امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و همچنین رشد مجتمع ها و برج های پر جمعیت، نمی توان به صورتی که در گذشته رایج بود، از موتورخانه برای فراهم کردن آب گرم و گرم کردن رادیاتور تمام واحد ها استفاده کرد. اکنون هر واحد نیاز به سیستم گرمایشی مستقل از تمام ساختمان دارد. پکیج دیواری ایران رادیاتور و شوفاژ ایران رادیاتور این نیاز را برای ما رفع کرده است. برای اطلاع دقیق از علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور به ادامه مقاله بروید. البته برای تعمیر و سرویس پکیج بهتر است از تعمیرکاری معتبر و ماهر درخواست کنید.

معرفی پکیج ایران رادیاتور

در گذشته به منظور گرم کردن محیط با رادیاتور یا شوفاژ، نیاز به فضایی به عنوان موتور خانه بود. همچنین برای فراهم کردن آب گرم مصرفی نیاز به آبگرمکن داشتیم. اما در حال حاضر با داشتن یک پکیج می توانیم در فضایی خیلی کوچک، سیستم گرمایشی منزل را راه اندازی کنیم. اما علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

خرید پکیج ایران رادیاتور

نمونه پکیج ایران رادیاتور فروشگاه شوفاژ ایران

پکیج ها در اصل سیستمی گرمایشی هستند و وسایل گرمایشی که به وسیله جریان آب عمل می کنند مانند شوفاژ ها را می توانیم با استفاده از آن ها راه اندازی کنیم. پکیج ایران رادیاتور یکی از بهترین پکیج های موجود در بازار است. اما آیا می دانید علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

انواع پکیج های ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور انواع و مدل های مختلفی دارد. این مدل ها را می توانیم در دو دسته کلی تر دسته بندی کنیم:

  • پکیج دیجیتال
  • آنالوگ

همچنین پکیج ایران رادیاتور از نظر منبع تامین کننده انرژی گرمایی نیز به دو دسته مجزا تقسیم می شود:

  • برقی
  • گازی
پکیج های ایران رادیاتور

انواع پکیج ایران رادیاتور فروشگاه شوفاژ ایران

میزان مصرف سوخت پکیج ایران رادیاتور

اگر بخواهیم میزان سوخت مصرفی پکیج ها را با موتور خانه ها مقایسه کنیم، باید بگوییم با توجه به کارایی آن بسیار به صرفه تر است. نمی توانیم آن را کم مصرف در نظر بگیریم ولی به نسبت کاربردی که دارد میزان مصرف خیلی مناسبی دارد. آیا می دانید علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

عیب یابی و علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

دلیل یا علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟ اگر پکیج ایران رادیاتور شما از نوع دیجیتالی باشد، پیام E2 به شما نشان می دهد که شعله در پکیج تشکیل نشده است.

چگونه در پکیج آنالوگ علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور را متوجه شویم؟ اگر پکیج از نوع آنالوگ باشد، با استفاده از چراغ چشمک زن 70 80 به شما اطلاع می دهد که شعله مشعل وجود ندارد.

اولین کاری که بعد از گرفتن این پیام ها باید بکنید، چک کردن جرقه زن یا فندک و یون آتش زای شعله است. باید از سالم بودن این دو قسمت در پکیج ایران رادیاتور اطمینان داشته باشید و سپس دلایل دیگر را چک کنید. پس از چک کردن این دو، از سالم بودن برد پکیج مطمئن شوید. گاهی نیز ممکن است شیر جریان گاز دچار گرفتگی شده باشد. پس مهم ترین و اصلی ترین علت های روشن نشدن شعله پکیج موارد زیر است:

  1. خراب بودن فندک ( جرقه زن )
  2. معیوب بودن یون
  3. گرفتگی جریان گاز
  4. وجود مشکل در برد پکیج

دلایل دیگر روشن نشدن مشعل پکیج

علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور اتصالی برخی از قسمت های داخلی پکیج است. این قسمت ها عبارتند از: فیوز، برد الکتریکی، شیر موتوری، فن، شیر کنترل گاز و پمپ سیرکوله. همچنین ممکن است فشار داخل پکیج مناسب نباشد و نیاز به تنظیم داشته باشد. برای اطلاع دقیق تر از دلیل روشن نشدن مشعل پس از چک کردن تمام این موارد، بهتر است از کارشناسی باتجربه کمک بخواهید.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور

اگر شما سر رشته ای در زمینه تعمیر و یا نصب پکیج ندارید، بهتر است برای تعمیر آن از کارشناسی ماهر کمک بخواهید. سرویس کردن سالیانه پکیج کار دشواری نیست و به راحتی می توانید خودتان انجام دهید. اما برای تعمیر پکیج که نیاز است بعضی قطعات تعویض شود بهتر است از فردی که سر رشته دارد و از کار او مطمئن هستید کمک بخواهید.

نحوه تعمیر پکیج ایران رادیاتور

تعمیر پکیج ایران رادیاتور توسط پرسنل شوفاژ ایران

برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور، می توانید از نمایندگی های فعال در تمامی شهر ها درخواست تعمیر کار کنید.

مزایا و معایب استفاده از پکیج دیواری

استفاده از پکیج ایران رادیاتور برای آپارتمان نشینان مزایای زیادی به همراه دارد. مهمترین آن ها به صورت زیر است:

  • فضای کمی اشغال میکند.
  • توانایی کنترل دمای محیط و آب را به صورت مستقل دارید.
  • نصب و راه اندازی آن بسیار سریع و بی دردسر است.
  • ایجاد سر و صدای اضافی نمی کند.
  • جزو وسایل گرمایشی کم خطر است.
  • و …

معایب این پکیج ها بسیار کم اهمیت و نا چیز هستند. یکی از معایب این پکیج ها، نا توانی آن ها در گرم کردن محیط ها و فضا های بزرگ مثل بیمارستان ها یا هتل هاست است.

سخن پایانی درباره علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

پکیج دیواری یکی از وسایل گرمایشی است که به دلیل فضای کمی که اشغال می کند و هزینه کمی که دارد بسیار پر طرفدار شده است. خصوصا در میان آپارتمان نشینان که می خواهد به سلیقه خودشان دمای محیط و آب را تنظیم کنند. مانند هر وسیله ی دیگری امکان خرابی در پکیج نیز وجود دارد.

عیب یابی در پکیج های دیجیتالی با استفاده از کد ههای مخصوص انجام می شود. در نوع دیجیتال آن با استفاده از چراغ های چشمک زن ایراد سیستم مشخص می شود. بعد از عیب یابی برای تعمیر پکیج بهتر است از نمایندگی ایران رادیاتور درخواست تعمیر کار حرفه ای کنید.

سوالات متداول

  1. دلیل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟
    دلایل مختلفی می تواند داشته باشد اما مهمترین آن ها معیوب بودن فنک، ایراد داشتن یون، نرسیدن گاز به قسمت ایجاد شعله، ایراد داشتن برد و نرسیدن برق به برد الکتریکی پکیج است.
  2. چگونه پکیج ایران رادیاتور را تعمیر کنیم؟
    برای تعمیر بهتر است از تعمیر کاری ماهر کمک بگیرید. تعمیر کردن پکیج توسط افراد غیر متخصص خطر آفرین است.
5/5 - (1 امتیاز)