در مجتمع های بزرگ و مسکونی و حتی تجاری برای اینکه دسترسی آسان و راحتی به آب داشته باشید، از وسیله ای به نام پمپ آب استفاده می کنند که جریان آب را را در لوله ها به طور یکسان در گردش داشته باشند. مسئله ای که حائز اهمیت است هزینه نصب پمپ آب ساختمان چقدر است؟ ما به شما کمک می کنیم که بهترین پمپ آب را متناسب با شرایط و متراژ ساختمانی که محل سکونتان می باشد انتخاب و نصب کنید.

اجرت نصب پمپ آب ساختمان چقدر است؟

وقتی می خواهیم برای رفع مشکل پمپاژ آب در ساختمان کاری انجام دهیم به نصب پمپ آب رو می آوریم. در انتخاب یک پمپ آب عالی علاوه بر آنکه اجرت نصب پمپ آب ساختمان چقدر است؟ مواردی که در این امر دخیل می باشد یک توضیح اجمالی می دهیم. انواع مختلفی از پمپ آب برای نصب خانگی در بازار موجود می باشد. که در انتخاب هر نوع تعداد طبقات و مقدار متراژ خانه حتما باید در نظر گرفته شود که همین موارد در قیمت پمپ آب تاثیرگذار است.

پمپ آب ساختمان چیست؟

در اینجا می خواهیم شما را با وسیله ای به نام پمپ آب ساختمان و هم چنین اینکه مقدار هزینه نصب پمپ آب ساختمان آشنا کنیم. در ساختمان های که فشارآب در لوله ها کم می باشد یعنی اینکه آب قدرت و مکش ندارد که در ارتفاعات بالای ساختمان خودش را در لوله ها به جریان بیندازد. ساکنان این ساختمان ها که با این مشکل مواجه هستند در انجام کارهای منزل به مشکل اساسی بر می خورند. به علت اینکه تمامی کارها یک سرش به مقوله آب ختم می شود.

با نصب یک پمپ آب ساختمان مناسب آن بنا و با کیفیت و عمر بالا همه را از مشکل  فشار و پمپاژ آب خلاص می کنیم. پمپ آب ساختمان دستگاهی است که یک انرژی را به انرژی دیگر مبدل می کند. در واقع انرژی الکتریسیته را به انرژی مکانیکی مبدل می کند و همه ی افراد ساختمان های مسکونی و تجاری را که با مشکل قدرت وفشار آب در لوله ها و رسیدن آن به طبقات بالای آسوده خاطر می کند. برای پمپ ساختمان بیشتر از پمپ سانتیفیوژ یا گریز از مرکز استفاده می شود و به علت اینکه کارکرد این پمپ ها با برق می باشد به آن ها لقب الکترو پمپ هم می دهند.

انتخاب یک پمپ آب خانگی در اجرت آن موثر است و اکثر افراد می پرسند که هزینه نصب پمپ آب ساختمان برای ساختمان های مسکونی و تجاری با طبقات متوسط در برابر ساختمان های مسکونی و تجاری با طبقات بیشتر نوع انتخاب پمپ آب متفاوت می باشد. تفاوت آن ها در نوع و تعداد پمپ خانگی می باشد در مجتمع های بزرگ تر معمولا از بوستر پمپ های آبرسانی که شامل تعداد بیشتر پمپ آب هستند مورد استفاده قرار می گیرد.

کارکرد پمپ آب ساختمان

اولین و بارزترین عملکرد یک پمپ آب ساختمان برای رفع مشکل کمبود آب است که در لوله ها به یک پمپ آب با فشار قوی احتیاج داریم که متناسب با شرایط هر ساختمان نصب و راه اندازی می شود و همیشه مساله هزینه نصب پمپ آب ساختمان موضوع  مورد بحث بین اهالی یک ساختمان و مجتمع ها می باشد.

آموزش نصب پمپ آب ساختمان

بهترین نوع از پمپ آب ساختمان را در مسیر انشعاب لوله اصلی یا فرعی هر واحد نصب می کنند که آب را از ذخایر مخزن یا به اصطلاحی شاه لوله اصلی به انشعابات مصرفی انتقال داده می شود تا به کل طبقات ساختمان ها با فشار مناسب مورد مصرف قرا بگیرند. مشکل اصلی که در اینجا درباره اش بحث می کنیم افت فشارآب است که با تدابیری حل می شود. برای اینکه هر کاری به نحو احسن صورت بگیرد همیشه باید از یک سری المان های پیروی کنیم.

در اینجا برای نصب پمپ آب ساختمان تعداد طبقات ساختمان، تعداد واحدهای که در هر طبقه وجود دارد و حتی متراژ واحد ها که چند متر هستند و میزان مصرف آب هر ساختمان در طول ماه و تعداد شیرهای آب ساختمان مورد توجه قرار می گیرد. به علت اینکه بعضی منازل به جای یک مستر دارای چندین مستر می باشند، همین امر تعداد شیرهای آب یک ساختمان را زیاد تر می کند و مصرف آب هم بالاتر می رود و درآخر اجرت نصب پمپ آب ساختمان چقدر است؟ هم جای تامل دارد.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی نیم اسب برای متراژ 150 متر مناسب تر است و این پمپ به صورت تک فاز در قیمت و حجم پایین تولید می شوند. دیگر نوع از پمپ آب ساختمان، پمپ آب یک اسب بخاربشقابی می باشد که برای ساختمان 3 طبقه با متراژ 75 متر مناسب تر است و این پمپ آب در زمره پمپ های سانتیژفیوژی قرار می گیرند و مزیت برترش از بقیه پمپ آب ها از آبرسانی نسبتا خوبی برخوردار می باشند. پمپ آب یک اسب بخار، حتی جریان و تخلیه آب و پمپاژش به آرامی وو یکنواختی صورت می گیرد. برای ساختمان های 4 طبقه 8 واحدی با متراژ 68 متر مناسب ترمی باشند و با نام های دیگر در بازار شناخته می شوند.

کلام آخر

با زیاد شدن جمعیت و همچنین با مصرف الگوی غلط آب همیشه با کمبود آب در ساختمان ها و مجتمع ها مواجه هستیم برای رفع مشکل پیش آمده حتما باید یک وسیله ای به نام پمپ آب در ساختمان ها نصب کنیم که متراژ و تعداد طبقات در سوال اینکه  اجرت نصب پمپ آب ساختمان چقدر است؟ دخیل هستند.

سؤالات رایج هزینه نصب پمپ آب ساختمان

  1. پمپ آب ساختمان چیست ؟
    وسیله ای برای نقل و انتقال آب با یک پمپاژ و فشار قوی که با برق کار می کند.
  2. عملکرد پمپ آب به چه صورت است؟
    با یک موتور و قطعه ای به نام پروانه انرژی الکتریسیته  را به انرژی  مکانیکی مبدل می کند.
  3. نکات اساسی در نصب پمپ آب چیست؟
    قرارگرفتن پمپ آب در جای مناسب و بسته به متراژو تعداد طبقات و هزینه نصب آن حائز اهمیت می باشند و پمپ ها را در مسیر لوله اصلی قرار می دهند که  آب را از ذخیره مخزن به لوله ها در طبقات می رسانند.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید