نصب فیلتر شنی استخر

از رایج ترین روش های موجود در تصفیه آب استخر، استفاده کردن از فیلترهای شنی است زیرا باعث می شود آب ها زلال شوند، با این وجود که فیلترهای شنی ظاهر ساده ای دارند ولی شما باید مراحل، دستورالعمل ها و راهنمای نصب فیلتر شنی استخر را بدانید تا در زمان نصب مشکلی پیش نیاید و بتوانید بهترین استفاده را از فیلتر شنی ایمکس بکنید.

مراحل نصب فیلترهای شنی استخر

پیش از هر چیز شما می توانید برای افزایش کیفیت فیلترتان می توانید از سیلیس مرغوب ایرانی استفاده کنید که برای اطلاع از قیمت سیلیس روی لینک کلیک نمایید . قبل از این که فیلتر شنی را راه اندازی، نصب و حتی نگهداری کنید باید در قدم اول بدانید که فیلتر های شنی استخر چه دستورالعمل سازنده ای دارند و آن را بخوانید.

مراحل نصب فیلتر شنی استخر

نصب فیلتر شنی استخر

مرحله ابتدایی نصب فیلتر

باید بدانید که در راهنمای نصب فیلتر شنی استخر، چه نکاتی را باید برای محل قرارگیری آن توجه کنیم.

  • برای تعمیرات و یا نگهداری فیلترهای شنی استخر نور و فضای کافی وجود داشته باشد.
  • تا جایی که امکان دارد به محل مورد نظر یا استخر نزدیک باشد.
  • در فاصله 1.5 متری از فیلتر ها تجهیزات برقی را نگهداری کنید.

بعد از این مراحل باید قطعات فیلتر را یکی یکی از کارتن ها بیرون بیاورید و جک کنید که آسیبی به ان وارد نشده باشد.

حال نوبت این رسیده است که فیلتر را جابه جا کرده و به محل مورد نظر انتقال بدهید و باید به این نکته توجه کنید که باید فیلتر را سفت و محکم کنید بر روی زمین و آگاه باشید که زمانی که فیلتر با سیلیس پر می شود وزن بالایی به خود می گیرد.

مرحله ابتدایی نصب فیلتر شنی

نحوه نصب فیلتر شنی

دومین مرحله از راهنمای نصب فیلتر شنی استخر

ولی نکته ی بسیار مهمی که در راهنمای نصب فیلتر شنی استخر وجود دارد این است که باید به مقداری که بر روی فیلتر مشخص شده است داخل آن سیلیس بریزید ولی قبل از ریختن توجه داشته باشید که رایزر ها، نازل ها و مابقی قطعاتی که در آن هستند سالم باشند

برای ریختن سیلیس ها از قیف مخصوصی استفاده کنید و آن را دهانه بالایی فیلتر شنی استخر قرار دهید و باید تا نصف ظرفیت مخزن فیلتر بریزید و ریختن بقیه سیلیس ها را به آرامی انجام دهید تا به رایزر ها و نازل های داخل فیلتر آسیبی  وارد نشود.

سومین مرحله نصب Sand filter

بعد از این که سیلیس ریخته شد، شیر مخصوص را در قسمتی که برای آن تعبیه شده است قرار دهید و به گونه ای نصب کنید که جهت ورودی و خروجی شیر به درستی قرار گرفته باشد. اطمینان داشته باشید بر روی دهانه فیلتر شیر به درستی و محکم و استوار قرار گرفته باشد و فلنج شیر و فلنج بدنه فیلتر باهم در تماس باشند.

سومین مرحله نصب فیلتر شنی

سومین مرحله نصب فیلتر شنی استخر

مرحله چهارم از راهنمای نصب فیلتر

حال به این مرحله می رسیم که کلمپ نصب شود و به ترتیب بر روی بدنه و شیر نیم تکه ها را قرار داده و مهره ها و پیچ کلمپ را کامل ببندید و توجه کنید که در راهنمای نصب فیلتر شنی استخر، مهره های کلمپ در بخش شش گوشه ای آن که تعبیه شده است به درستی قرار دهید.

بعد باید شما به طور محکم پیچ های کلمپ را ببندید و بعد از آن بار دیگر چک کنید که درست بسته شده است و مطمئن شوید که کلمپ ها و شیر ها به درستی بر روی فیلتر نصب شده اند.

پنجمین مرحله راهنمای نصب فیلتر شنی

تمام فیلتر های شنی استخر، فشار کاری حداکثری دارند که بر روی فیلتر ها درج شده است و به هیچ عنوان نباید شیر ها و فیلتر ها در فشار حداکثری قرار بگیرند.

برای اتصالات پلاستیکی از مواد آب بندی که مناسب هستند استفاده کنید و لوله کشی هایی که صورت گرفته است را مهار و ساپورت کنید تا تنش و فشاری به پمپ ها، فیلترها و شیر ها وارد نشود و سعی کنید از مواد تولیدی که از مشتقات نفت هستند استفاده نکنید.

مرحله ششم در نصب فیلتر شنی

گیج های فشار را در راهنمای نصب فیلتر شنی استخر در جهتی که پورت ها به پمپ متصل می شوند بر روی محل مورد نظر قرار دهید و در آن قسمت سفت کنید.

هیچگاه در فاصله نزدیک تر از 3 متر به فیلتر ها مواد شیمیایی را قرار ندهید و باید آن ها را در فضای خشک و خنک که دارای تهویه هوای مطبوعی دارد نگهداری کنید.

سعی کنید به اتصالات رزوه ای و لوله ها فشار زیادی وارد نکنید و از این کار تا حدالامکان پرهیز کنید. وقتی که نوار آب بندی را متصل کردید، در بخش و جای خود اتصال های مربوط را قرار دهید و آن ها را سفت کنید ولی فشار زیادی را وارد نکنید.

چگونگی بک واش کردن انواع فیلتر های شنی

زمانی که از استخر ها استفاده کردید، پمپ را خاموش کنید اگر فیلتر شنی دارای شیر های چند منظوره بود باید شیر مورد نظر را روی حالت backwash یا شست و شو قرار دهید. پمپ را روشن کنید و اجازه دهید به مدت یک الی سه دقیقه کار کند. این اطمینان را به شما می دهد که تمام آب های کثیف که از شست و شوب آب ناشی می شود، بعد از شست و شو از قسمت صافی فیلتر ها خارج می شود و از برگشتن احتمالی آن ها به داخل استخر جلوگیری می کند، در این زمان باید پمپ را متوقف کنید و شیر مورد نظر را روی حالت فیلتر منظم کنید و پمپ را برای این که به صورت طبیعی آب استخر را فیلتر کند آماده کنید.

بررسی حالت های شیر فیلتر شنی استخر

موردی که وجود دارد این است که شیر های موجود حالت های متفاوتی دارند که در ادامه برای شما این حالت ها را شرح می دهیم و باید بدانید که هرکدام از آن ها ویژگی ها و کارایی مخصوص خود را دارند و شما بسته به نیازی که دارید آن را انتخاب و خریداری می کنید.

  • حالت بسته (close)
  • حالت فیلتر شیر (tilter)
  • بک واش (backwash)
  • Waste water (حالت زباله)
  • حالت چرخش شیر (recirculate)
  • Fast rinse (حالت سریع شست و شو)

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در مورد راهنمای نصب فیلتر شنی استخر برای شما توضیحاتی را ارائه دهیم و شما باید در زمان نصب به این موارد توجه کنید و حواستان باشد که خارج از این مراحل کاری را انجام ندهید زیرا ممکن است آسیب و صدمه های جبران ناپذیری را به فیلتر ها وارد کنید.

سوالات متداول راهنمای نصب فیلتر شنی استخر

  1. فیلتر شنی استخر چه کاربردی دارد؟
    آب استخر ها را شفاف و زلال می کند، آب استخر های مخصوص پرورش ماهی را تصفیه می کند، آب چاه ها، رودخانه ها را تصفیه می کند، آب های تکمیلی را پیش تصفیه می کند.
  1. چه اجزایی در فیلتر شنی استخر وجود دارد؟
    لوله ها، اتصالات و شیرآلات برای ورودی و خروجی آب ها، فشارسنج، شیر های مخصوص هواگیر، شستشوی معکوس به وسیله شیر های تمام اتومات، نیمه اتومات و شیر های دستی، برای دسترسی به قسمت داخلی فیلتر ها دریچه های بازدیدی تعبیه شده است.
  1. چه نوع فیلترهای شنی در بازار موجود است؟
    برا اساس گردش آبی که دارند به فیلتر های ماسه و شن سریع تحت گرانشی، فیلتر های تحت فشار شن و ماسه سریع، فیلتر های ماسه و شنی آرام، فیلترهای ماسه ای و شنی بالا رونده تقسیم بندی می شوند.
1/5 - (1 امتیاز)