[vc_row][vc_column][woodmart_products spacing=”10″ taxonomies=”738″ columns=”4″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][vc_column_text]

هواگیری انواع فن کویل ها

به طور کلی می توان گفت که فن کویل ها را اگر مستمر و منظم سرویس دهی شوند، هم بازدهی و راندمان را افزایش می دهد و هم این که جلوگیری می کند از فرسودگی و خرابی قطعات و اجزای دستگاه فن کویل. سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چگونه فن کویل را هواگیری کنیم؟ در فن کویل نوعی سیستم تهویه وجود دارد و به خاطر این که به صورت دو منظوره، عملکرد حرارتی و برودتی دارد، یکی از بهترین جایگزین ها برای لوازم گرمایشی نظیر پکیج های شوفاژ دیواری و رادیاتور است و باید بدانید که این نوع از دستگاه ها در ظرفیت ها و مدل های هوادهی مختلف و متنوعی طراحی و تولید می شود و روانه بازار می شود.

نکات مهم در هواگیری فن کویل ها

در جواب سوال چگونه فن کویل را هواگیری کنیم؟ باید به نکاتی توجه کنید که بسیار حائز اهمیت است، که شامل فرایند گرمایش و سرمایش این نوع از سیستم های تهویه هوای مطبوع به وسیله کویل های حرارتی که در ساختار فن کویل ها تعبیه شده است، انجام می شود و همچنین باید بدانید که در زمانی که عمل سرمایش می خواهد صورت بگیرد، در بخش کویل های حرارتی فن کویل ها آب سرد به حرکت در می آید.

به دلیل این که دمنده دستگاه کار می کند و هوای با جریان آب سرد برخورد می کند، به این وسیله دمای آب تا حد زیادی کاهش می یابد و به کمک فن ها به بخش داخلی دستگاه وارد می شود. در دوره گرمایش فن کویل نیز باید همین روند صورت بگیرد ولی تفاوت هایی دارند که یکی از آن ها این است کند از آب گرم به جای آب سرد استفاده می کنند و باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ممکن است گرمایش و سرمایش این دستگاه همراه با اختلالاتی باشد.

چگونه فن کویل را هواگیری کنیم؟ هوا گرفتن فن کویل ها و رسوب گرفتگی ها می تواند عامل مهمی برای این موضوع باشد. شما باید دقت داشته باشید که زمانی که هوا به قسمت داخلی کویل ها وارد می شود موجب بروز مشکلاتی اعم از در کارکرد آن ها اختلال به وجود می آید و هم چنین کویل های حرارتی کمترین عملکرد را دارند و هم این که باعث می شود کارایی و راندمان دستگاه مورد نظر کاهش پیدا کند.

نکات مهم در هواگیری فن کویل ها

هواگیری فن کویل سقفی

چگونگی هواگیری دستگاه فن کویل

در این زمان که افراد می خواهند بدانند که چگونه فن کویل را هواگیری کنیم؟ باید گفت که عملکرد و کارکرد بهینه و خوب این دستگاه ها لازم است آب ها به طور کامل با کویل های حرارتی جریان داشته باشد و اگر مقداری هوا به لوله های کویل وارد شود ممکن است جریان سیال ها با اختلالی مواجه شود، که این عاملی برای کاهش توان و راندمان گرمایشی و سرمایشی فن کویل ها می شود.

اگر به این موضوع توجه نشود ممکن است خوردگی، رسوب زدگی و همچنین سطح فلزی کویل ها دچار پوسیدگی شود و هم این که در آب شهری ناخالصی و املاحی وجود دارد و هم این که موجب می شود هوا نفوذ کند و سیستم دچار هوا گرفتگی می شود. که این کار عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر ادامه دار باشد در دراز مدت باعث از کار افتادن کامل دستگاه می شود.

