شاید با این سوال مواجه شوید که داکت اسپلیت چیست و چطور کار می کند؟ ما در ادامه داکت اسپلیت و نحوه کار آن را برای شما بیان می کنیم. داکت اسپلیت محصولی است که به عنوان یک سیستم سرمایشی و گرمایشی در خانه و محل کار مورد استفاده قرار می گیرد.

داکت اسپلیت دارای یک مکان مرکزی است که هوا در درون آن تصفیه می شود و از طریق فن ها به سیستم دریچه ها منتقل و از آن جا نیز در فضای محیط پخش می شود. این سیستم کارآیی بالایی در پخش یکنواخت هوای گرم و سرد در محیط دارد. بنابراین اگر قصد خرید یک سیستم گرمایشی و سرمایشی با قابلیت بالا را دارید، داکت اسپلیت با داشتن ویژگی های مطلوب گزینه مناسبی است.

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یک سیستم تهویه مطبوع است که برای خنک کردن و همچنین گرم کردن فضای خانه و محل کار مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین از این سیستم می توان در فصل گرما و سرما به راحتی استفاده کرد. این محصول را می توان حتی در سقف های کاذب نیز نصب کرد به همین دلیل فضای زیادی را اشغال نمی کند. به همین دلیل به عنوان یک محصول محبوب در محیط خانه  محل کار استفاده می شود. داکت اسپلیت چیست و چطور کار می کند از جمله سوالاتی است که اغلب خریداران با آن مواجه هستند. اما بهتر است بدانید کارکرد داکت اسپلیت مشابه کولر گازی های معمولی است با این تفاوت که داکت اسپلیت به جای اینکه روی دیوار نصب شود به صورت توکار بر روی سقف و حتی سقف های کاذب نصب می شود و تنها در زمان نصب دریچه مربوط به انتقال هوای گرم و سرد دیده می شود.

مشخصات یک داکت اسپلیت خوب

مشخصات یک داکت اسپیلت خوب

داکت اسپلیت چیست و اینکه چطور کار می کند یا تفاوت بین داکت اسپیلت و فن کویل، از جمله سوالاتی است که بیشتر با شناخت این محصول و دانستن ویژگی های آن پاسخ داده می شود. داکت اسپلیت به عنوان یک سیستم عالی در انتقال هوای گرم و سرد بهترین گزینه برای انتخاب در فصل های سرد و گرم سال است. از ویژگی های یک داکت اسپلیت خوب می توان به تکنولوژی به کار رفته، اجرا و نصب راحت، ظرفیت خوب دستگاه و نوع کمپرسر قدرتمند در آن اشاره کرد. این چند مورد از بهترین ویژگی های یک داکت اسپلیت خوب است که در زمان خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشید.

چگونه یک داکت اسپلیت خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک داکت اسپیلت خوب انتخاب کنیم

داکت اسپلیت چیست و چطور کار می کند از عمده سوالاتی است که قبل از خرید یک سیستم تهویه مطبوع برای هر خریداری پیش می آید. داکت اسپلیت به عنوان یک سیستم کارآمد نقش بسزایی در گرم کردن و خنک کردن فضای خانه و محل کار دارد. در زمان خرید این دستگاه باید به بودجه ای که برای خرید این دستگاه کنار گذاشته اید دقت داشته باشید. از طرفی چیدمان و معماری منزل را نیز در نظر بگیرید، البته سیستمی را انتخاب کنید که کیفیت و ماندگاری بالایی داشته باشد.

البته برای خرید این دستگاه متراژ خانه یا محل کار را نیز در نظر بگیرید.

مزیت های داکت اسپلیت

مزیت های داکت اسپیلت

داکت اسپلیت به عنوان یک محصول با کارآیی بالا با مزیت های زیادی همراه است که عبارت اند از:

در زمان کار کردن صدای کمی از داکت اسپلیت ایجاد می شود و عموما این دستگاه بدون لرزش است

دریچه رودی این دستگاه با قابلیت اتصال کویل آب گرم هوای تازه را منتقل می کند.

هوای سرد و گرم در مسیرهای طولانی را به خوبی در کل فضا پرتاب می کند.

آلیاژ به کار رفته در این محصول کیفیت بالایی دارد و در برابر هر گونه زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است.

برای مشاهده مزایای بیشتر می توانید مقاله مزایا و معایب استفاده از کولر گازی اسپیلت را مشاهده فرمایید.

سخن پایانی

داکت اسپلیت یکی از سیستم های تهویه مطبوع است که به عنوان یک سیستم سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در سقف نصب می شود و جریان هوای گرم و سرد را به طور یکنواخت در کل فضای محیط پخش می کند. این اسپلیت خانگی  از یک کندانسور و یک هواساز تشکیل شده است که به وسیله لوله های مسی به یکدیگر متصل می شوند. ما در این مقاله اطلاعات مفیدی را  در مورد داکت اسپلیت چیست و چطور کار می کند را برای شما بیان کردیم، امیدواریم بتوانید با توجه به این اطلاعات داکت اسپلیت مناسبی را انتخاب و خریداری کنید.

سوالات متداول

1-آیا کولر گازی بهتر است یا داکت اسپلیت؟

شاید در زمان خرید این دو محصول دچار تردید و سردرگمی شوید و با خود این سوال را بپرسید که کدام از این دستگاه ها بهتر است؟ داکت اسپلیت با توجه به ساختار یکنواختی که در پخش هوای گرم و سرد در کل فضا دارد برای مجتمع های بزرگ انتخاب خوبی است اما با توجه به این امر باید مزایا و معایب هر دو این دستگاه را بدانید تا بتوانید هر دو محصول را با هم مقایسه کنید .

2-آیا داکت اسپلیت سیستم گرمایشی نیز است؟

بله، همان طور که بیان کردیم داکت اسپلیت یک سیستم سرمایشی و گرمایشی است که با مجهز بودن به هیت پمپ در زمستان نیز به عنوان یک سیستم گرمایشی برای انتقال گرما در فضای محیط مورد استفاده قرار می گیرد.

 3-آیا داکت اسپلیت قابلیت بالایی در انتقال سرما و گرما در محیط دارد؟

بله، داکت اسپلیت با داشتن اجزای بسیار باکیفیت و کارآمد به عنوان یک سیستم جامع و کامل قابلیت بالایی در پخش هوای گرم و سرد در کل فضای محیط به طور یکنواخت دارد.

4- عوامل تاثیرگذار در هزینه نصب داکت اسپلیت چیست؟

اگرچه داکت اسپلیت هزینه نصب سریع و راحتی دارد اما در این بین مساحت،نوع فضا و همچنین میزان سختی دیوار برای سوراخ کردن از جمله عواملی هستند که هزینه نصب داکت اسپلیت را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

5-بهترین داکت اسپلیت ها کدام اند؟

بهترین داکت اسپلیت، محصولاتی هستند که از قطعات باکیفیتی ساخته شده اند و همچنین برند آنها نیز معتبر باشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید