نحوه نصب پمپ داب

شرکت داب در ایتالیا در سال 1975 تاسیس شد، این شرکت انواع پمپ داب را با بالا ترین کیفیت تولید می کند و امروزه بسیاری از ساختمان هایی که بلند هستند از این وسیله استفاده می کنند تا مشکلات خود را حل کنند ولی قبل از این که از آن ها استفاده کنند باید با راهنمای نصب پمپ داب به طور کامل آشنایی داشته باشند.

راهنمای نصب پمپ داب خانگی

زمانی که پمپ داب را برای خانه و ساختمان خود انتخاب و خریداری کردید باید با راهنمای نصب پمپ داب نیز به طور کامل آشنایی داشته باشید تا بتوانید بدون بروز هیچ مشکلی از آن ها استفاده کنید که در ادامه به طور کامل این راهنمایی و مراحل نصب را برای شما شرح می دهیم.

  1. در قدم اول باید اصلی ترین لوله ای که که به سمت انشعاب های مختلف واحد های مسکونی می آید را پیدا کنید و اصلی ترین شیر واحد تغذیه را مسدود کنید.
  2. مرحله بعدی به این صورت است که شما باید آبی که درون لوله ها وجود دارد را کامل تخلیه کنید به این صورت که همه شیر های برداشتی را باز کنید ولی حواستان باشد اگر مخزن آبی در منازل مسکونی وجود داشت، شیر برداشت آن را به طور کامل ببندید تا جلوگیری کند از تخلیه آب درون آن.
  3. سپس در جلوی شیر اصلی، لوله را از خط تغذیه جدا کرده، که برای این کار به دو نوع آچار نیاز دارید که از یکی از آن ها برای ثابت نگه داشتن شیر و از دیگری برای این که لوله را بچرخانید استفاده می کنید.
  4. در این مرحله باید مطمئن شوید که لوله ای که از شیر جدا شده است سایز آن به اندازه ای باشد که برای نصب پمپ ها، اتصالات و شیر یک طرفه فضای کافی را داشته باشد.
پمپ داب خانگی

راهنمای نصب پمپ داب خانگی

آموزش نصب پمپ داب

  1. مرحله بعد به این شکل است که از تکه ای کوچک لوله در ورودی پمپ برای فاصله انداختن استفاده کنید و باید به این مورد توجه کنید که ورودی پمپ با سایز لوله ای که استفاده می کنید مطابقت داشته باشد.
  2. برای آب بندی از نوار تفلون بر روی رزوه ها در خلاف جهت عقربه های ساعت ببندید و آن تکه لوله را با استفاده از آچار مخصوص لوله گیر محکم کنید.
  3. در سمت دیگر تکه لوله، شیر یک طرفه ای را ببندید، وظیفه شیر های یک طرفه این است که جلوگیری می کند از بازگشت فشار آب های لوله کشی شده به طرف کنتر آب، به همین دلیل به فلشی که بر روی شیر یک طرفه است توجه داشته باشید که به طرف ورودی پمپ ها نصب بشود.
  4. بهتر است در خروجی مخازن ذخیره آب از شیر های قطع و وصل استفاده کنید.
  5. برای ارتباط بهتر بین پمپ ها و مخازن ذخیره آب از مناسب ترین اتصالات استفاده کنید که این اتصالات هم به صورت 90 درجه و هم به صورت مستقیم وجود دارد.
  6. در راهنمای نصب پمپ داب به همراه محافظ ها، پمپ آب خانگی را به نزدیک ترین برق متصل کنید.
  7. در این مرحله شیر خروجی و یا شیر ورودی را باز کرده، تا اگر هوایی داخل لولخ ها بود خارج شود و بلافاصله آن را ببندید.

کاربرد پمپ داب خانگی آب

از پمپ های داب در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که از آن ها بیشتر در مصارف خانگی استفاده می شود ولی کاربرد های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

از پمپ های داب در فواره ها، مصارف های کوچک آبیاری، در آب نما ها، در جهت آبرسانی به ویلا ها، مورد استفاده در بوستر های پمپ، آبرسانی مجتنع های تجاری و اداری و …

کاربرد پمپ داب

کاربرد پمپ آب داب خانگی

انواع پمپ های داب

همان طور که می دانید پمپ های داب در مدل ها و انواع گوناگونی وجود داررند که شامل مواردی از قبیل:

  • پمپ های خانگی آب داب
  • انواع پمپ های داب مدل کف کش
  • پمپ های لجن کش داب
  • انواع پمپ های داب شناور
  • پمپ های داب مدل سیرکولاتور
  • مدل های مختلف الکتروموتور های داب
  • پمپ های داب به صورت طبقاتی
انواع پمپ داب

انواع پمپ های داب

پمپ آب خانگی داب مورد استفاده در ساختمان ها

نام دیگر پمپ های خانگی آب، پمپ های تحت فشار است که زمانی استفاده می شود که بخواهند فشار آب داخل لوله های ساختمان را تقویت کنند ولی باید به این مورد نیز توجه کنید که همیشه کم بودن فشار آب در ساختمان ها به خاطر نبود پمپ ها نیست.

قبل از این که پمپ را خریداری و حتی نصب کنید، حتما چک کنید که مسیر های لوله کشی که گرفتگی دارند، در دوش حمام و سر شیر هایی که برای برداشت هستند صافی را چک کنید. گاهی پیش می آید که شما بعد از این که گرفتگی لوله ها را رفع کردید، مشکل کمبود آب نیز به طور کامل برطرف شود.

اما در بعضی شرایط ممکن است فشار آب نتواند رضایت بخش باشد که از آن برای رفع نیاز ها استفاده کنید که در این شرایط می توانید از پمپ های تحت فشار حتما استفاده کنید.

پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی داب مورد استفاده در ساختمان ها

سخن پایانی

دراین مقاله سعی کردیم به مورد راهنمای نصب پمپ داب بپردازیم که مهم ترین نکته ای است که بعد از انتخاب و خرید باید آن را بدانید و و انجام دهید، تا مشکلی در نصب و راه اندازی آن به وجود نیاید. شما می توانید به سایت شوفاژ ایران مراجعه کنید و به طور کامل با انواع پمپ ها و مشخصاتشان اشنا شوید.

سوالات متداول راهنمای نصب پمپ داب

  1. چه مدل هایی از پمپ داب در بازار موجود است؟
    انواع پمپ های داب مدل کف کش، پمپ های لجن کش داب، پمپ های خانگی آب داب ،انواع پمپ های داب شناور، پمپ های داب مدل سیرکولاتور، مدل های مختلف الکتروموتور های داب، پمپ های داب به صورت طبقاتی
  1. کاربرد پمپ های داب چیست؟
    از پمپ های داب در فواره ها، مصارف های کوچک آبیاری، در آب نما ها، در جهت آبرسانی به ویلا ها، مورد استفاده در بوستر های پمپ، آبرسانی مجتنع های تجاری و اداری و …
  1. مشخصات پمپ داب مدل A-B-D چیست؟
    یکی از مدل های پمپ سیرکولاتور است که دبی آن ازز 0.6 شروع می شود و تا 12 متر مکعب بر ساعت ادامه دارد و هد آن تا 11 متر می رسدو همچنین دمای سیال 10- شروع می شود و تا 110 درجه سانتی گراد ادامه دارد.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید