[vc_row][vc_column][woodmart_products spacing=”10″ taxonomies=”9917, 764″ columns=”4″ sale_countdown=”0″ stock_progress_bar=”0″ highlighted_products=”0″ products_bordered_grid=”0″ lazy_loading=”no”][vc_column_text text_larger=”no”]

خیلی از مواقع ممکن است در سیستم آب گرم منزلتان و میزان گردش آب گرم در رادیاتور ها کاهش پیدا کند و یا فشار آب گرم در واحد ها کاهش پیدا می کند . در این صورت به شما پیشنهاد می کنند که از پمپ سیرکولاتور استفاده کنید .حال ما تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با بوستر پمپ سیرکولاتور نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور آشنا کنیم .

پمپ سیرکولاتور چیست ؟ 

 

نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور

معنای لغوی سیرکوله یعنی به چرخه در آوردن می باشد و  کار اصلی پمپ های سیرکولاتور به حرکت در آوردن و به گردش انداختن آب و مایع داخل سیستم می باشد به گونه ای که در صنعت امروز برای به گردش در آوردن مایعات در سیستم های گوناگون ، پمپ داب جزو کارآمد ترین ابزار ها به حساب می  آید . نحوه کارکرد سیستم های بسته به صورت چرخه می باشد . پمپ های سیرکولاتور دارای دو وظیفه اصلی می باشد :

  1. افت فشار مایع در سیستم بسته را تامین کند 
  2. انرژی مورد نیاز برای به گردش در آمدن مایع را تامین کند 

پمپ های سیرکولاتور دارای دو بخش اصلی الکترو موتور و پمپ آب می باشد . و به کمک پروانه هایی که دارد آب را به سمت جلو و یا به سمت دریچه پمپ هدایت می کند .

برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد پمپ سیرکولاتور بهتر است ابتدا عملکرد قطعات مختلف آن را بررسی کنیم .

مقاله مرتبط : بررسی قیمت بوستر پمپ آبرسانی 

پروانه پمپ 

پروانه های داخل پمپ بیشتر در جنس های چدن و تکنوپلیمر و استیل   در عمل پمپاژ دارای نقش اصلی می باشد . تعداد پره ی پروانه ها اصولا بین 4 پره تا 7 پره می باشد و چرخش این پره ها باید به جهتی باشد که با پشت قوس پره ها پمپاژ انجام شود . اصولا در پروانه ها آسیب دیدگی هایی که در پروانه وجود دارد شامل رسوب روی پره های آن می باشد . 

پوسته پمپ 

پوسته ها اصولا از جنس چدن بوده و حلزونی شکل می باشند . پوسته ها اصولا آب را از پروانه به لوله انتقال می دهند . اصولا قسمت اتصال دهانه های ورود و خروج پوسته به لوله از جنس های دنده ای و یا فلنچی می باشد .

اصولا روی پوسته علامت و فلشی که جهت صحیح چرخش آب را نشان می دهد ، هک شده است .

رسوباتی که داخل پوسته ته نشین شده اند ، راندمان پمپ را کاهش می دهد و همین موضوع باعث می شود هد و دبی نیز کاهش پیدا کند .

شفت پمپ 

شفت ها وظیفه این را دارند که انرژی حرکتی را از الکترو موتور به پروانه انتقال دهند و پروانه روی آن سوار می شود .

استاتور پمپ

استاتور ها به شکل استوانه ای تو خالی می باشند . درون این استوانه ها شیار هایی وجود دارد که سیم پیچ ها درون آن قرار میگیرند .

روتور پمپ

روتور ها به شکل استوانه ای ساخته می شوند و روی شفت قرار گرفته می شود . روتور ها از جنس آهن می باشند و داخل استوانه آن شیار هایی تعبیه شده است .

 

کوپلینگ پمپ

از کوپلینگ ها برای متصل کردن شفت پمپ و شفت موتور به همدیگر استفاده می شود .

با توجه به نوع عملکرد و نوع کارکرد قسمت های مختلف پمپ ، می توانیم نوع عملکرد پمپ را متوجه شویم .

پمپ های سیرکولاتور یکی از نوع های پمپ ها می باشند .

محل نصب پمپ سیرکولاتور 

پمپ های سیرکولاتور اصولا در مسیر برگشت آب قرار می گیرد .

پمپ های سیرکولاتور دارای انواع مختلفی می باشد :

پمپ آب گرم

پمپ برگشت آب گرم مصرفی

پمپ گردش آب شوفاژ

اگر میخوای بدونی هر کدوم از این پمپ ها کجا کارایی دارند ، اینجا را کلیک کن ![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1/5 - (1 امتیاز)