برای آب شور دریا چه نوع پمپی استفاده کنیم؟

همانطور که میدانید حدود 70 درصد منابع آّب دنیا را آب شور دریا و اقیانوس تشکیل داده است. این آب ها را به دلیل داشتن مقادیر بالا تی دی اس tds، سختی و کلراید نمی توان بصورت مستقیم مورد استفاده قرار داد. برای استفاده از این آب ها باید ابتدا آنها را تصفیه کرد و بعد از رسیدن به میزان مجاز تی دی اس از آنها استفاده کرد. برای آب شور دریا چه نوع پمپی استفاده کنیم؟ برای انجام انتقال مناسب آب باید از پمپ لئو استفاده کرد که مخصوص این کار هستند و دارای آلیاژ مناسب باشند.

این ویژگی باعث می شود که در گذر زمان کمترین خرابی و استهلاک را داشته باشد. پمپ سیرکولاتور ایران سهند نوع خاصی از پمپ است که برای گردش گازها و مایعات استفاده می شود.

شهرهای ایران و مخصوصا شهر های شمال کشور و خلیج فارس دارای آب آشامیدنی کمی هستند. به همین دلیل در این شهر ها برای تامین آب آشامیدنی مناسب از تصفیه آب به وفور استفاده می شود.

پکپ آب شور

پمپ آب دریا

پمپ مخصوص آب دریا چیست؟

برای آب شور دریا چه نوع پمپی استفاده کنیم؟ در این قسمت قصد داریم در مورد متریال پمپ مخصوص آب شور صحبت کنیم. سالهاست برای ساخت پمپ آب شور از فلزات و آلیاژ هایی مانند مس، نیکل و … استفاده می شود.

پمپ مخصوص آب شور باید به گونه ای طراحی و ساخته شده باشد که در مقابل ویژگی های آب دریا مانند رطوبت زیاد، درجه حرارت بالا و سرعت موج دریا که باعث خرابی و خورندگی پمپ می شود، مقاومت داشته باشد.

خسارات حاصل از خرابی و خورندگی پمپ بسیار زیاد است و شامل مواردی مانند: هزینه تعویض قطعات پمپ، هزینه نگهداری و رنگ آمیزی می شود.

بهتر است بدانید خسارت های غیرمستقیمی نظیر کم شدن راندمان پمپ، تغییرات شکل ظاهری قطعه های پمپ و خرابی های مختلف نیز وجود دارد.

مشخصات فنی پمپ آب دریا 

عوامل و موارد زیادی وجود دارند که می توانند باعث خوردگی پمپ آب شور شوند. مهمترین این عوامل عبارتند از:

  • زمان
  • نوع طراحی و اصول طراحی پمپ
  • توجه به شرایط محیطی
  • استفاده از آلیاژ مناسب
  • نوع و مدل پوشش

با توجه به شرایط ذکر شده می توان تا حد زیادی خرابی و خوردگی پمپ را کاهش داد. در آب دریا میزان زیادی tds و کلر وجود دارد که وجود آنها می تواند باعث خرابی پمپ شود و عمر مفید آنرا کاهش دهد.

مشخصات پمپ آب

پمپ آب دریا

انواع خوردگی های مربوط به پمپ 

در پمپ امکان بوجود آمدن خوردگی های زیادی وجود دارد که عبارتند از:

  1. خوردگی گالوانیک
  2.  خوردگی بین دانه ای
  3. خوردگی حاصل از جریان
  4. خوردگی حاصل از موارد مکانیکی

خوردگی گالوانیک

این مدل خوردگی بیشتر وقتی اتفاق می افتد که از 2 فاز متفاوت در ساخت پمپ استفاده شده باشد. در چنین صورتی فلز فعال تر با سرعت و میزان بیشتری خورد می شود.

یکی از دغدغه های افراد در خوردگی گالوانیک این است که برای آب شور دریا چه نوع پمپی استفاده کنیم؟

خوردگی بین دانه ای

این نوع خوردگی اکثرا در مرز دانه فلزات اتفاق می افتد. در نتیجه این خوردگی ساختار اصلی ضعیف می شود. این مدل خوردگی اکثرا در پروانه و بوش و شافت پمپ اتفاق می افتد.

خوردگی حاصل از جریان

بین خوردگی حاصل از جریان و سایش مکانیکی تفاوت بسیاری وجود دارد. خوردگی که از جریان در نتیجه بهم ریختگی سیال و نقل و انتقال جرم حاصل از وجود یک سطح بوجود آمده است.

خوردگی حاصل از موارد مکانیکی

این خوردگی تشکیل شده از فرسایش مالشی یا اصطکاکی، برخورد قطرات آب، خوردگی همراه با تنش و خسارت هیدروژنی است.

آلیاژ مناسب پمپ های آب دریا

آلیاژ های مناسب پمپ های آب شور دریا می توان به دست های زیر تقسیم کرد:

  • پمپ های آلیاژ آهنی
  • چدن نشکن و مقاوم
  • فولادهای ضد رنگ استیل
  • فولادهای ضد سایش کروم
  • کربن استیل
  • پمپ های خانواده مس و نیکل
  • آلومینیوم برنز
  • نیکل برنز
  • آلیاژ پایه نیکل

در ادامه مقاله برای آب شور دریا چه نوع پمپی استفاده کنیم؟ به بررسی بعضی از مواد و آلیاژهای پرمصرف در ساخت پمپ های مختلف می پردازیم.

کاربرد پمپ مناسب آب شور دریا

برای تمیز کردن آب شور دریا به پروسه های زیادی نیاز است که یکی از مهم ترین های آن پمپ است که به حرکت دادن آب می پردازد. پمپ های نوع های گوناگونی دارند و بهتر است برای هر عمل از یک پمپ خاص استفاده کرد تا مشکلاتی از قبیل خرابی پمپ بوجود نیاید. برای آب دریا نیز بهتر است از پمپ ویژه استفاده شود.

در انتخاب پمپ مورد نظر باید به جنس و متریال آن توجه شود. برای انتخاب جنس و متریال نیز بهتر است به نوع و مدل سیال توجه شود. در انتخاب پمپ مورد نظر برای دریا و آب شور باید به رطوبت و یون های موجود در آب توجه شود.

راهنمای خرید انواع پمپ آب

در این قسمت مقاله برای آب شور دریا چه نوع پمپی استفاده کنیم؟ به راهنمایی های مربوط به خرید بوستر پمپ آبرسانی می پردازیم. پمپ های آب وسیله مکانیکی می باشد که با بوجود آوردن فشار به انتقال آب بوسیله لوله ها می پردازد. پمپ های آب انواع مختلفی دارند که 2 نوع مهم آنها عبارتند از: پمپ گریز از مرکز و پمپ جابجای از مرکز.

انتقابل دهنده آب

پمپ آب

چون پمپ های آب مصارف گوناگونی دارند این لیست از نوع های پمپ آب مدل استفاده از ین وسیله ها را نشان می دهد.

  1. پمپ آب گیری
  2. پمپ های آب گردشگری
  3. پمپ های تصفیه آب زیرزمینی
  4. پمپ آب صنعتی
  5. پمپ آب دریا یا شور
  6. پمپ سیلاب
  7. پمپ فاضلاب
  8. پمپ تصفیه خانه آب
  9. پمپ آب خودرو

ممکن است این سوال همچنان برای شما وجود داشته باشد که برای آب شور دریا چه نوع پمپی استفاده کنیم؟ برای دریا و آب شور بهتر است از پمپ هایی استفاده شود که تحمل ضربات و یون و مواد موجود در آب دریا را داشته باشد.

در نهایت اینکه

در این مقاله سعی کردیم در مورد این سوال که برای آب شور دریا چه نوع پمپی استفاده کنیم؟ به اندازه کافی توضیح داده و درباره خرید پمپ مناسب آب شور دریا نیز مواردی را ارائه دهیم.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و نهایی کردن خرید خود با کارشناسان ما از طریق سایت shofazhiran.com تماس حاصل بفرمایید.

سوالات مربوط به برای آب شور دریا چه نوع پمپی استفاده کنیم؟

  1. پمپ مناسب آب دریا را از کجا بخریم؟
    برای خرید پمپ مناسب آب دریا می توانید با مراکز معتبر مانند شوفاژ ایران در تماس باشید
  2. برای انتقال آب دریا از چه پمپی استفاده می شود؟
    برای این آب می توان از پمپ های مستغرق مانند شناور و کف کش استفاده کرد
  3. چند درصد از آب جهان را آب دریا تشکیل می دهد؟
    حدودا 97 درصد آب کل جهان را آب دریا و اقیانوس تشکیل می دهد

 

 

5/5 - (1 امتیاز)