یکی از دستگاه های ضروری برای واحدهای آپارتمانی را میتوان مینی پمپ آب ساختمان، معرفی نمود. این دستگاه  نقش بسیار مهمی در افزایش فشار آب و حجم آن دارد. فشار کم آب، مشکلات و چالش های بسیاری را برای افراد ایجاد می کند، به خصوص که این موضوع در آپارتمان بیشتر احساس می شود. با استفاده از مینی پمپ آب آپارتمان، میتوان این مشکل را حل نمود. این نوع دستگاه دارای ابعاد و وزن کوچکی می باشد ولی مناسب ترین گزینه برای واحدهای آپارتمانی به شمار می رود. با این حال، شاید برخی از افراد ندانند که مینی پمپ آب آپارتمان چیست؟ به همین دلیل در این مقاله، قصد داریم به ارائه مطالبی در این زمینه بپردازیم. پس همراه ما باشید.

آشنایی با مینی پمپ آب آپارتمان

در پاسخ به این پرسش که مینی پمپ آب آپارتمان چیست، باید بگوییم که به دستگاهی که وظیفه ارسال آب را تحت فشار به منابع خروجی بر عهده دارد، مینی پمپ آب گفته می شود. در واقع، این دستگاه سبب انتقال انرژی مکانیکی به آب شده و انرژی جنبشی آن را افزایش می دهد. با اینکه این دستگاه برای انتقال آب در حجم بالا به کار نمی رود، ولی برای آپارتمان که از افت فشار آب برخوردار هستند، گزینه مناسبی می باشد. بنابراین مینی پمپ آب آپارتمان، فشار جریان کم آب را تقویت کرده و آن را افزایش می دهد. همچنین این دستگاه، دارای ابعاد و وزن کمی می باشد و از لحاظ قدرت و توان نیز در سطح پایینی قرار دارد. لازم به ذکر است که این دستگاه فاقد مکش نیز می باشد. به همین دلیل در صورت نبود فشار حداقل آب ورودی از منبع اصلی آپارتمان، قابلیت کار کردن را نخواهد داشت.

آشنایی با مینی پمپ آب آپارتمان

ویژگی های مینی پمپ آب آپارتمان

اجزا و قطعات تشکیل دهنده مینی پمپ آب آپارتمان

مینی پمپ آب آپارتمان مانند هر دستگاه دیگر، از اجزا و قطعات متعددی تشکیل شده است. اغلب مینی پمپ های تقویت کننده آب، شامل اجزا و قطعات ذیل می شوند:

  • موتور
  • پروانه ها
  • ورودی
  • خروجی
  • دستگاه سنجش جریان و فشار

استفاده از مینی پمپ آب آپارتمان سبب افزایش فشار و سرعت جریان آب می شود؟

همانطور که بیان کردیم، مینی پمپ آب آپارتمان موجب افزایش فشار آب شده و سرعت جریان آب را بالا می برد. ولی افزایش فشار آن، کاهش سرعت جریان آب را به دنبال دارد. مینی پمپ آب آپارتمان سبب تامین بیشترین میزان آب با سرعت جریان بالا و فشار کم می شود. در صورت خروج بدون محدودیت آب از پمپ، سرعت حرکت آن نیز افزایش پیدا می کند. ولی نصب مینی پمپ آب در لوله کشی خانگی، منجر به کند شدن سرعت جریان آب و بیشتر شدن فشار حاصل از پمپ می شود.

مزایا و معایب مینی پمپ آب آپارتمان

مزایا و معایب ویژگی های مینی پمپ آب آپارتمان

مزایا و معایب مینی پمپ آب آپارتمان

تا اینجای مقاله، دانستید که مینی پمپ آب آپارتمان چیست و چه وظایفی را بر عهده دارد. به طور کلی، هر دستگاه و وسیله ای دارای ویژگی های مختص به خود بوده و با مزایا و معایبی همراه است. مینی پمپ آب آپارتمان نیز از این قضیه مستثنی نمی باشد. یعنی همانطور که دارای مزایا و کارایی های مفید بسیاری است، شامل معایب و ایراداتی نیز می شود. در ادامه محتوا، شما همراهان را با مزایا و معایب این دستگاه آشنا می کنیم.

مزایای مینی پمپ آب آپارتمان

مینی پمپ آب آپارتمان، شامل فواید و مزایای بسیاری می شود. از جمله:

  • قیمت مقرون به صرفه ای دارد. با پرداخت هزینه نصف یک پمپ معمولی، میتوانید یک مینی پمپ آب آپارتمان تهیه کنید.
  • دارای وزن کمی می باشد.
  • قابلیت استفاده به عنوان پمپ قابل حمل دارد.
  • میتوان به راحتی این نوع پمپ را از مکانی به مکانی دیگر جابجا کرد.
  • با استفاده از مینی پمپ آپارتمان، نیازی به تغییر لوله کشی آب و تعویض پکیج نیست.
  • در مصارف باغبانی خانگی نیز کاربرد دارد.

معایب مینی پمپ آب آپارتمان

با اینکه مینی پمپ آب آپارتمان شامل مزایای بسیاری می شود، ولی از معایب و ایراداتی نیز برخوردار است. به طور مثال:

  • قدرت و توان پایینی داشته و برای یک واحد آپارتمان، قابلیت استفاده دارد.
  • مناسب برای تمام ساختمان نمی باشد.
  • برای واحدهای با متراژ بالا، کارایی ندارد.
  • فاقد سیستم مکش است.
  • تنها در صورت جریان داشتن آب ورودی، قابلیت کار کردن دارد.
نکات مهم در خرید مینی پمپ آب آپارتمان

مهم ترین نکات در خرید مینی پمپ آب آپارتمان

نکات مهم در خرید مینی پمپ آب آپارتمان

در صورت کم بودن فشار آب و نیاز به افزایش فشار آن، مناسب ترین گزینه استفاده از مینی پمپ آب آپارتمان است. ولی در زمان خرید این دستگاه، بایستی به برخی از نکات توجه کنید.

  • سرعت جریان آب آپارتمان شما چقدر است؟ سرعت جریان آب آپارتمان خود را محاسبه کنید.
  • به چه مقدار آب نیاز دارید؟
  • منبع آب شما در بالای پمپ است یا پایین آن؟
  • به چه میزان از فشار آب نیاز دارید؟
نتیجه گیری

بنابراین بر اساس مطالب مذکور، میتوان نتیجه گرفت که با نصب مینی پمپ آب آپارتمان در واحدهای آپارتمانی مشکل افت فشار آب حل می شود. برای بسیاری از افراد که در واحدهای آپارتمانی زندگی می کنند و کاهش فشار آب یکی از دغدغه هایشان تلقی می شود، استفاده از این دستگاه به عنوان یک معجزه تلقی می گردد. زیرا مینی پمپ آب آپارتمان با اینکه دارای توان کمی می باشد، ولی قابلیت برآورده کردن نیازهای روزانه واحدهای آپارتمانی را دارد. پس اگر شما نیز در آپارتمان سکونت دارید، توصیه میکنیم که از این دستگاه استفاده کنید. همچنین در زمان خرید مینی پمپ آب لازم است که به برند، کیفیت، گارانتی، خدمات پس از فروش، مشخصات و… توجه نمایید تا دستگاهی با کیفیت بالا، خریداری کنید.

سوالات متداول مینی پمپ آب آپارتمان چیست؟

  1. مینی پمپ آب ۱۲ ولت چیست؟
    مینی پمپ آب ۱۲ ولت، صدای متوسطی داشته و دارای پرتاب آبی معادل یک متر است. از جمله کاربردهای این دستگاه میتوان به مصارف انتقال مایعات به غلظت آب مانند دستگاه های قهوه ساز اشاره نمود.
  2. قیمت مینی پمپ آب آپارتمان؟
    این دستگاه با قیمت های مختلفی در بازار به فروش می رسد. عمده ترین دلیل آن نیز وجود برندها و انواع مختلفی از مینی پمپ آب آپارتمان است. بنابراین قیمت مینی پمپ آب آپارتمان به عوامل بسیاری بستگی دارد. برند و کیفیت این دستگاه، از جمله فاکتورهای مهم قیمت آن به شمار می رود.
4/5 - (1 امتیاز)