در برخی از خانه های ویلایی و آپارتمان ها به دلیل کاهش فشار آب، تنها راه برای جبران استفاده از پمپ آب خانگی است به همین خاطر است که بسیاری از صاحب خانه ها برای رفع این مشکل اقدام به نصب پمپ آب خانگی در ساختمان خود می کنند. اما تنها خرید و نصب این پمپ راه حل کاهش آب نیست بلکه نحوه صحیح نصب پمپ آب خانگی می تواند در این مورد تاثیر گذار باشد.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور می توانید این پمپ را برای رفع مشکل کاهش آب ساختمان خود نصب کنید. بد نیست بدانید که روش نصب پمپ آب به صورت بدون مخزن و با مخزن تحت فشار می باشد که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

نصب صحیح پمپ آب

در خیلی از موارد دیده شده است که افراد برای کاهش هزینه هایی که دارند اقدام به نصب پمپ آب خانگی بدون دانستن نحوه صحیح نصب پمپ آب خانگی می کنند. در این شرایط با داشتن تجربه قبلی از نحوه نصب این پمپ ها مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما، در مواقعی که به خاطر دلایل فنی اقدام به این کار می کنید باید از نحوه صحیح نصب پمپ آب اطلاعات درست و یکسانی در اختیار داشته باشید.

خرید پمپ آب خانگی

نمونه پمپ آب خانگی

زیرا احتمال اینکه نصب نادرست پمپ متحمل خسارت های زیادی شود که هزینه پرداخت آن بیشتر از هزینه اصلی برای خرید پمپ خانگی می باشد. دقت داشته باشید که اگر نتوانید خروجی و بازدهی مناسبی از پمپ خانگی دریافت کنید و در مواقعی که پمپ آب خانگی را به درستی نصب نکرده باشید منجر به سوختن پمپ خواهد شد و باید هزینه ای را برای خرید یک پمپ جدید در نظر بگیرید.

پیشنهاد و توصیه ما به شما عزیزان این است که برای نحوه صحیح نصب پمپ آب خانگی حتما از یک نصاب ماهر و متخصص کمک بگیرید.

انواع پمپ آب خانگی

در بخش مقدمه به این موضوع اشاره کردیم که پمپ آب خانگی دارای دو نوع پمپ بدون مخزن و پمپ با مخزن تحت فشار می باشد. هر یک از مدل های پمپ آب دارای ظرفیت های متفاوتی می باشند که در زمان خرید آن ها باید به میزان نیاز خود توجه داشته باشید.

از جمله مدل های پمپ آب خانگی می توانیم به پمپ های جتی و آب بشقابی اشاره کنیم که هر کدام از آن ها در رده پمپ های خانگی محوری هستند. پمپ های آب خانگی از لحاظ قدرت به پمپ های کوچک آپارتمانی، پمپ آب نیم اسب بخار، پمپ آب یک اسب بخار، پمپ آب یک و نیم اسب بخار و بوستر پمپ آب دسته بندی می شوند.

انواع پمپ آب خانگی که در این بخش به آن ها اشاره کردیم همگی از جمله پمپ های مخزن دار می باشند که بسته به نیاز ساکنین ساختمان در بالای پشت بام ساختمان نصب می شوند. اما، درباره پمپ آب خانگی بدون مخزن باید بگوییم که در ساختمان هایی که با کمبود فضا و کمبود بودجه برای انجام این کار مواجه هستند امکان نصب پمپ آب مخزن دار وجود ندارد، پمپ آب آپارتمانی یکی از همین پمپ های بدون مخزن می باشد که معمولا از نوع نیم اسب بخار می باشند.

نحوه صحیح نصب پمپ آب خانگی

خب، تا به اینجای کار برایتان گفتیم که پمپ آب خانگی چیست؟ و کمی درباره انواع آن با شما صحبت کردیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. حال می خواهیم در ادامه برایتان از نحوه صحیح نصب پمپ آب خانگی صحبت کرده و اطلاعاتی هر چند مختصر در این مورد را در اختیارتان قرار دهیم. به طور کلی باید بگوییم که پمپ آب خانگی در ساختمان های مسکونی به دو صورت باید انجام شود که عبارتند از:

  1. نصب پمپ به همراه کلید اتوماتیک، 5 راهه، منبع تحت فشار
  2. نصب و را اندازی پمپ آب با ست کنترل
انواع پمپ آب خانگی

انواع پمپ آب

دقت داشته باشید که هر یک از این روش ها اگر توسط فرد متخصص و به درستی انجام شوند برایتان هیچ مشکلی را به وجود نخواهند آورد. این نکته مهم را برای نصب پمپ آب در نظر داشته باشید که این پمپ ها بر اساس فشار درون لوله کشی های ساختمان کار می کنند و به همین خاطر برای مدیریت عملکرد پمپ از پرشر سوئیچ یا کلید اتوماتیک استفاده می کنند.

نکات مهم برای نصب پمپ آب

با توجه به هر آنچه تا به اینجای مقاله امروز تحت عنوان نحوه صحیح نصب پمپ آب خانگی مطرح کرده ایم نیاز است بدانید که برای انجام این کار چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید و به چه نکاتی باید توجه داشته باشید. نصب پمپ آب در حقیقت باید در نه مرحله انجام شود که تمام این مراحل همان نکات مهمی هستند که نباید هرگز آن ها را فراموش کنید.

  • برای نصب پمپ به چه ابزاری نیاز دارید
  • خرید منبع اب متناسب با تعداد واحدهای ساختمان
  • مکان نمایی صحیح برای نصب پمپ آب
  • تعیین جهت ورودی و خروجی پمپ آب خانگی
  • نوار تفلون کردن ورودی و خروجی پمپ
  • نصب شیر دو طرفه
  • بستن حلقه های بوشن
  • نصب مخزن تحت فشار و ست کنترل
  • رعایت نکات ایمنی برای نصب پمپ
پمپ آب خانگی شوفاژ ایران

نحوه نصب پمپ آب

در نهایت اینکه

سعی ما بر این بود تا امروز و در این مقاله هر آنچه که نیاز است درباره پمپ آب خانگی، انواع این پمپ و اینکه نحوه صحیح نصب پمپ آب خانگی به چه صورت می باشد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. امید است که موارد عنوان شده، کاربردی و مفید باشند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارکرد این پمپ آب و انواع آن با مشاوران ما از طریق سایت shofazhiran.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به نحوه صحیح نصب پمپ آب خانگی

  1. نحوه نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن به چه صورت می باشد؟
    برای انجام این کار ابتدا باید مکان مناسبی را برای نصب پمپ آب خانگی در نظر بگیریم که دارای مشخصاتی همچون: مکان نصب پمپ آب خانگی باید سرپوشیده و به دور از نور خورشید باشد، سطح زیرین پمپ آب خانگی باید صاف و یکدست باشد و در صورتی که پمپ آب خانگی بیش از نیم اسب بخار قدرت دارد، بهتر است مکان نصب پمپ عایق کاری صوتی داشته باشد تا صدای پمپ سبب سلب آسایش ساکنین نشود باشد.
  2. برای نصب پمپ آب خانگی به چه ابزاری احتیاج است؟
    برای نصب پمپ آب خانگی به ابزاری مانند:لوله آب با قطر مناسب، مهره و ماسوره، شیر یک طرفه و ست کنترل احتیاج می باشد.
  3.  نصب پمپ آب بدون مخزن چه معایبی دارد؟
    کاهش عمر مفید پمپ آب خانگی، عدم دسترسی به آب ذخیره در مواقع نیاز و امکان جریمه شدن ساختمان توسط شرکت آب و فاضلاب شهری از معایب نصب پمپ آب بدون مخزن می باشد.
3/5 - (2 امتیاز)