خرید فیلتر شنی استخر

دستگاه هایی برا تصفیه آب وجود دارد که فیلتر شنی استخر یکی از پرکاربردترین و رایج ترین ها است که این تصفیه آب از اهمیت بالایی برای استخرها برخوردار است. این کار توسط شن هایی به نام سیلیس درون فیلتر صورت می گیرد. برای اطلاع از قیمت سیلیس ، روی لینک کلیک کنید .

همانطور که می دانید قسمتی در فیلترهای شنی استخر وجود دارد که در آن سیلیس و شن وجود دارد که از عبور و ورود آلودگی های مختلف پیشگیری می کند و فقط آب از این قسمت رد می شود.

وضعیت های فیلتر شنی استخر

زمانی که می خواهید بدانید فیلتر شنی استخر چیست؟ باید به شما بگوییم که در قسمت پایین مخزن شن قرار دارد و در بالای آن شیر چند راهی قرار دارد که این شیر 4 وضعیت اصلی دارد که عبارتند از:

فیلتر شنی

فیلتر استخر شنی

  1. در وضعیت اول که حالت فیلتراسیون است آب در جهت درست وارد فیلتر می شود از شن های موجود در فیلتر عبور می کند و بعد از خروجی خارج می شود.
  2. حالت دوم که به بک واش معروف است و برای نظافت شن ها است که آب از خروجی وارد می شود و از قسمت مخصوص به خود خارج می شود.
  3. حالت بعد از بک واش، حالتی است که در آن قسمت بالایی فیلتر را شستشو می دهند.
  4. در وضعیف آخر فیلتر شنی از مدار خارج می شود و ورودی و خروجی بهم وصل می شود. و آب وارد فیلتر شنی استخر نمی شود.

نحوه عملکرد فیلترهای شنی چگونه است؟

این دستگاه ها عملکرد سخت و پیچیده ای ندارند و از یک طرف آب وارد دستگاه می شود و از داخلی ترین فیلتر ها عبور می کند و به وسیله آن ذرات آلودگی گرفته می شود و از طرف دیگر فیلتر شنی استخر چیست؟ خارج می شود.

ممکن است بعد از مدتی شن هایی که در داخل دستگاه فیلتر شنی استخر وجود دارد، کثیف شوند و در عملکرد دستگاه اختلال و مشکل ایجاد کند.

در این زمان باید عمل بک واش و شستشوی فیلتر شنی استخر چیست؟ را انجام دهید. باید بدانید که در این مورد آب از پایین وارد فیلتر می شود و از قسمت بالای آن خارج می شود که این عمل نسبت به تصفیه آب برعکس است.

عملکرد فیلترهای شنی

نحوه عملکرد و کارایی فیلترهای شنی

فیلترهای شنی چه کاربرد هایی دارند؟

  1. آب های موجود در رودخانه ها، چاه ها و آب های خام را تصفیه می کند.
  2. تصفیه آبی که در استخرهای پرورش ماهی وجود دارد.
  3. آب واحد های تکمیلی اعمم از آب شرب، برج های خنک کننده و نیروگاه ها را پیش تصفیه می کند.
  4. باعث شفاف سازی آب استخرها می شود.

تجهیزات و اجزای فیلتر شنی استخر چیست؟

فیلتر های شنی باعث از بین رفتن املاح معلق و ذرات جامد موجود در آب می شود هرچند که از اجزای اصلی ساخته شده باشد.

اگر این فیلتر های شنی درست کار کنند، افت فشار کمی را به وجود می آورد و این باعث می شود آب تصفیه شود. این دستگاه برای استخر ها اجزای خاصی را دارند که شامل

  • سنجش فشار
  • شیرهای هواگیر
  • لوله ها
  • اتصالات و شیرهای آب ورودی و خروجی
  • برای شستشوهای معکوس شیرهای اتومات، نیمه اتومات و دستی وجود دارد.
  • برای دسترسی به قسمت داخلی فیلترها دریچه های بازدید کننده ای است.
تجهیزات فیلتر شنی استخر

تجهیزات و اجزای فیلتر شنی استخر

مدل های مختلف فیلتر شنی استخر

فیلتر های شنی مخصوص استخر در حالت کلی بر اساس نحوه فیلتراسیون و فشار کاری که دارند در مدل های مختلفی طراحی و ساخته می شوند.

فیلتر شنی استخر کند

از قدیمی ترین فیلتر شنی استخر چیست؟ می توان به فیلتر شنی استخر کند اشاره کرد، که در مجاورت با هوای آزاد سیلیس ها سطح آزادی دارند. آب بدون فشار عبور داده می شود که به دلیل وزن آن است.

فیلترهای شنی تند و سریع

سیلیس های فیلتر شنی تند و سریع در مخازن بسته ای قرار دارد. و از روی بستر سیلیس ها و تحت فشار پمپ ها آب جکوزی و استخرها عبور می کند.

فیلتر های شنی استخر با نرخ بالا

در این نوع از فیلترها سیلیس ها دانه های بزرگتری دارند و با افت فشار پایین تر و سرعت بالاتر اجازه عبور را دارند. این فیلتر نسبت به بقیه فیلترها فضای کمتری را اشغال می کند، قیمت کمتری دارد و آب ورودی حجم کمتری دارد.

فیلتر های شنی استخر

فیلتر های شنی استخر با نرخ بالا

خرید فیلتر شنی استخر ایمکس

مهم ترین بخش برای هر استخر، تصفیه آب است موضوع آب پاکیزه و تمیز برای افرادی که می خواهند به مجتمع های تفریحی شنا و استخر مراجعه کنند، بسیار مهم است.

مهمترین موارد در خرید فیلتر شنی استخر چیست؟ شما باید در هنگام خرید به مواردی از قبیل سطح فیلتراسیون . کیفیت و سایز دانه های سیلیس دقت داشته باشید.

همچنین باید بدانید که مواردی از قبیل حجم، جنس بدنه، کاربرد، فشار کار و… در قیمت تاثیر می گذارد.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در مورد فیلتر شنی استخر چیست؟ صحبت کردیم و گفتیم که این فیلتر های شنی چه کاربرد ها و مدل ها و اجزا و تجهیزاتی دارد و شما بر اساس نیازتان آن را خریداری کنید.

سوالات متداول فیلتر شنی استخر چیست؟

  1. نحوه عملکرد فیلتر های شنی استخر با نرخ بالا به چه صورت است؟
    در این نوع از فیلترها سیلیس ها دانه های بزرگتری دارند. با افت فشار پایین تر و سرعت بالاتر اجازه عبور را دارند. این فیلتر نسبت به بقیه فیلترها فضای کمتری را اشغال می کند، قیمت کمتری دارد و آب ورودی حجم کمتری دارد.
  2. فیلتر های شنی چه اجزایی دارند؟
    فیلتر های شنی دارای سنجش فشار، شیرهای هواگیر، لوله ها، اتصالات و شیرهای آب ورودی و خروجی.  برای شستشوهای معکوس شیرهای اتومات، نیمه اتومات و دستی وجود دارد و برای دسترسی به قسمت داخلی فیلترها دریچه های بازدید کننده ای است.
  1. فیلتر های شنی چه مزایایی دارد؟
    نصب و نگهداری این گونه فیلترها کم است، زمان کوتاهی را برای شستن صرف می کنند. دارای فشار سنج و شیر هواگیر است، بهره برداری از آن به آسانی انجام می شود، در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است و مجهز به سیستم شستشوی اتوماتیک و معکوس است.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید