بوستر پمپ ها از اجزای جدایی ناپذیر در ساختمان ها هستند. تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی این روزها به دلیل کارآیی بالایی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی از به کار بردن این دستگاه، رسیدن به سطح دبی با کمترین انرژی مورد نیاز است. در طراحی این دستگاه از دو یا چند پمپ به شکل موازی و متصل هم استفاده شده است.در سیستم آتشانی برای بالابردن راندمان کاری و همچنین انتقال درست برق به کل سیستم بوستر آتش نشانی، از تابلو برق برای کنترل درست و دقیق سیستم استفاده می شود. در واقع استفاده از تابلو برق در سیستم بوستر موجب ایجاد تعادل بین سیستم الکتریکی و مکانیکی می شود.

معرفی تابلو برق بوستر آتش نشانی

ساخت و طراحی تابلو برق آتش نشانی این روزها به دلیل کارآیی بالایی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا  در بسیاری از مجتمع های بزرگ نظیر کارخانه ها، کارگاه ها و .. از بوستر آتش نشانی حرفه ای استفاده می شود.با استفاده از تابلو برق آتش نشانی می توان بین سیستم مکانیکی و سیستم الکتریکی بوستر یک هماهنگی ایجاد کرد و از این طریق عملکرد سیستم را بهبود بخشید.

شما با نصب یک تابلو برق به راحتی قادر خواهید بود از کل بوستر پمپ راندمان مورد نظر خود را دریافت کنید. البته نصب تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی نیز باید با دقت انجام شود به همین دلیل باید از تعمیرکار حرفه ای و با تجربه در رابطه با نصب تابلو برق در مکان مورد نظر کمک بگیرید.

البته قیمت تابلو برق بوستر پمپ اتش نشانی نیز تحت تاثیر برخی از عوامل همچون سیم پیچی ها، برد اصلی و توان ورودی و خروجی قرار می گیرد که قیمت کل این دستگاه نیز بایتوجه به این عوامل تعیین می شود.

اهمیت استفاده از  تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی

اهمیت استفاده از  تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی

 

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟ به طور معمول بوستر پمپ آتش نشانی به عنوان یک بوستر پمپ دور ثابت است. البته استفاده از بوستر پمپ دور متغیر نیز به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.همان طور که از نام بوستر پمپ ثابت مشخص است این بوستر پمپ به صورت ثابت و با توان بالا، فشار را در یک مقدار مشخص شده نگه می دارد. با وصل شدن جریان آب به بوستر پمپ، تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی  شروع به کار کرده و به کل سیستم  و اجزای آن جریان برق را می رساند.

با توجه به این امر می توان به اهمیت استفاده از تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی پی برد. در صورتی که با بروز مشکلی در عملکرد تابلو برق اختلل ایجاد شود به طور کلی عملکرد سیستم نیز مختل خواهد شد و از طرفی باید پمپ آبرسانی و بوستر پمپ آتش نشانی را تعمیر کرد. شما با انتخاب درست و دقیق بوستر پمپ آتش نشانی بهترین عملکرد را از سیستم دریافت خواهید کرد به این دلیل که راندمان کلی سیستم آبرسانی آتش نشانی با تابلو برق رابطه مستقیم دارد و عملکرد متاثر از تابلو برق است.

برای نصب این دستگاه در مکان مورد نظر باید استانداردهای خاصی انجام شود. در واقع باید در زمان خرید این دستگاه به استانداردهای رایج در مورد خرید تابلو برق بوستر آتش نشانی توجه داشته باشید که البته کمک گرفتن از کارشناسان مربوطه شما را در مسیر خرید این دستگاه یاری خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید بوستر پمپ آتش نشانی

مهم‌ترین قسمت های  تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی

مهم‌ترین قسمت‌های تابلو بوستر پمپ آتش نشانی می‌توان مواردی را به آن اشاره کرد. سیم کشی در هر قسمت، نقشه سیم کشی به شکل کلی و اصلی، شکل و نوع مدار فرمان بوستر پمپ به عنوان موارد با اهمیت این تابلو برق است. البته با انتخاب بهترین مدار مناسب برای تابلو برق می توانید انتظار بهترین عملکرد را از بوستر پمپ داشته باشید. با عملکرد خوب بوستر پمپ آتش نشانی، هزینه های مربوط به استهلاک و نگهداری هم کاهش خواهد یافت.

نصب تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی به چه شکل است؟

 

نصب تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی به چه شکل است؟

 

برای نصب این دستگاه در مکان مورد نظر باید توجه خاصی به فضای مورد نظر داشته باشید. در واقع این دستگاه همیشه دارای یک پمپ آماده به کار است که می توانید در مواقع حساس همچون آتش سوزی و افت فشار از آن استفاده کنید. نصب تابلو برق باید به درستی انجام شود به این دلیل که فشار آب مورد نظر در کل سیستم توسط برق رسانی در کل سیستم توسط تابلو برق بوستر پمپ انجام می گیرد. به دلیل ساده بودن مدار فرمان بوستر پمپ آبرسانی با دور ثابت، تمامی کنترل های این دستگاه به وسیله اینورتر صورت می گیرد که با توجه به این مورد از تابلو برق برای کنترل هر چه بیشتر دستگاه استفاده می شود.

نکات کلیدی در زمان نصب تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی

در زمان نصب این دستگاه باید به برخی از نکات مهم و ضروری توجه داشته باشید. این نکات ایمنی در زمان نصب این دستگاه عبارت اند از:

یکی از نکات مهم و قابل توجه این است که به میزان ورودی و خروجی این دستگاه دقت داشته باشید.

دمای محیط و تابلو برق نیز از دیگر نکاتی است که باید در زمان نصب دستگاه به آن توجه کنید. با توجه به اینکه دمای بالا موجب کاهش عمر مفید تابلو برق می شود و از طرفی کارکرد قطعات داخلی تابلو برق را هم ضعیف می کند.

در زمان نصب این دستگاه باید برای جلوگیری از نفوذ آب، همه قسمت های تابلو برق ایزوله شود.

سخن پایانی

با توجه به مطالب بالا می توان به این نتیجه رسید که تابلو برق بوستر پمپ آتش نشانی کارآیی بالایی دارد و استفاده از آن در مکان های مورد نظر بسیار ضروری نیز هست. در سیستم آتشانی برای بالابردن راندمان کاری و همچنین انتقال درست برق به کل سیستم بوستر آتش نشانی، از تابلو برق برای کنترل درست و دقیق سیستم استفاده می شود. در واقع استفاده از تابلو برق در سیستم بوستر موجب ایجاد تعادل بین سیستم الکتریکی و مکانیکی می شود. تابلو برق در یک محفظه فلزی قرار دارد که باید در جای درست نصب شود. از طرفی زدن برچسب خطر بر روی دستگاه نیز اهمیت بالایی دارد.

سوالات متداول

1-وظیفه تابلو فرمان بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

تابلو برق وظیفه هماهنگی بین سیستم الکتریکی و مکانیکی را بر عهده دارد و موجب بهبود عملکرد سیستم آبرسانی نیز می شود.

2- مهمترین بخش تابلو بر بوستر پمپ چیست؟

از مهمترین بخش های تابلو برق بوستر پمپ می توان سیم کشی اصلی و کلی و مدار فرمان بوستر پمپ را نام برد.

3- بوستر پمپ از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

کنترل، فیوز اصلی و فرعی، اینورتر، کنترل فاز، کنتاکتور، کلید مینیاتوری، رله، فریم و کنترل سطح است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید