نحوه شستشوی انواع فیلتر شنی ایمکس

یکی از مقوله و مسئله مهم در تصفیه آب بخش های صنعتی و استخر ها فیلتر شنی ایمکس است که برای بهبود عملکرد دستگاه و افزایش طول عمر آن تاثیر به سزایی دارد و نکته ای که وجود دارد این است که نحوه شستشوی فیلتر شنی ایمکس چگونه است؟ به اندازه کیفیت طراحی و تولید و ساختار آن بسیار مهم و ضروری است به دلیل این که مواد زائد و بیولوژیکی را از دستگاه حذف می کند و باید بدانید که فیلتر های شنی با فیلتراسیون فیزیکی آب که دارند باعث می شوند که کدورت و ذرات معلقی که در آب وجود دارد حذف شود و یکی از بهترین دستگاه ها و روش هایی است که در آب غلظت جامدات را که معلق هستند کاهش می دهد.

نحوه بک واش فیلتر های شنی

  1. بعد از این که از فیلتر های شنی ایمکس به طور مکرر استفاده کردید و همچنین اندازه گیری هایی که انجام شده است که شامل دبی و هد آب و غیره است، که در این زمان بهتر است بدانید نحوه شستشوی فیلتر شنی ایمکس چگونه است؟ که در ادامه برای شما به طور کامل شرح می دهیم.
  2. در قدم اول باید شما پمپ دستگاه مورد نظر خود را خاموش کنید. برای این که فعالیت را شروع کنید باید دستگاه شیر را به صورت بک واش ها تغییر دهید. نکته ای که وجود دارد این است که شما به هیچ عنوان نباید دسته فیلتر شنی را زمانی که پمپ ها روشن هستند، بچرخانید زیرا باعث خراب شدن شیر موجود در فیلتر ها می شود و اهمیت ندادن به این کار بسیار مهم و ضروری است.
  3. بعد از گذشت مدت زمانی و با فاصله کم باید روشن کردن پمپ ها را دوباره مجددا تغییر دهید و شما باید برای مدت زمان 3 الی 5 دقیقه این عمل بک واش یا شستشوی فیلتر شنی را اجازه دهید که ادامه داشته باشد و این کار باید تا زمانی ادامه داشته باشد که آبی که از بخش خروجی خارج می شود شفافیت قابل قبولی را داشته باشد.
  4. مجدد باید پمپ دستگاه فیلتر شنی ایمکس را خاموش کنید و برای این که سیلیس هایی که در فیلتر ها است را بشویید باید شیر دستگاه را در حالت 3 بگذارید و برای مدت زمان یک الی دو دقیقه پمپ مورد نظر را روشن کنید تا به طور کامل سطح مورد نظر آن تمیز و پاکیزه شود و در آخر پمپ را خاموش کنید و سیر را در حالت FILTER قرار دهید و هیتر و پمپ را روشن کنید.

    بک واش کردن فیلتر شنی ایمکس

    اجزای بک واش فیلتر های شنی

تمیز کردن سیلیس های موجود در فیلتر شنی

نکته ای که در نحوه شستشوی فیلتر شنی ایمکس چگونه است؟ وجود دارد این است که شما باید بدانید که در بک واش و شستشوی فیلتر های شنی، بخشی از این کار ها به شستشو و تمیز کردن سلیس ها اختصاص می یابد و نکته ای که وجود دارد این است که شستشو به تمیز کردن سلیس ها تا حد زیادی کمک می کند.

نحوه تمیز کردن فیلتر شنی ایمکس

نحوه تمیز کردن سیلیس فیلتر شنی ایمکس

اما همچنین باد توجه داشته باشید که در برخی مواقع و شرایط و زمان زیادی که می گذرد، آلودگی هایی بر روی آن ها به وجود می آید که تنها به وسیله مواد شوینده می توان آن ها را از بین برد و باید بدانید این مواد شیمیایی که برای شستشوی سیلیس فیلتر های شنی استفاده می شود، تنها برای این سیلیس ها طراحی و تولید شده اند و شما نمی توانید برای این کار از هر شوینده ای استفاده کنید زیرا ممکن است آسیب هایی به این ذرات وارد کند.

بهترین زمان برای شستشوی فیلتر های شنی

شما برای این که با نحوه شستشوی فیلتر شنی ایمکس چگونه است؟ آشنا شوید باید به این مورد توجه داشته باشید که چه زمانی برای این کار مناسب است که در ادامه برای شما این موارد را توضیح می دهیم.

اگر در ورودی و خروجی دستگاه فیلتر شنی اختلاف فشاری را مشاهده کردید باید بدانید که نیاز به شستشو دارد و در این فیلتر های شنی ایمکس باید اندازه گیری تعبیه شود تا بتواند اختلاف فشار این دو را برای افراد نشان دهد و حداکثر فشاری که باید این دستگاه داشته باشد عدد PSI 20 است.

بهترین زمان شستن فیلترهای شنی ایمکس

شستن فیلتر شنی ایمکس

یکی دیگر از عواملی که به شما نشان می دهد که فیلتر شنی را بشویید، قطره جریان و دبی آب است و متخصصان این حوزه توانایی این کار را دارند که افت جریان را می توانند به کامل ترین شکل ممکن شناسایی کنند و شما باید بدانید که این کاهش جریان ها با خرد شدن آب و بالا رفتن فشار همراه است.

و شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر شفافیت آب ها کاهش پیدا کرد، از دیگر عواملی است که شما باید فیلتر شنی ایمکس را شستشو دهید و همچنین آبی که ار فیلتر شنی ها خارج می شود نامشخص و کدر بود، این مورد را به شما نشان می دهد که فیلتر شنی مورد نظر خود را باید بشویید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما مواردی که در نحوه شستشوی فیلتر شنی ایمکس چگونه است؟ و همچنین مناسب ترین زمان برای شستشوی فیلتر شنی را شرح دادیم و نکته ای که وجود دارد این است که برای شستشو شما می توانید از عبارت بک واش استفاده کنید که نام علمی این کار است.

سوالات متداول نحوه شستشوی فیلتر شنی ایمکس چگونه است؟

  1. فیلتر شنی با چه وسیله ای و چگونه آب استخر را تمیز میکند ؟ فیلتر شنی ها با عبور دادن آب استخر از سیلیس ، آب استخر را تمیز میکنند . قیمت سیلیس با توجه به کاربرد زیادی که دارد ، بسیار اقتصادی است .
  2. فیلتر شنی ها چه انواع مختلفی دارند؟
    همان طور که می دانید فیلتر شنی ها انواع مختلفی دارند که شامل فیلتر شنی فلزی، فیلتر شنی فایبرگلاس، فیلتر شنی بتنی، فیلتر شنی های کند، فیلتر شنی ثقلی تند و فیلتر شنی تحت فشار است.
  3. در چه بخش هایی از فیلتر شنی استفاده می کنند؟
    از فیلتر های شنی در بخش های مختلفی کاربرد و استفاده می شوند که بیشتر در بخش های مختلف صنعت آب و فاضلاب است و در تصفیه رودخانه ها نیز استفاده می شود و همچنین در قسمت هایی استفاده می شود که برج های خنک کننده در آن ها قرار داشته باشد.
  4. عملکرد در این فیلتر های شنی به چه صورت است؟
    کنترل کردن فیلتر شنی به وسیله عملکرد شیر های دستی، فیلتر شنی را با شیر های چند راهه که دستی است کنترل می کنند و همچنین به شکل اتوماتیک که شیر هایی چند راهه در آن وجود دارد عمل کنترل را انجام دهند.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید