همانطور که در مقالات قبلی هم عنوان کردیم، به خاطر رفع مشکل افت فشار آب در ساختمان ها نیاز به پمپ آب داریم تا بتوانیم این مشکل را به راحتی برطرف کنیم. اما، آنچه که در این بین از اهمیت زیادی برخوردار می باشد این است که بدانیم نحوه نصب پمپ آب چگونه است؟ تا بتوانیم مراحل نصب پمپ آب را به درستی پشت سر بگذاریم.

پمپ آب در حقیقت یکی از کاربردی ترین اقلام برای رفع مشکل افت فشار آب در ساختمان ها و آپارتمان های پرجمعیت می باشد.

در این مقاله سعی کرده ایم تا مختصر برایتان شرح دهیم که چطور باید برای نصب پمپ آب اقدام کنید و در این مورد چه کارهایی را باید انجام دهید؛ با شوفاژ ایران تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

نصب پمپ آب

قوانین مهم قبل از نصب پمپ آب

قوانین مهم قبل از نصب پمپ آب

برای اینکه بدانیم نحوه نصب پمپ آب چگونه است؟ نیاز است که یکسری نکات و قوانین را قبل از انجام مراحل نصب پمپ آب مد نظر داشته باشیم.

حتما بخوبی به این موضوع آگاه هستید که با نصب کردن پمپ آب از مزیت فشار آب مناسب بهره‌مند خواهید شد.

با این تفاصیل اگر تصمیم گرفته اید تا با انجام این کار مشکل افت فشار آب ساختمان خود را برطرف کنید به قوانین که در این بخش به آن ها اشاره کرده ایم قبل از هرگونه اقدامی برای نصب توجه داشته باشید.

  1. الکتروپمپ ها را در یک مکان سرپوشیده نصب کنید تا از رطوبت یا گرمای آفتاب در امان باشند.
  2. بهترین شکل نصب پمپ آب این است که پمپ و مخزن را نزدیک به هم وصل کنید
  3. دقت داشته باشید که پمپ آب باید در فصل های سرد سال در برابر سرما و یخ زدگی بخوبی محافظت شوند.
  4. به خاطر داشته باشید که حجم مخزن آب باید متناسب با آب مصرفی واحدهای ساختمان و با در نظر گرفتن قدرت پمپ آب نصب شوند
  5. قبل از ورودی مخزن ذخیره آب از فیلتر و صافی استفاده کنید. اگر صافی قبل از پمپ متصل شود موجب اختلال در مکش و کاویتاسیون می‌شود.
  6. فراموش نکنید که سطح زیر مخزن باید صاف باشد و تحمل فشار وزن پمپ آب و مخزن را داشته باشد.
  7. مکانی که برای این کار انتخاب می‌کنید باید فضای مناسب برای قرار دادن پمپ و مخزن را داشته باشد.
  8. پیشنهاد و توصیه ما این است که در نزدیکی لوله های اصلی آب ساختمان نصب شود.

مواردی که در این بخش به آن اشاره کردیم چند مورد از قوانین است که نیاز است حتما قبل از انجام مراحل نصب پمپ آب به آن ها توجه داشته باشید تا بعد از نصب مشکلی برای شما به وجود نیاید.

آموزش صفر تا صد نصب پمپ آب

با توجه به موارد عنوان شده در پاراگراف قبلی بدون شک برای خیلی از شما دوستان عزیز این سوال پیش خواهد آمد که نحوه نصب پمپ آب چگونه است؟ و اینکه اصلا نصب آن ها به چند روش صورت می گیرد؟!

خوب، در این مورد باید بگوییم که نصب پمپ آب برای ساختمان ها معمولا به دو صورت قابل انجام می باشد که عبارتند از:

  • نصب پمپ به همراه کلید اتوماتیک، 5 راهه، منبع تحت فشار
  • نصب و را اندازی پمپ آب با ست کنترل

به خاطر داشته باشید که هر یک از روش های نام برده شده اگر به صورت اصولی انجام شوند و قوانین که قبل تر به آن ها اشاره کرده ایم را حتما مد نظر داشته باشید مشکل ساز نخواهند بود.

پمپ های آب که برای ساختمان ها از آن ها استفاده می شود براساس فشار درون سیستم لوله کشی کار میکنند به همین علت برای مدیریت عملکرد پمپ از پرشر سوئیچ یا کلید اتوماتیک استفاده می  شود.

در ادامه برایتان مراحل نصب پمپ آب را شرح داده ایم.

مراحل نصب پمپ آب

نصب پمپ آب

بررسی مراحل نصب پمپ آب

تا به اینجای کار متوجه شدید که برای نصب کردن پمپ آب بهتر است قبل از هر اقدامی قوانین آن را بخوبی بدانید و رعایت کنید.

همچنین دانستید که به چه صورت می توانید پمپ آب را نصب کنید.

حال در ادامه مقاله امروز که مربوط به این سوال می باشد که نحوه نصب پمپ آب چگونه است؟ می خواهیم مراحل نصب را برایتان شرح دهیم و اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

برای نصب کردن پمپ آب می بایست مراحل زیر را به دقت و به صورت اصولی و درست انجام دهید.

  • اولین قدم این است که باید تشخیص دهید ورودی و خروجی پمپ کدام است. برای تشخیص این موضوع باید بگوییم که معمولا قسمتی که کلید برق در آنجا نصب شده است نشان دهنده خروجی پمپ است.
  • مرحله دوم و قدم بعدی این است که دو طرف رزوه‌های پمپ را نوار تفلون بپیچید.
  • بعد از انجام موفقیت آمیز دو مرحله قبل، نوبت آن است که شیر یک طرفه را به سر پمپ وصل کنید، دقت داشته باشید که جهت فلشی که روی شیر یکطرفه مشخص است نشان دهنده جهت جریان آب است.
  • در این مرحله شلنگ های رابط را باید قبل از شیر یکطرفه برای ایجاد کردن مسیر ورودی پمپ و بعد از آن مسیر خروجی پمپ نصب کنید
  • آخرین مرحله هم این است که پمپ آب را تنظیم کنید
اهمیت نصب پمپ آب به روش صحیح

مراحل نصب پمپ آب

در نهایت اینکه

با توجه به مطالبی که در این مقاله تحت عنوان نحوه نصب پمپ آب چگونه است؟ در اختیارتان قرار داده ایم، امیدواریم که توانسته باشیم به شما دوستان عزیز کمک کنیم با بتوانید به درستی و با توجه به قوانین قبل از نصب مراحل نصب پمپ آب را با موفقیت پشت سر بگذارید.

شما عزیزان می توانید برای کسب راهنمایی های بیشتر نیز از طریق سایت shofazhiran.com با کراشناسان ما، در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به نحوه نصب پمپ آب چگونه است؟

  1. آیا هنگام نصب پمپ آب نیاز به منبع ذخیره هست؟
    بله اصولا بهتر است در کنار پمپ آب ، برای اینکه کمتر به آن فشار بیاید ، از منبع تحت فشار مثل منبع زیلمت استفاده کرد . وقتی پمپ آب را بدون مخزن نصب کنید، پمپ به صورت مستقیم بعد از کنتور آب ساختمان قرار می گیرد و تمامی آب موجود در لوله آب اصلی خیابان را به داخل ساختمان مکش می کند.
  2. علت روشن و خاموش شدن متعدد پمپ چیست؟
    در صورت رعایت نکردن نکات کلیدی در روش صحیح نصب پمپ آب و منبع، پمپ دائما روشن و خاموش شده و حتی ممکن است پمپ دائما روشن مانده و موتور پمپ بسوزد.
  3. قیمت نصب پمپ آب چقدر است؟
    هزینه نصب پمپ آب خانگی در حال حاضر بستگی به نوسانات بازار ارز دارد. به همین خاطر هزینه خرید و خدمات نصب هم تحت‌تاثیر این موضوع قرار دارد. برای کسب اطلاع از قیمت با شوفاژ ایران در تماس باشید.
4/5 - (1 امتیاز)