انتخاب پمپ آب خانگی

قطعا می دانید که پمپ آب خانگی از ضروری ترین وسایل برای تامین آب ساختمان ها می باشد. به خاطر افت فشار آب که چند سالی است شاهد آن هستیم تقریبا نیاز است که همه ساختمان ها به چنین وسیله ای مجهز باشند. اما آنچه در این میان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد انتخاب یک پمپ خانگی و بوستر پمپ آبرسانی مناسب است که ما، در راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی بیشتر به آن پرداخته ایم.

انتخاب پمپ آب خانگی مناسب

نمونه پمپ آب مناسب

خیلی از خانه و ساختمان هایی که در شهرها و شهرستان ها بنا شده اند امکان نصب یک مخزن آب را در ارتفاع ندارند اما اصلا جای نگرانی نیست و این ساختمان ها می توانند از پمپ خانگی که کوچک می باشد برای افزایش آب شرب ساختمان خود استفاده کنند. این پمپ های آب به گونه ای طراحی شده اند که جریان الکتریکی را به جریان مکانیکی تبدیل کرده و باعث می‌شود آب ذخیره شده داخل مخزن، با فشار کافی درون لوله‌های ساختمان جریان پیدا کند.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ خانگی همچون بسیاری از مخزن های آب دارای انواع مختلفی با کاربردها و ویژگی های خاص خود می باشند. در ادامه راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی، می خواهیم شما را با انواع پمپ آب بیشتر آشنا کنیم و کمی درباره هر یک از آن ها اطلاعاتی هر چند مختصر را در اختیارتان قرار دهیم.

خرید انواع پمپ آب خانگی

نمونه پمپ آب خانگی لئو

شما دوستان عزیزی که قصد دارید ساختمان خود را به این پمپ ها مجهز کنید تا دیگر مشکل افت فشار آب نداشته باشید باید در انتخاب پمپ مورد نیازتان دقت زیادی داشته باشید. دقت داشته باشید، اینکه چه پمپ آبی برای ساختمان شما مناسب می باشد بستگی به حداکثر ارتفاع آبرسانی و حجم آب در واحد زمان دارد. در زیر انواع پمپ خانگی را معرفی کرده ایم.

  • پمپ آب بشقابی
  • پمپ آب شناور
  • پمپ آب جتی
  • پمپ آب سیرکولاسیون
  • پمپ آب دو پروانه‌ای

پمپ آب بشقابی

در این بخش از مقاله راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی، می خواهیم با شما عزیزان درباره اولین نوع از انواع پمپ آب یعنی پمپ بشقابی صحبت کنیم. این نوع پمپ از جمله پمپ های سانتریفیوژی است که ارتفاع آبرسانی کمی دارد اما، در عوض مقدار آبدهی بالایی نسبت به پمپ آب جتی دارد.

پمپ آب مدل بشقابی به خاطر این مسئله که خودمکش نیستند و باید در ارتفاع بیشتری نسبت به مخزن آب نصب شوند. این پمپ ها دارای طراحی ساده می باشند که بسیار ارزان و در دسترس هستند و برای ساختمان هایی که حداکثر 3 طبقه می باشند بهترین گزینه است.

پمپ آب شناور

اما برایتان بگوییم از نمونه دومین پمپ خانگی به نام پمپ آب شناور شناخته شده اند. این پمپ ها دارای منبع تحت فشار نمی باشند و برای انتقال آب چاه و استخرهای عمیق از آن ها استفاده می شود. شاید به همین خاطر است که به آن ها پمپ آب آبیاری نیز می گویند.

پمپ آب جتی

اما، سومین نمونه از انواع پمپ آب که می خواهیم در راهنمای جامع انتخاب پمپ خانگی به آب بپردازیم و به شما معرفی کنیم، پمپ های جتی می باشند. این پمپ ها برخلاف پمپ آب بشقابی قابلیت خودمکشی دارند و به همین خاطر است که به آنها پمپ خودمکش هم گفته می شود.

این پمپ های آب خانگی را می توانید کمی بالاتر از مخزن آب نصب کنید فقط باید دقت داشته باشید که هر چه ارتفاع خروجی آب بیشتر شود، میزان آبدهی کمتر می‌شود.

پمپ آب سیرکولاسیون

درباره این مدل پمپ خانگی باید بگوییم که همچون پمپ آب در شوفاژ خانه ها می باشد که بسیار کم صدا هستند و برای سیرکوله کردن آب کاربرد دارند.

پمپ آب دو پروانه‌ای

اما آخرین نمونه از انواع پمپ آب خانگی در راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی، پمپ های دو پروانه ای هستند. این پمپ ها از قدرت بیشتری نسبت به سایر پمپ های قبلی برخوردار می باشند و بیشتر برای ساختمان های بیشتر از 5 طبقه استفاده می شوند. قیمت پمپ خانگی دو پروانه ای نسبت به پمپ آب های قبلی بیشتر می باشد و بسیار هم پر سرو صدا است.

نکات مهم برای انتخاب پمپ خانگی

در این بخش از مقاله مربوط به راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی لازم دانسته ایم تا به یک سری نکات مهم که در انتخاب و خرید یک پمپ آب مناسب به شما کمک زیادی خواهد کرد اشاره کنیم. موارد و نکات مهمی که برای انتخاب صحیح پمپ های آب خانگی باید به آن ها توجه داشته باشید به شرح زیر می باشند.

  1. میزان مصرف انرژی پمپ
  2. نمودار پمپ
  3. کیفیت پمپ
  4.  سر و صدای پمپ

نصب و راه اندازی پمپ آب

آنچه باید برای نصب و راه اندازی پمپ آب باید بدانید این است که برای نصب این پمپ ها توصیه می شود که پمپ و مخزن پلی اتیلن را نزدیک به یکدیگر و حتما در مکانی سرپوشیده قرار دهید. دقت داشته باشید که موتورهای الکتریکی این پمپ ها باید در یک مکان سرپوشیده و زیر سایه که احتمال سوختن قطعات الکتریکی آن ها نیز کاهش می دهد نصب کنید.

نصب پمپ آب

راه اندازی پمپ آب

به خاطر داشته باشید که اگر نکات مهم برای نصب و راه اندازی پمپ آب را بخوبی مدنظر داشته باشید شک نداشته باشید که توزیع آب با فشار بهتری را در ساختمان خود تجربه خواهید کرد. نصب صحیح پمپ آب هزینه های جانبی را در طولانی مدت به خوبی مدیریت خواهد کرد. هم چنین با اختلالات و قطعی کمتری در شبکه آبرسانی مواجه خواهید شد و طول عمر پمپ، مخزن پلی اتیلن ذخیره آب و شیر خودکار نیز افزایش خواهد یافت.

در نهایت اینکه

سعی ما بر این بود تا امروز و در این مقاله هر آنچه که نیاز است درباره پمپ آب خانگی، انواع پمپ آب، طریقه نصب صحیح آن و نکاتی که در یک انتخاب صحیح به شما کمک می کنند در قالب راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی در اختیارتان قرار دهیم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارکرد این پمپ آب و انواع آن با مشاوران ما از طریق سایت shofazhiran.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به راهنمای جامع انتخاب پمپ آب خانگی

  1. آیا قیمت پمپ آب نشان دهنده کیفیت آن است؟
    به طور کلی نمی‌توان قیمت پمپ را مفهوم بر کیفیت آن تعیین کرد. اما یک موضوع مهم این است که اگر جایی با قیمت های فضایی یعنی بسیار پایین یا بسیار بالا برخورد کردید باید متوجه تقلبی بودن محصولات آن شرکت شوید.
  2. چرا نباید پمپ تقلبی بخریم؟
    شما باید آینده نگر باشید، اگر شما پمپ تقلبی خریداری کنید این پمپ به دلیل طول عمر کم، حداقل 3 ماه حتی کمتر کار خواهد کرد و شما باید دوباره به خرید پمپی نو اقدام کنید.
  3. برای افزایش طول عمر پمپ آب چه باید کرد؟
    در ساختمان‌هایی که بیش از یک واحد دارند، برای افزایش عمر و کارایی بهتر پمپ، به یک منبع تحت فشار نیاز است.
5/5 - (1 امتیاز)