چگونگی هواگیری دستگاه فن کویل

هواگیری دستگاه فن کویل

نحوه هواگیری فن کویل ها چگونه است؟

شاید جواب این سوال که چگونه فن کویل را هواگیری کنیم؟ برای شما جالب باشد. اولین کاری که باید برای عمل و انجام هواگیری انجام شود این است که شیر هواگیری را پیدا کرده و مطمئن شوید که آب در کویل حرارتی فن کویل ها جریان دارد. پس از آن نوبت به این می رسد که به سراغ شیر یا پیچ هواگیری فن کویل ها بروید و باز کردن آن را به آرامی انجام دهید.

به طور کلی می توان گفت که اگر پیچ ها باز شود از لوله های کویل ها جریان آب تخلیه می شود و بعد از این که شیر را باز کردید باید تا زمانی که جریان آب خروجی ثابت می شود صبور باشید و بعد از این که کار انجام شد باید به آرامی و با دقت بالا شیر هواگیری دستگاه بسته شود و برای این که از سرازیری و ریزش قطرات آب به محیط پیرامون جلوگیری شود، می توانید از شیلنگ یا سطلی برای منتقل کردن آب استفاده کنید.

نحوه هواگیری فن کویل ها

چگونگی هواگیری فن کویل

در پاسخ به سوال چگونه فن کویل را هواگیری کنیم؟ باید به این نکته ضروری دقت داشته باشید اگر جریان آب پایدار نشود ممکن است لوله ها رسوب کنند و یا این که مسدود شوند که در این زمان شما باید از تعمیرکاران متخصص و باتجربه کمک بگیرید و برای این که رسوبات رفع شوند باید محفظه داخلی دستگاه را شستشو دهید.

در این زمان ممکن است مشکل به وجود آمده مربوط به بخش دیگری باشد که در این زمان هم بهتر است از تعمیرکاران مجازی استفاده کنید، هوای وارد شده به بخش داخلی دستگاه ممکن است با سر و صداهای غیر عادی و آزار دهنده همراه باشد و اگر این غیر عادی بودن ادامه داشت باید حتما سیستم را هواگیری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما به طور کامل بگوییم که چگونه فن کویل را هواگیری کنیم؟ و نکاتی که در این باره باید بدانید نیز کاملا گفته شده است و شما به وسیله آن می توانید با نحوه هواگیری فن کویل ها آشنا شوید و این کار را انجام دهید. شما می توانید از مشاوران و افرادی که در این حوزه تخصص دارند کمک بگیرید و برای این کار می توانید به سایت شوفاژ ایران مراجعه کنید و استفاده کنید. اگر قصد خرید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی را دارید بهترین انتخاب سایت شوفاژ ایران است.

سوالات متداول چگونه فن کویل را هواگیری کنیم؟

  1. مزایای هواگیری فن کویل ها چیست؟
    بازدهی و راندمان دستگاه افزایش می یابد، عمر دستگاه ها افزایش می یابد، به طور یکنواخت و یکپارچه هوای گرم و سرد در محیط منتشر می شود، در فصل های مختلف اختلال و مشکلی وجود ندارد، هوای مطلوب و مطبوع توزیع می شود.
  1. هواگیری دستگاه فن کویل چگونه صورت می گیرد؟
    به طور کلی می توان گفت که اگر پیچ ها باز شود از لوله های کویل ها جریان آب تخلیه می شود و بعد از این که شیر را باز کردید باید تا زمانی که جریان آب خروجی ثابت می شود صبور باشید و بعد از این که کار انجام شد باید به آرامی و با دقت بالا شیر هواگیری دستگاه بسته شود و برای این که از سرازیری و ریزش قطرات آب به محیط پیرامون جلوگیری شود، می توانید از شیلنگ یا سطلی برای منتقل کردن آب استفاده کنید.
  1. علت خارج نشدن باد سرد از فن کویل هواگیری شده چیست؟
    بعد از این که مطمئن شدین که هواگیری فن کویل ها به درستی صورت گرفته است، دلیل این کار می تواند این باشد که آب به درستی در مدار فن کویل ها چرخش ندارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید