[vc_row][vc_column][woodmart_products spacing=”10″ taxonomies=”9918″ columns=”4″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][vc_column_text]

پمپ های سیرکولاتور جزو سیستم های بوستر پمپ آبرسانی پیشرفته محسوب می شود  و امروزه به دلیل این که در زمینه های زیادی از پمپ های سیرکولاتور استفاده می شود ، شرکت های بسیاری اقدام به تولید پمپ های سیرکولاتور کرده اند و این محصولات را در مقدار بسیار زیاد تولید و عرضه کرده اند .

امروز تصمیم گرفتیم کنار هم کاربرد پمپ سیرکولاتور بسیار پر مصرف را بررسی کنیم .

کاربری پمپ خطی سیرکولاتور

  • به کمک پمپ سمنان انرژی می توان سیالاتی که دارای حداقل دمای -10 و حداکثر دمای 130 درجه سانتی گراد می باشد را جا به جا و پمپاژ نمود .
  • در مواردی از قبیل مصارف صنعتی و مصارف تجاری از جمله تجهیزات پکیج و رادیاتور و در سیستم های گرمایش از کف و تهویه مطبوع نیز ، که در آن ها نیاز است سیالات به گردش در آیند و منتقل شوند ، می توان از پمپ های سیرکولاتور استفاده کرد .
  • از دیگر مکان هایی که از پمپ های سیرکولاتور استفاده می شود  ، سیستم های شستشوی صنعتی به همراه آب داغ ، در پمپ های استخر و پمپ های پکیج ، در پمپاژ سیالات شیمیایی و نیز در شست شوی صنعتی نیز استفاده می شود .
  • پمپ های سیرکولاتور باید تا دمای 140 درجه سانتی گراد به گردش در آورد .
  • از مواردی که می توان از پمپ های سیرکولاتور استفاده کرد ، موتور خانه ها می باشد . موتور خانه ها دارای یک دیگ و مشعل می باشند که آب داخل دیگ به وسیله مشعل داغ می شود . سپس این آب داغ به وسیله مبدل حرارتی با آب مصرفی و یا استخر و یا گرمایش از کف تبادل گرما می کنند . به این شکل که آب داغ دیگ داخل یک لوله و آب مصرفی که می خواهد داغ بشود از لوله دیگر عبور می کند و مبدل حرارتی باعث می شود تبادل دما بین این دو لوله صورت بگیرد .

کاربرد پمپ سیرکولاتور

 

مطلب مرتبط : شوفاژ ایران ارائه دهنده انواع سیستم های موتورخانه از جمله منبع های تحت فشار می باشد . شما عزیزان برای خرید منبع تحت فشار می توانید به لینک درج شده مراجعه کنید . 

کاربرد انواع پمپ سیرکولاتور 

پمپ آب گرم

وقتی در حالتی که برای تامین آب گرم مورد نیازتان از مبدل حرارتی و یا منبع کویلی استفاده می کنید ، بهتر است برای این که آب گرم داخل شوفاژ سیرکوله شود و به گردش در آید از این پمپ استفاده می شود .

پمپ گردش آب رادیاتور

در سیستم های آب گرم خانگی و گرمایش مرکزی ، برا گردش آب گرم از این پمپ استفاده می کنند .

پمپ برگشت آب گرم مصرفی 

برای اینکه آب گرم مصرفی داخل لوله و مخزن آب گرم به گردش در آید از این پمپ استفاده می کنند .

حالا با کاربری های این پمپ آشنا شدیم . ممکنه براتون سوال پیش بیاد تو واحدتون و یا جاهایی که به پمپ سیرکولاتور نیازه بهتره کدوم مدل پمپ سیرکولاتور و با چه قدرتی باید انتخاب کنیم و خرید کنیم و همین طور نحوه عملکرد شون ممکنه ذهن شمارو مشغل کنه .(میخوای نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور رو یاد بگیری ؟ روی لینک کلیک کن !) برای آشنایی بیشتر با پمپ های سیرکولاتور در ادامه به نحوه محاسبه پمپ های سیرکولاتور می پردازیم.

نحوه محاسبه پمپ سیرکولاتور 

دو فاکتور مهم در محاسبه پمپ سرکولاتور وجود دارد :

  1. هد
  2. دبی

نحوه محاسبه هد پمپ سیرکولاتور

در سیستم های سرمایش و گرمایش دارای سیکل بسته می باشد . در سیستم ها از پمپ سیرکولاتور برای جبران افت فشار استفاده می شود که این افت فشار ممکن است از شیر آلات ، دیگ و فن  و … باشد . پمپ های سیرکولاتور باید بتواند در دورترین سیستم ها  آب را به گردش در بیاورند . از این نکته به این مسئله می رسیم که هد را بر اساس دور ترین مسیر محاسبه می کنیم .

نحوه محاسبه دبی پمپ سیرکولاتور 

دبی پمپ های سیرکولاتور به دو عامل بستگی دارد :

  1.  بار حرارتی
  2. اختلاف دما

فرمول محاسبه دبی :      h1=0.025*L

h1 افت طولی

L طولانی ترین مسیر رفت و برگشت

سولاتی که هنگام خرید پمپ سیرکولاتور پیش می آید !!

  1. چه برندی باشه ؟
  2. پمپ خطی باشه یا زمینی ؟
  3. قدرت موتور چقدر باشه ؟
  4. دور موتور چقدر باشه ؟
  5. اتصال آن دنده ای باشه یا فلنچی ؟
  6. قطر لوله ورودی و خروجی چقدر باشه ؟

(امروزه به دلیل افزایش تعداد طبقات ، سیستم هایی از تهویه مطبوع  از جمله اواپراتور و بوستر پمپ آبرسانی  مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند . برای آشنایی بیشتر و خرید این محصولات ، به لینک ها مراجعه نمایید .)

 

با خواندن مقاله کاربرد پمپ سیرکولاتور سعی کردیم شما را با کالای پمپ سیرکولاتور آشنا کنیم . اگر سوال دیگری درباره ی این کالا دارید داخل نظرات حتما برای ما بنویسید تا پاسخ داده شه !

دوست دارید مقاله بعدی راجع به چه محصولی باشه ؟! نظرتو باهام در میون بذار 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید