در مواقعی که نیاز به تقویت فشار آب می باشد تهیه پمپ آب و منابعی تحت فشار مسائلی هستند که اهمیت پیدا می کنند. از طرفی هم به خاطر متنوع بودن تعدا پمپ های آبرسان در بازار انتخاب مناسب این دستگاه ها کاری سخت و دشوار می باشد که در این شرایط نیاز به راهنمای انتخاب پمپ آب داریم.

مدل های مختلف پمپ های آبرسان کارایی و عملکردهای متفاوتی دارند که می توانند بر قیمت آن ها تاثیرگذار باشند.

نحوه انتخاب پمپ آب چگونه است؟

معیارهایی که برای انتخاب پمپ آب وجود دارند مواردی هستند که قادر می باشند تا بر مبنا و استناد آن ها شما بتوانید پمپ آب مورد نظر را برای ساختمان خود به صورت صحیح تری خریداری کنید.

در واقع توجه به این معیارها به شما در انتخاب پمپ آب ساختمان که بالاترین کارایی و طولانی ترین مدت بهره وری را دارد کمک زیادی می کند.

در بخش مقدمه هم اشاره کردیم که پمپ ها دارای مدل های مختلفی می باشد و آنچه که از آن ها انتظار می رود انتقال سیال از نقطه ای به نقطه دیگر می باشد که می تواند در رابطه با فشار و دبی پمپ رابطه معکوس ایجاد کند.

پس بخاطر داشته باشید که در راهنمای انتخاب پمپ آب اولین موضوع مقدار دبی و میزان فشار لازم است که باید مد نظر داشته باشید.

پمپ آب

انتخاب پمپ آب

مهم ترین مشخصه گزینش پمپ آب

از مهمترین مشخصه های گزینش پمپ آب می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

  • نوع
  • ماهیت
  • مشخصات شیمیایی
  • مشخصات فیزیکی مایع

راهنمای انتخاب پمپ آب ساختمان

همانطور که می دانید برای مصارف مختلف همچون مصارف خانگی، زمانیکه به دنبال راهی برای تقویت فشار آب هستیم بهترین گزینه تهیه و خرید پمپ آب می باشد.

قطعا برای انتخاب یک پمپ آب مناسب از میان مدل های متنوعی که در بازار موجود می باشند انتخاب بهترین، با کیفیت ترین و قیمت مناسب ترین پمپ کار سختی است.

به همین خاطر است که شوفاژ ایران سعی دارد تا در این مقاله با عنوان کردن نکات مهمی به شما کمک کند تا بتوانید با بودجه و هزینه ای که در اختیار دارید مناسبترین پمپ آب را تهیه و خریداری کنید.

نکات مهم برای خرید پمپ آب ساختمان

همانطور که در مقالات قبلی هم عنوان کردیم برای انتخاب پمپ آب مناسب نیاز است که شما درک درستی از میزان مصرفی آب ساختمان خود داشته باشید.

برای درک درست این مسئله در راهنمای انتخاب پمپ آب باید به موارد زیر توجه کنید.

  1. تعداد طبقات ساختمان
  2. تعداد واحدها
  3. متراژ واحدها
  4. تعداد شیرهای آب ساختمان
  5. تعداد شیرهای آب ساختمان

دقت داشته باشید که با توجه به نوع ساختمانی که در آن زندگی می کنید یا محل کار شما است و با توجه به میزان مصرف هر واحد پمپی که نیاز به خرید آن دارید که مشکل افت فشار آب را برطرف کنید متغییر می باشد.

برای اینکه این مسئله را بهتر و راحتر درک کنید در ادامه جدولی را در اختیارتان قرار داده ایم که در آن مشخص شده است با توجه به تعداد طبقات و واحدهای ساختمانی خرید و انتخاب چه نوع پمپی مناسب می باشد.

خرید پمپ آب

نکات مهم برای خرید پمپ آب

جدول راهنمای انتخاب پمپ آب

نوع پمپتعداد واحدهاتعداد طبقات
پمپ کوچکتک واحدی1
پمپ بشقابیدو واحدی1
پمپ بشقابیتک واحدی2
پمپ بشقابیدو واحدی2
پمپ جتیتک واحدی3
پمپ دو پروانهدوواحدی3
پمپ دو پروانهسه واحدی3
پمپ جتیتک واحدی4
پمپ دو پروانهدوواحدی4
پمپ دو پروانهسه واحدی4
پمپ دو پروانهتک واحدی5
پمپ دو پروانهدو واحدی5
پمپ دو پروانهسه واحدی5
پمپ جتیتک واحدی6
پمپ جتیدوواحدی6
پمپ جتیسه واحدی6

با توجه به جدولی که در این بخش در اختیارتان قرار داده ایم به راحتی می توانید پمپ آب مناسب را برای ساختمان خود تهیه کنید.

محاسبه مقدار آبدهی در پمپ ها

شاید خیلی از شما دوستان عزیز بخواهید که پمپ آب مورد نیاز ساختمانتان را سفارش دهید. برای این کار علاوه بر توجه به راهنمای انتخاب پمپ باید توجه داشته باشید که پمپ مورد نظر را باید در قالب لیتر در دقیقه و یا متر مکعب در ساعت سفارش دهید.

برای این منظور نیاز به محاسبه مقدار آبدهی پمپ ها دارید که ما، در این بخش برایتان عنوان کرده ایم که این محاسبه را باید به چه صورت انجام دهید.

  • اگر پمپ را با توجه به مقدار آبدهی پمپ حسب لیتر در دقیقه سفارش دهید محاسبه مقدار آبدهی به شکل زیر می باشد.
  • اما چنانچه پمپ بر حسب متر مکعب باشد محاسبه به شکل زیر انجام می شود.
  • حالت سوم برای محاسبه مقدار آبدهی پمپ برحسب لیتر در ثانیه می باشد که از فرمول زیر باید برای محاسبه آن استفاده شود.
  • اما آخرین روش محاسبه برای میزان آبدهی پمپ، تبدیل متر مکعب در ساعت به لیتر در ثانیه می باشد.

نکته مهم این که، هر یک از پمپ های آب دارای منحنی های آبدهی می باشد که تحت عنوان منحنی (Q-H) شناخته می شوند. بنابراین بررسی هر یک از پمپ های موجود در بازار باید از سوی شرکت سازنده آن نشان دهد که این منحنی ها هر کدام برای کدام پمپ ها مناسب هستند و اینکه منحنی های پمپ های بزرگتر با منحنی پمپ های کوچکتر داخل نداشته باشند.

آبدهی در پمپ ها

محاسبه مقدار آبدهی در پمپ ها

در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا امروز و در این مقاله تحت عنوان راهنمای انتخاب پمپ آب به شما دوستان عزیز کمک کنیم تا با توجه به نوع ساختمان خود بتوانید بهترین پمپ آب را خریداری کنید.

در این مقاله جدولی را در اختیارتان قرار دادیم که در آن برایتان شرح داده شده که هر ساختمان با توجه به تعداد طبقات و واحدهایی که دارد بهتر است از چه نوع پمپ آبی برای تقویت فشار آب ساختمان خود استفاده کند.

همچنین به اختصار برایتان شرح داده شده که برای محاسبه مقدار آبدهی پمپ باید از چه روش ها و فرمول هایی جهت محاسبه آن استفاده کنید.

امید است که موارد عنوان شده برایتان مفید و موثر بوده باشند. شما عزیزان می توانید برای راهنمایی های بیشتر با مشاوران ما از طریق سایت shofazhiran.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به راهنمای انتخاب پمپ آب

  1. چگونه بفهمیم به چه اندازه پمپ آب نیاز داریم؟
    از محاسبه دبی پمپ استفاده کنید: حجم ظرف را بر مدت زمانی که برای پر شدن طول می کشد تقسیم کنید تا دبی را بدست آورید.
  2. پمپ آب خانگی یک و نیم اسب برای چه ساختمان هایی قابل استفاده می باشد؟
    پمپ آب خانگی یک و نیم اسب دو پروانه برای مصارف در ساختمان های پنج طبقه 10 واحد با حداکثر متراژ 100 متر مربع قابل استفاده است.
  3. چه عواملی در انتخاب پمپ آب موثر می باشند؟
    تعداد شیرها، متراژ واحدها، طول مسیر لوله کشی، تعداد طبقات، میزان مصرف آب، محل قرار گیری پمپ در ساختمان و سایز لوله ها همگی از عواملی هستند که در انتخاب پمپ موثر می باشند.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید