هنگام خرید پکیج، انتخاب یک برند مناسب به یک چالش برای افراد تبدیل می شود. مخصوصا زمانی که بخواهید به مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور پرداخته و یکی از این دو برند معتبر را انتخاب کنند، این سردرگمی برای آن ها بیش تر خواهد شد. هر دو این برند ها جزو پر فروش ترین برند های ایرانی به حساب می آیند و به راحتی نمی توان یکی از آن ها را نسبت به دیگری برتر دانست. از این رو باید به دنبال فاکتور هایی در هنگام انتخاب پکیج باشید و بر اساس آن ها یک نمونه مناسب و با کیفیت خریداری کنید. برای شناخت تفاوت میان این دو برند و انتخاب یک پکیج مناسب کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور

 

مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور

 

برای مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور بهتر است که ابتدا کمی با این دو کمپانی آشنا شویم. شرکت بوتان برای اولین بار فعالیت خود را در سال ۱۳۶۷ آغاز کرده و به تولید محصولاتی بسیار با کیفیت و مناسب می پردازد. اولین پکیج دیواری در سال ۱۳۷۲ توسط این کشور تولید شده است و از آن زمان همه روزه بر میزان کیفیت محصولات این شرکت افزوده شده است. در مقابل شرکت ایران رادیاتور نیز یکی از کمپانی های بسیار موفق و شناخته شده در زمینه تولید این پکیج ها می باشد که محصولاتی بی نظیر و خاص تولید کرد و به بازار می فرستد.

هر یک از این شرکت ها مدل های مختلفی از پکیج ها را در اندازه های گوناگون تولید کرده اند که این موضوع نیز شرایط را برای انتخاب این محصول سخت تر می کند. از این رو بهتر است که هنگام انتخاب این محصول به ویژگی ها و قابلیت های دستگاه توجه داشته باشید و بر اساس نوع نیاز خود یک نمونه مناسب را انتخاب نمایید.

فاکتور های مهم در مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور

 

فاکتور های مهم در مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور

 

برای این که بدانید کدام یک از پکیج های بوتان و یا ایران رادیاتور با کیفیت تر بوده و عملکرد بهتری دارند، بهتر است که سه فاکتور مهم را در هنگم انتخاب کالا در نظر بگیرید که عبارتند از:

  • ظرفیت حرارتی پکیج

هر چه ظرفیت حرارتی دستگاه بالا تر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد. برای انتخاب یک پکیج با ظرفیت مناسب باید به مساخت ساختمان خود توجه کنید. آپارتمان هایی که تا ۱۲۰ متر متراژ دارند به نمونه هایی با ظرفیت ۲۴ هزار کیلوکالری احتیاج دارند. خانه های بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ متر باید از نمونه هایی با ظرفیت ۲۸ هزار کیلو کالری استفاده نمایند و برای خانه هایی با متراژ بیش از ۱۸۰ متر زیر بنا، نوع ۳۵ هزار آن ها می تواند انتخاب مناسبی باشد.

  • فن دار یا بدون فن بودن

نمونه های فن دار این پکیج ها در قیمت های بالاتری نسبت به انواع بدون فن آن تولید شده و به بازار ارائه می شوند. نمونه های فن دار شرایطی فراهم می کنند تا دود و گاز های تولیدی خارج شده و ایمنی و نحوه عملکرد دستگاه بهبود یابد. البته باید توجه داشته باشید که نمونه های فن دار یک صدای اضافی تولید می کنند که ممکن است برای افراد آزار دهنده باشد.

با مشاهده مقاله علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور می توانید اطلاعات بیشتری درباره این پکیج ها به دست آورید.

  • تک مبدل یا دو مبدله بودن پکیج

همان طور که می دانید در این دستگاه ها دو سیستم جهت گرمایش وجود دارد. یکی از این سیستم ها برای گرمایش خانه و دیگری برای تامین آب گرم مصرفی می باشد. در مدل های تک مبدله یک مبدل وجود دارد تا حرارت لازم برای گرمای هر دو سیستم تامین شود اما در نمونه های دو مبدله دو مبدل برای این کار تعبیه شده است. در نمونه های تک مبدلی مبدل مستقیما از شعله مشعل حرارت را دریافت می کند و این امر سبب ایجاد رسوب در محفظه می شود. از طرفی کنترل دمای آب به درستی انجام نمی شود و امکان سرد و گرم شدن آب بسیار زیاد است. مهم ترین مزیت این محصولات این است که آب با سرعت بالایی گرم می شود و سریعا به دما های زیاد می رسد.

در مقابل نمونه های دو مبدله قرار دارند که دارای دو مبدل اصلی و ثانویه می باشند. مبدل اصلی که مستقیما با شعله در ارتباط است اما مبدل ثانویه در ارتباط مستقیم با شعله قرار ندارد. این امر سبب می شود تا دمای آب مصرفی یکنواخت باشد و دستگاه به خوبی بتواند دمای آب را کنترل کند.همچنین این سیستم به دستگاه کمک می کند تا دیر تر رسوب کند و در صورت رسوب گرفتن نیز راحت تر تمیز می شود. عیب این سیستم نسبت به نمونه های تک مبدله در این است که آب مصرفی کمی دیر تر گرم می شود.

انتخاب پکیج بوتان یا ایران رادیاتور

 

انتخاب پکیج بوتان یا ایران رادیاتور

برای مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور علاوه بر فاکتور های بالا می تونید معیار های دیگری نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید یک محصول مناسب انتخاب کنید. برای این کار باید به فاکتور های زیر دقت داشته باشید و بر اساس این معیار ها دو برند معتبر تولید کننده پکیج را با یکدیگر مقایسه کنید:

  • سیستم ضد یخ زدگی

معمول زمان هایی که پکیج را در فضا های خارجی خانه مانند بالکن یا تراس نصب می کنید، این ویژگی می تواند بسیار موثر باشد.

  • نمایشگر عیب یاب دیجیتال

این ویزگی به افراد کمک می کند تا راحت تر بتوانند سیستم را عیب یابی کرده و نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند. در مدل هایی که توسط ایران رادیاتور تولید می شوند نمونه های L و K از انواع دیجیتال هستند و مدل های E، B و M از نمونه های تولیدی آنالوگ هستند و در محصولات بوتان، مدل ورونا و همچنین cv424 از نمونه هایی هستند که به این نوع نمایشگر ها مجهز می باشند.

  • سیستم توربولاتور

این ویژگی به پکیج کمک می کند تا دیر تر رسوب بگیرد و از این طریق طول عمر دستگاه را افزایش می دهد. این ویژگی شرایطی فراهم می کند تا جریان آرام آب درون پکیج به جریان آشفته تبدیل شود و با این کار از نشست رسوب و املاح جلوگیری می شود.

  • هیدرولیک ست پلیمری یا هیدرولیک ست برنجی

شرکت ایران رادیاتور برای تولید محصولات خود از نمونه های برنجی این هیدرولیک ست ها استفاده می کند و اما در شرکت بوتان از نمونه های پلیمری این قطعات استفاده می شود. نمونه های برنجی از طریق ترکیب کردن روی و مس تولید می شوند و خاصیت ضربه پذیری داشته و بسیار مقاوم می باشند. اما نمونه های پلیمری رسوب گیری بهتری داشته و از نظر بهداشتی مناسب تر می باشد.

با مشاهده مقاله نحوه ریست کردن پکیج بوتان و ایران رادیاتور اطلاعات بیشتری در این زمینه می توانید به دست آورید.

کلام آخر

برای مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور در این مقاله تلاش کردیم تا فاکتور های مختلفی را در نظر بگیریم تا از این طریق شما راحت تر بتوانید یک محصول مناسب را انتخاب کرده و خریداری نمایید. در هنگام مقایسه و انتخاب این محصولات باید بدانید که هر دو برند بسیار معتبر و مناسب هستند و محصولاتی با کیفیت تولید می کنند. هنگام انتخاب پکیج بهتر است که به ظرفیت حرارتی، فن دار یا بدون فن بودن دستگاه توجه کنید و علاوه بر آن یک یا دو مبدله بودن پکیج را مد نظر قرار داده و بر اساس این فاکتور ها یک نمونه مناسب و با کیفیت انتخاب کرده و خریداری نمایید.

سوالات متداول برای مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور

  1. آیا پکیج های شرکت بوتان به سیستم توربولاتور مجهز می باشد؟

این ویژگی بسیار مدرن و پیشرفته می باشد و شرکت بوتان در پکیج هایی مانند پارما و یا بعضی دیگر از مدل ها از این سیستم استفاده می کند و از این طریق از ایجاد رسوب در محفظه داخلی دستگاه جلوگیری می کند.

  1. در میان پکیج های یران رادیاتور کدام پکیج ها تک مبدله و کدام یک دو مبدله می باشند؟

نمونه هایی که با حرف B شروع می شوند همگی تک مبدله هستند و آن هایی که با حروف E، M، K و L شروع می شوند دو مبدله می باشند.

  1. از کجا متوجه شویم که کدامیک از پکیج های بوتان تک مبدله و کدام ها دو مبدله هستند؟

محصولات تولید شده توسط این شرکت اکثر دو مبدله می باشند و این کمپانی همواره در تلاش است تا نمونه های دو مبدله این پکیج ها را تولید کرده و به بازار بفرستد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید