ترموستات فن کویل چیست؟

همان طور که می دانید در هر سازه ساختمانی، ضروری است که سیستم های حرارتی و سرمایی را استفاده کنند. به دلیل این که این لوازم هوایی مطلوب را فراهم می کنند که باعث می شود افراد آرامش و آسایش بیشتری را احساس کنند. فن کویل چیست؟ باید بدانید که فن کویل ها جزء تجهیزاتی هستند که هوای سرد و گرم را به وجود می آورند و نکته ای که وجود دارد این است که در تاسیسات ساختمان ها قابلیت گرمایشی و سرمایشی دارند. در این سیستم ها شما باید بدانید که نقش ترموستات فن کویل چیست؟ که در ادامه برای شما شرح می دهیم.

ترموستات فن کویل چه کاری انجام می دهد؟

ترموستات فن کویل

همان طور که می دانید فن کویل ها در انواعی از فن کویل های زمینی، کاستی، دیواری، سقفی و کانالی طراحی و ساخته می شود و از فن های دمنده و کویل ها تشکیل شده است و ارتباط آن ها با منابع تغذیه به وسیله لوله های مسی است که فن کویل میدیا را می توان یکی از بهترین برندهای این محصولات دانست . در ادامه ما برای شما به طور کامل ترموستات فن کویل را توضیح می دهیم.

معرفی ترموستات فن کویل

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که فن کویل ها در صنایع تاسیسات ساختمانی بسیار پرکاربرد و ضروری است. به طور گسترده با توجه به نحوه عملکرد و نوع ساختاری که دارند. در بسیاری از مکان ها از جمله بیمارستان ها، مدارس، سالن های اجتماعات، دانشگاه ها برای تامین کردن هوای سرد و گرم استفاده می شود. به همین خاطر در بازار ها انواع مختلفی وجود دارد، که انتخاب کردن آن سخت می شود و شما باید با توجه به نیازی که دارید آن را خریداری کنید.

در جواب این که ترموستات فن کویل چیست؟ باید برای شما بگوییم که شما در نظر بگیرید. که فن کویل ها در حالت گرمایش و سرمایش قرار گرفته است و در این حال دستگاه مورد نظر را روشن می کنید. دمای اتاق در همان ساعت های نیاز به چند دقیقه تغییر دارد و باید بدانید که فن کویل ها روشن بوده و هوا را تامین می کند. اما بعد از این که مدتی گذشت. دما پایدار می شود و اتاق مورد نظر بیش از اندازه سرد و یا گرم می شود که باعث هدر رفتن و اتلاف انرژی می شود و برای افراد می تواند بسیار آزار دهنده باشد، به همین دلیل باید ترموستات فن کویل را نصب کنید تا این مشکلات رفع شود.

ترموستات فن کویل

ترموستات دیجیتال فن کویل

ترموستات فن کویل ها با نام دیگر یعنی دماپا شناخته می شود که دمای فضای مورد نظر را اندازه گیری می کند. نحوه کار آن به این صورت است که با توجه به دمایی که اتاق نیاز دارد، دستورالعملی را به دستگاه اعمال می کند. شما با استفاده از این ترموستات ها می توانید کنترل هوای ورودی و عملکرد دستگاه را انجام دهید. به طور کلی اگر بخواهید بدانید که ترموستات فن کویل چیست؟ باید به این نکته اشاره کنیم که وظیفه اصلی ترموستات ها این است که نسبت به دمای مورد نظر، دمای اتاق را تشخیص می دهد. زیاد است یا کم و کنترل تغییر جریان ورودی به انواع فن کویل ها را انجام می دهد.

انواع ترموستات فن کویل

زمانی که متوجه شدید که ترموستات فن کویل ها چه وظیفه ای دارد حال نوبت به این می رسد که با انواع آن آشنا شوید. در اینجا برای شما می گوییم که فن کویل ها به دو دسته تقسیم بندی می شود که شامل ترموستات های دیجیتال و ترموستات های آنالوگ است که در ادامه ویژگی های هرکدام را شرح می دهیم.

ترموستات فن کویل چیست؟ ترموستات های آنالوگی که نام دیگر آن مکانیکی است. توسط کاربر باید به صورت دستی دما را روی درجه مورد نظر و دلخواه خود قرار دهید. به این وسیله شما می توانید مقدار جریانی که به فن کویل ها وارد می شود را کنترل کنید. این نوع از ترموستات ها مزیت هایی دارند که یکی از آن ها این است که ترموستات فن کویل که دیجیتالی است توانایی این را دارد که به صورت خودکار دمای اتاق را پایش کند و دستور های لازم را به دستگاه ها منتقل کند.

انواع ترموستات فن کویل

انواع ترموستات فن کویل ها

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است. که فن کویل ها را بر روی دیوار ها و یا در قسمت داخلی ساختمان ها نصب می کنند. شما با نصب ترموستات فن کویل ها می توانید از هدر رفتن و اتلاف انرژی ها جلوگیری کنید و به همین امر در قسمت داخلی ساختمان ها هوایی که وجود دارد مطلوب و یکنواخت است.

عملکرد ترموستات فن کویل ها چگونه است؟

ترموستات فن کویل چیست؟ شما با ترموستات فن کویل و انواع آن آشنا شدید ولی موردی که وجود دارد این است که عملکرد و فعالیت آن ها به چه صورت است حال باید روش های عملکرد ترموستات فن کویل را بدانید که به شرح زیر است.

  1. کنترل فن
  2. فن و شیر برقی را کنترل می کند
  3. فن و شیر PICV را کنترل می کند.
عملکرد ترموستات فن کویل چگونه است؟

ترموستات مناسب فن کویل

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما مواردی که در ترموستات فن کویل چیست؟ و نقش اساسی دارد را به طور کامل توضیح دادیم و همچنین گفتیم که ترموستات ها به دو نوع تقسیم می شوند که هر کدام کارایی و ویژگی های مخصوص به خود را دارد و در چه قسمت هایی کاربرد دارد.

سوالات متداول ترموستات فن کویل چیست؟

  1. ترموستات فن کویل ها چه عملکردی دارند؟
    کنترل فن ، فن و شیر برقی را کنترل می کند و فن و شیر PICV را کنترل می کند.
  2. نحوه کار ترموستات ها به چه صورت است؟
    نحوه کار آن به این صورت است که با توجه به دمایی که اتاق نیاز دارد، دستورالعملی را به دستگاه اعمال می کند. شما با استفاده از این ترموستات ها می توانید کنترل هوای ورودی و عملکرد دستگاه را انجام دهید.
  3. ترموستات آنالوگی جیست؟
    ترموستات های آنالوگی که نام دیگر آن مکانیکی است، توسط کاربر باید به صورت دستی دما را روی درجه مورد نظر و دلخواه خود قرار دهید و به این وسیله شما می توانید مقدار جریانی که به فن کویل ها وارد می شود را کنترل کنید.
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید