علت گرم یا سرد نکردن فن کویل چیست؟ 

در این روزها ممکن است همه افراد از فن کویل در خانه شان یا در مکان های دیگر استفاده کنند. به همین بهتر است که همه افراد از نحوه کارکرد و خرابی های احتمالی آن آگاه باشند. بصورت کلی فن کویل دارای سیستم عجیب و غریبی نیست. اما یک ایراد کوچک می تواند عملکرد کلی فن کویل میدیا را با مشکل مواجه کند. علت گرم یا سرد نکردن فن کویل چیست؟

در این مقاله به صورت کلی در مورد مشکلات فن کویل صحبت می کنیم. هم گرم نکردن و هم سرد نکردن فن کویل دلایل خاص خود را دارند که به آن خواهیم پرداخت.

خرید فن کویل سقفی

نمونه فن کویل سقفی

راهنمای گرم و سرد نکردن فن کویل

حتما برای شما نیز پیش آمده که با گرم یا سر نکردن فن کویل مواجه شده باشید. علت گرم یا سرد نکردن فن کویل مشخص است که در ادامه به بررسی هر کدام آنها می پردازیم. در صورت خرابی فن کویل خود نگران نباشید زیرا تکنیسن برند فن کویل شما می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن فن کویل شما را تعمیر کند. 

فن کویل ها از سیستم تمام آبی بهره می برند  و از 1 یا چند فن با کویل گرم و سرد و 1 فیلتر ساخته شده اند. هوای مورد نظر اول از فیلتر فن کویل عبور می کند و بعد از آن به داخل اتاق راه پیدا می کند. داخل فن کویل بصورت کلی تشک و لوله تخلیه وجود دارد که مانع نشت آب می شوند.

چرا فن کویل نمی تواند خنک کند؟

در این قیمت مقاله علت گرم یا سرد نکردن فن کویل، می خواهیم دلیل سرد و خنک نکردن فن کویل را بررسی کنیم. در صورت کاهش جریان هوای خنک باید به فکر تعمیر فن کویل بیفتیم. یکی از دلایل عمده کاهش خنکی می تواند کثیفی و آلودگی بیش از حد فیلترها باشد. برای رفع این مشکل می بایست فیلترها را تعمیر کرد و در صورت نیاز نیز آن را تعویض کرد.

بهتر است از فیلترهای قابل تعویض و شستشو استفاده شود تا از بروز مشکل برای فن جلوگیری کند و راه جریان هوا را تمیز نگه می دارد. یک علت دیگر کم سرعت شدن جریان هوا چرخیدن نامناسب فن دستگاه می باشد. برای حل مشکل فن کویل می بایست ابتدا به بررسی موتور پرداخت و بعد از آن فن را مورد بررسی قرار داد. یکی دیگر از دلایل کم شدن هوای خنک می تواند می تواند مسدود شدن 1 خروجی هوای دستگاه باشد. در صورت بروز چنین مشکلی می توانید خروجی هوا را باز بگذارید.

خرید انواع فن کویل با تخفیف ویژه

بهترین فن کویل زمینی

علت گرم نکردن فن کویل چیست؟

علت گرم یا سرد نکردن فن کویل چیست؟ تا به اینجای کار با دلیل خنک نشدن هوا توسط فن کویل آشنا شدید. در این قسمت نیز می خواهیم شما را با دلایل گرم نکردن فن کویل آشنا کنیم. فعال نبودن دیگ بخار می تواند از گرم کردن فن کویل جلوگیری کند. نبود آب گرم درون فن کویل به اندازه کافی نیز می تواند مانع گرم کردن فن کویل شود. از دیگر دلایل گرم نکردن فن کویل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود ایراد در پمپ فن کویل
  • گیر کردن و حبس هو درون فن کویل

در ابتدای کار تعمیر فن کویل باید دقت داشته باشید که شیر و لوله ها را به دقت چک کنید. در صورت وجود گرفتگی و ایراد در آن ها نیز هرچه سریعتر آنها را رفع کنید. علت گرم یا سرد نکردن فن کویل در ابتدا شاید برای شما ناشناخته باشد اما جای نگرانی نیست و بهتر است که آرامش خود را حفظ کنید. بعد از آن نیز بهتر است پمپ را به دقت چک کنید و در صورت داشتن مشکل آن را رفع کنید. دمای مناسب برای ترموستات را چک کنید و همینطور به بررسی ارور های تاینر بپردازید.

فن کویل

سیستم گرم کننده

نقش هوا گیری در کارکرد درست فن کویل

یک علت گرم یا سرد نکردن فن کویل می تواند هواگیری نامناسب باشد برای اینکه فن کویل همیشه عملکرد و کارکرد خوبی داشته باشد بهتر است به هوا گیری آن بسیار اهمیت دهیم و آن را به موقع انجام دهیم. هوا گیری نقش بسیار زیادی در کارکرد سالم فن کویل دارد. اگر هوا گیری به موقع انجام نشود احتمال باقی ماند هوا در سیستم وجود دارد که همین امر می تواند مانع تولید هوای گرم توسط فن کویل شود.

ضمن اینکه ورود گرد و خاک به فن کویل نیز می تواند مانع از گرم یا سرد کردن آن شود.

بررسی سیستم لوله کشی فن کویل

می توان علت گرم یا سرد نکردن فن کویل را در لوله کشی آن جست. برای فهمیدن نحوه کارکرد فن کویل بایستی لوله و لوله کشی های آن را چک کنید. بد بودن سیستم لوله کشی می تواند موجبات گرم نکردن فن کویل را فراهم کند.

فن کویلی که از آن برای گرما و سرما استفاده می شود بر مبنای عبور و وجود آب سرد و گرم  فعالیت می کند. در این صورت می توان فن کویل را دارای دو بخش اصلی بنام های لوله مسی و فن که مسئولیت تولید هوا گرم و سرد را دارد بدانیم. کویل را می توان لوله هایی فرض کرد که باریک هستند و از جنس مس ساخته شده اند. این لوله ها بصورت موازی در کنار هم قرار می گیرند و تمامی سطوح فن کویل را نیز در بر می گیرند.

نتیجه گیری

 در این مقاله به صورت کلی در مورد علت گرم یا سرد نکردن فن کویل صحبت کردیم. برای مثال در چنین مواقعی باید بدانید که تمیز نبودن فیلتر را می توان علت گرم یا سرد نکردن فن کویل دانست. در صورتی که فن کویل شما نمی تواند هوای خنک را به خوبی سرد کند بهتر است فیلتر را تمیز کنید یا در صورت نیاز آن را عوض کنید. برای آگاهی کامل در مورد علل عدم تولید هوای گرم و سرد توسط فن کویل بهتر است کل مقاله را مورد بررسی قرار دهید.

سوالات متداول

  1. چند نوع موتور فن کویل داریم؟
    بصورت کلی موتورهای مختلفی وجود دارد که می توانید بر اساس شرایط و بودجه خود بهترین را انتخاب کنید.
  2. نقش فیلتر در فن کویل چیست؟
    فیلتر در فن کویل نقش اساسی دارد که از ورود گرد و غبار به سیستم جلوگیری می کند
  3. چگونه کویل ها را پاکسازی کنیم؟
    برای پاکسازی هرچه بهتر کویل از گرد و غبا باید آن را بوسیله اسید مطافت کرد.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید