار های بسته مانند شوفاژ خانه ها، آب گرم را به گردش در می آورد، این الکترو پمپ هایی در این دسته قرار دارند در هر دقیقه سرعتی در حدود 1500 دور در هر دقیقه دارند.

الکترو پمپ های خانگی

انواع الکتروپمپ های خانگی

هزینه افزایش فشار آب در طبقات بالا

اگر می خواهید که راه حل مشکل فشار آب در طبقات بالای ساختمان چیست؟ را بدانید باید هزینه را تقبل کنید که به طور قابل توجهی بالا است و در مواردی ممکن است علاوه بر این که بوستر پمپ را نصب کنید، لوله های ساختمان را نیز تعویض کنید که این خود هزینه های شما را افزایش می دهد و به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله ما برای شما به طور کامل راه حل مشکل فشار آب در طبقات بالای ساختمان چیست؟ را توضیح داده ایم و حتی به شما گفتیم که از چه راه هایی بهتر است برای این کار انجام دهید. شما کاری که می توانید انجام دهید این است که با کارشناسان ما در شوفاژ ایران تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی بخواهید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید.

سوالات متداول راه حل مشکل فشار آب در طبقات بالای ساختمان

  1. افزایش فشار آب در طبقات بالا چه هزینه ای دارد؟
    اگر می خواهید که مشکل فشار آب را حل کنید، بدانید که باید هزینه ای را تقبل کنید که به طور قابل توجهی بالا است و در مواردی ممکن است علاوه بر این که بوستر پمپ را نصب کنید، لوله های ساختمان را نیز تعویض کنید که این خود هزینه های شما را افزایش می دهد و به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید.
  2. الکترو پمپ ها در چند نوع در بازار موجود هستند؟
    دسته اول به این صورت است که فشار آب توسط الکترو پمپ ها افزایش پیدا می کند و باید بدانید که سرعت در آن ها در هر دقیقه 3000 دور است. در دسته دوم الکترو پمپ ها در مدار های بسته مانند شوفاژ خانه ها، آب گرم را به گردش در می آورد، این الکترو پمپ هایی در این دسته قرار دارند در هر دقیقه سرعتی در حدود 1500 دور در هر دقیقه دارند.
  1. صافی شیرآلات و کنترل فیلتر ها چگونه کمبود آب را جبران می کنند؟
    زمانی که می خواهید مشکل فشار آب در طبقات بالای ساختمان را پیدا کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که این کمبود فشار آب به دلیل این است که در قسمت داخلی توری شیرآلات آشغال ها رسوب کرده اند یا نه. شما در این زمان باید آن ها را به طور کامل تمیز کنید و سپس به طور مجدد فشار اب را کنترل کنید.
5/5 - (1 امتیاز)